Ο Δ. Ρέππας στον ΑΘΗΝΑ984

Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Ρέππας, μίλησε στις 27/3 στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τη Νόνη Καραγιάννη. Για το νομοσχέδιο για τις άδειες των ταξί και το ΠαΣοΚ, μεταξύ άλλων είπε:  

* Για τις άδειες των ταξί:


«Είναι υπερβολική η συζήτηση που γίνεται για ένα θέμα που στην εθνική ατζέντα δε νομίζω να ήταν στα 100 πρώτα. Κι όμως έχει

εγκατασταθεί στη δημόσια συζήτηση, σε κεντρική θέση, όπως δεν έπρεπε να γίνει, γιατί για το θέμα αυτό η Τρόικα ουδέποτε έθεσε θέμα. Άλλωστε, είχαμε προχωρήσει σε μια πρόταση, βάσει προεδρικού διατάγματος, που είχε τη δική μου υπογραφή και την υπογραφή του συναρμόδιου υπουργού Οικονομικών, του κ. Παπακωνσταντίνου. Ένα διάταγμα το οποίο είχαν εξετάσει οι αρμόδιες υπηρεσίες, όχι μόνο του υπουργείου μας, το οποίο έπρεπε να κατατεθεί μέχρι την 2α Ιουλίου. Δεν κατατέθηκε, γιατί έγινε εν τω μεταξύ ανασχηματισμός στις 16 Ιουνίου, άρα μετακινήθηκα. Το θέμα είναι ότι η συζήτηση που γίνεται, είναι μια συζήτηση η οποία περισσότερο σύγχυση προκαλεί στους πολίτες -στο βαθμό που την παρακολουθούν-, παρά την φωτίζει περισσότερο. Το θέμα αυτό το είχαμε προσεγγίσει με έναν τρόπο που το αντιμετωπίζει και η υπόλοιπη Ευρώπη. Στο μεγαλύτερο ποσοστό, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και στην Αμερική, ισχύει ένα κριτήριο. Και αυτό είναι το βασικό ερώτημα, αν θα τεθεί το κριτήριο κυρίως το πληθυσμιακό, προκειμένου να εξαχθεί ο αριθμός των αδειών και των ταξί που κυκλοφορούν σε μια πόλη».

Και πρόσθεσε: «Θα υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος, βάσει του οποίου μεταξύ των άλλων στοιχείων θα περιλαμβάνεται και μια αναλογία -και αυτό είναι η πολιτική απόφαση-, για το πόσα ταξί θέλουμε να κυκλοφορούν ανά χίλιους κατοίκους σε μια περιοχή. Αυτή η αναλογία μπορεί να διαμορφώνεται από περίοδο σε περίοδο, αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν και των αναγκών που προκύπτουν. Αν δεχθούμε ότι υπάρχει αυτή η προσέγγιση, μια συνάρτηση δηλαδή η οποία βάζει ένα πλαφόν, ένα ανώτατο όριο, στις άδειες ταξί, τότε έχουμε πάρει ένα δρόμο. Αν πούμε ότι δεν δεχόμαστε ότι υπάρχει οποιοσδήποτε περιορισμός, αλλά οποιοσδήποτε ανά πάσα στιγμή μπορεί να εκδίδει μια άδεια ταξί και να ασκεί το επάγγελμα, πάμε σε άλλη κατεύθυνση. Εγώ είμαι υπέρ της πρώτης κατεύθυνσης, γιατί αυτό ισχύει σε όλον τον κόσμο για λόγους περιβαλλοντικούς, συγκοινωνιακούς και όχι μόνο. Από την ώρα που δεχόμαστε ότι υπάρχει πλαφόν, εμείς θα ορίσουμε ποιο είναι το πλαφόν. Ο κ. Βορίδης στην προσέγγιση που κάνει, θα έλεγα ότι περιορίζει αυτήν την αναλογία κατά τι, σε σχέση με αυτήν που είχαμε προβλέψει εμείς. Είναι άλλο να πεις ότι κατά 1000 κατοίκους θα αντιστοιχούν 2 άδειες ταξί, άλλο 4 άδειες, άλλο 6 άδειες ταξί. Την αναλογία την ορίζεις εσύ. Αναλόγως της αναλογίας που ορίζεις, μπορείς να οδηγήσεις στο να εκδοθούν ή να μην εκδοθούν άδειες. Τόσο απλά είναι τα πράγματα».

Δημοσιογράφος: Συμφωνείτε με την εκτίμηση που ειπώθηκε -αν δεν κάνω λάθος και χθες στην σύσκεψη που είχατε υπό τον κ. Βενιζέλο-, ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι το
Keywords
Τυχαία Θέματα