Φειδωλοί οι Έλληνες καταναλωτές

Οι Έλληνες παραμένουν ανάμεσα στους πιο απαισιόδοξους Ευρωπαίους καταναλωτές τόσο για την οικονομία της χώρας όσο και για την αγοραστική τους δύναμη και τα φετινά Χριστούγεννα, σύμφωνα την 15η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές τάσεις, κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Η φετινή έρευνα καλύπτει 18 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων, για τρίτη φορά φέτος και η Ελλάδα, καθώς και τη Νότια Αφρική

και πραγματοποιήθηκε τη δεύτερη και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, οπότε τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (18.587 άτομα), ηλικίας μεταξύ 18-65 ετών, προκειμένου να καταγραφούν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, φαγητά και ποτά για τα γιορτινά γεύματα, αλλά και για τη διασκέδαση.

Με την οικονομία να παραμένει αβέβαιη, στο σύνολό τους, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι απαισιόδοξοι - άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο

Σύμφωνα με την έρευνα, η ευρωπαϊκή κρίση συνεχίζεται και τα διάφορα μέτρα, που έχουν λάβει οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για τη μείωση των δημοσίων ελλειμμάτων, θα συνεχίσουν να επηρεάζουν αρνητικά το ηθικό των καταναλωτών.

Το 2012, ωστόσο, λιγότεροι καταναλωτές έχουν αρνητική εικόνα για την οικονομία της χώρας τους, με μόνο το 55% να δηλώνει ότι η κατάσταση της οικονομίας της χώρας του είναι κακή, σε σύγκριση με το 63%, το 2011.

Σχεδόν το ήμισυ των Ευρωπαίων (49%) πιστεύει ότι η οικονομία θα είναι σε ύφεση, το 2013. Η απαισιοδοξία κερδίζει έδαφος στην Πολωνία, το Λουξεμβούργο, την Τσεχία, την Ισπανία, τη Νότια Αφρική και τη Σλοβακία, με το δείκτη εμπιστοσύνης να μειώνεται από 1% στο 13% στις χώρες αυτές. Η κατάσταση, όμως, είναι διαφορετική σε Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία, Γερμανία, Φινλανδία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ουκρανία και Ολλανδία, όπου οι καταναλωτές αισθάνονται λιγότερο απαισιόδοξοι για το μέλλον και ο δείκτης εμπιστοσύνης αυξάνεται από 4% έως 31%.

Για πρώτη φορά από τότε που η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είχε πληγεί το 2008, οι καταναλωτές αισθάνονται ότι η αγοραστική τους δύναμη μειώνεται. Αυτή η τάση παρατηρείται στο Βέλγιο, την Ελβετία, τη Φινλανδία, τη Γαλλία, την Πολωνία και τη Νότια Αφρική και είναι ιδιαίτερα έντονη στην Ισπανία (όπου το 53% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει λιγότερα χρήματα να δαπανήσει, σε σύγκριση με το 38%, το 2011), στην Πορτογαλία (68%, το 2012, σε σύγκριση με 62%, το 2011) και στην Ελλάδα και την Ιταλία, όπου το 80% και το 60% αντίστοιχα των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να δαπανήσουν.

Οι Ευρωπαίοι, επίσης, ανησυχούν για την αγοραστική τους δύναμη και για το 2013, με το 34% να αναμένει ότι θα μειωθεί και μόνο το 19% να πιστεύει ότι θα ενισχυθεί. Οι ανησυχίες για το μέλλον έχουν ενταθεί στο Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Πολωνία, την Πορτογαλία και την Τσεχία. Σε χώρες, όπως η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, οι οποίες διήνυσαν μία περίοδο ανησυχίας, αναφορικά με την αγοραστική τους δύναμη πέρυσι, οι άνθρωποι είναι λιγότερο α

Keywords
Τυχαία Θέματα