24 Ώρες ΛεΜάν: Θρίαμβος της Ferrari στην επιστροφή της μετά από 58 χρόνια

Οι νικητές, με τη Ferrari 499P #51, ήταν οι πρώτοι οδηγοί της ιστορίας του μότορσπορ που κέρδισαν οδηγώντας ένα μονοθέσιο του Μαρανέλο στην πίστα του ποταμού Λα Σαρθ και στην 100ή επέτειο του ΛεΜάν μετά τους Γιόχεν Ριντ και Μάστεν Γκρέγκορι το 1965.

Την καρό σημαία είδε ο Πιέρ Γκουίντι, με διαφορά 1 λεπτού και 21 δευτερολέπτων από το Toyota GR010 Hybrid που οδηγούσαν οι Σεμπαστιάν Μπουεμί, Μπρέντον

Χάρτλεϊ και Ρίο Χιρακάβα, βάζοντας τέλος στο σερί έξι νικών της ιαπωνικής εταιρείας στο ΛεΜάν.

Έπειτα από 10 επεισοδιακές πρώτες ώρες υπό βροχή, ειδικά όταν έπεσε το σκοτάδι, οι υπόλοιπες 14 του φετινού γαλλικού αγώνα κύλησαν σχετικά ήρεμα. H Ferrari δεν ήταν η μόνη νέα ομάδα στο βάθρο, καθώς στην τρίτη θέση ανέβηκε η Cadillac με το πρωτότυπο που οδηγούσαν οι Αλεξ Λιν, Εαρλ Μπάμπερ και Ρίτσαρντ Ουέστμπρουκ.

Η μάχη εξελίχθηκε σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των δύο πρώτων πληρωμάτων. Μετά από μια έξοδο του Πιέρ Γκουίντι στο σικέιν της Mulsanne το απόγευμα του Σαββάτου, το προβάδισμα πήρε η Toyota, αλλά η τριάδα της Ferrari έμενε κοντά - ώσπου μια έξοδος του Χιρακάβα λίγες ώρες πριν το τέλος έστειλε το ιαπωνικό αυτοκίνητο στη μπαριέρα.

Ο Χιρακάβα κατάφερε να επιστρέψει στα πιτς για να επιδιορθωθεί η ζημιά, αλλά πλέον η μάχη είχε κριθεί. Το πλήρωμα της Cadillac -που επιμελείται η ομάδα του Τσιπ Γκανάσι- στην τρίτη θέση πέρασε μοναχικά το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, και ακολούθησε η έτερη Cadillac στην 4η θέση, παρά το γεγονός ότι ο Σεμπαστιάν Μπουρντέ χτυπήθηκε από ένα αυτοκίνητο της GTE Am νωρίς στον αγώνα.

Μαζί με τον Γάλλο πρώην οδηγό της F1 στο κόκπιτ της Cadillac αυτής εναλλάσσονταν και οι Ρένγκερ βαν ντερ Ζάντε και Σκοτ Ντίξον, που βγήκαν νικητές της μάχης με τη Ferrari με το #50 που οδηγούσαν οι Αντόνιο Φουόκο, Μιγκέλ Μολίνα και Νίκλας Νίλσεν.

Η Ferrari αυτή είχε κερδίσει την πολ ποζίσιον του αγώνα, αλλά τέθηκε εκτός μάχης για τη νίκη λόγω εξόδου του Νίλσεν στην πρώτη από τις δύο δυνατές βροχές που έπεσαν το απόγευμα του Σαββάτου. Τα πράγματα επιδεινώθηκαν στη διάρκεια της νύχτας, λόγω διαρροής υγρού του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Για τα δύο έτερα εργοστασια της κατηγορίας των hypercars (LMDh), Peugeot και Porsche, ο αγώνας ήταν καταστροφικός: τα Peugeot 9X9 τέθηκαν εκτός μάχης έπειτα από εξόδους των Ζαν-Ερίκ Βερνέ και Γκουστάβο Μενέθες, ενώ οι Porsche 963 LMDh αντιμετώπισαν πολλαπλά προβλήματα, μηχανικά θέματα και καθυστερήσεις.

Έτσι, την εξάδα έκλεισε η κατασκευάστρια Scuderia Glickenhaus με το δικό της πρωτότυπο και οδηγούς του Όλιβερ Πλα, Ρομέν Ντουμά και Ράιαν Μπρίσκοου.

Στην κατηγορία LMP2 κέρδισε μια Oreca της Polish Inter Europol Competition με οδηγούς τους Σμιενόφκσι-Κόστα-Σέρερ, ενώ στη GTE η εμβληματική Chevrolet Corvette C8.R πέτυχε μια τελευταία θριαμβευτική νίκη πριν το πέρασμα στην GT3 με τους Γκάτσμπουργκ-Γκίτι-Βαρόνε. Από τα 62 πληρώματα που εκκίνησαν, μετά από 24 ώρες τα 39 είδαν την καρό σημαία.

Keywords
Τυχαία Θέματα