Η Κομισιόν βάζει στο στόχαστρο Facebook και Instagram - «Αναλαμβάνουμε δράση»

Οι πιθανές ποινές σε Facebook και Instagram αν διαπιστωθούν σοβαρές και επανειλημμένες παραβιάσεις των ευρωπαϊκών κανόνων.Έρευνα κατά του Facebook και του Instagram ξεκίνησε η Κομισιόν, καθώς υπάρχουν υποψίες ότι τα δύο εν λόγω
κοινωνικά δίκτυα δεν τηρούν την υποχρεώσεις τους στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης εν…

Σημειώνεται πως το ΤικΤοκ αριθμεί περισσότερους από 125 εκατομμύρια χρήστες στην Ευρώπη (περίπου δηλαδή 1 στους 3 πολίτες της ΕΕ) και όπως και στις ΗΠΑ βρίσκεται στο στόχαστρο ως «εργαλείο» της Κίνας για την παρακολούθηση και την αξιοποίηση προσωπική δεδομένων χρηστών του, αλλά και για τη δυνατότητά του, λόγω δημοφιλίας, να χειραγωγεί με τους αλγόριθμούς του την κοινή γνώμη.

Ενδεικτικό της δυναμικής του είναι πως παρά τις επικρίσεις, αποτελεί πλέον ένα από τα αγαπημένα μέσα δυτικών ηγετών, που συνηθίζουν να προχωρούν σε αναρτήσεις για ενίσχυση του προφίλ τους, ιδιαίτερα στους νέους, οι οποίοι αποτελούν και το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών του TikTok.

Στις ΗΠΑ το TikTok αναγνωρίζεται πλέον και επίσημα ως «επικίνδυνο για την εθνική ασφάλεια» με το Κογκρέσο να ψηφίζει - και τον Τζο Μπάιντεν να υπογράφει - το σχετικό νόμο για την απαγόρευσή του στη χώρα, εκτός εάν η μητρική εταιρεία ByteDance αποφασίσει - εντός 12 μηνών - την πώλησή του σε δυτικά χέρια.

Από την πλευρά η ByteDance διαμηνύει πως δεν σκοπεύει να πουλήσει την εφαρμογή, τονίζοντας πως θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Η διοίκηση της εταιρείες υπογραμμίζει πως δεν έχει μοιραστεί και δεν σκοπεύει να μοιραστεί δεδομένα των χρηστών με την αμερικανική κυβέρνηση, καταγγέλλοντας πως η απόφαση των αμερικανικών αρχών ισοδυναμεί με παραβίαση της ελευθερίας έκφρασης των χρηστών.

Σημειώνεται πως οποιαδήποτε πώληση θα προσέκρουε και στην αντίθεση των κινεζικών αρχών, καθώς το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου τροποποίησε το 2020 τον κατάλογο με τις τεχνολογίες που υπόκεινται σε περιορισμούς ή απαγόρευση εξαγωγής. Στον κατάλογο αυτόν περιλαμβάνονται τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (επεξεργασία δεδομένων, προτάσεις περιεχομένου κτλ.), οι οποίες συνέβαλαν στην επιτυχία του TikTok, όπου ο χρήστης βλέπει στην οθόνη του βίντεο ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις προηγούμενες αναζητήσεις του.

Keywords
Τυχαία Θέματα
Κομισιόν, Facebook, Instagram - Αναλαμβάνουμε,komision, Facebook, Instagram - analamvanoume