Ο Γ. Μαγκριώτης στον ΑΘΗΝΑ984

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, μίλησε στις 09/03 στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τον Νίκο Καρούτζο.

Μεταξύ άλλων, είπε:

«Εάν δεν γινόταν το κούρεμα, αν επιπλέον δεν έφευγαν από τις πλάτες του ελληνικού λαού κάθε χρόνο, πέραν αυτών των 105 δισ., τουλάχιστον 5 δισ. για τοκοχρεολύσια, δεν θα υπήρχε ούτε ένα  ευρώ για την ανάπτυξη σε αυτή τη χώρα. Ίσα - ίσα θα πληρώναμε πολλά περισσότερα, θα χάναμε πολλά περισσότερα, θα ήταν πολλαπλές και επαναλαμβανόμενες οι χρεοκοπίες
και είναι πολύ σημαντικό αυτό να το τονίσουμε. Όλα αυτά που γίνονται αυτές τις μέρες είναι η δικαίωση των θυσιών του λαού. Δεν πρέπει να το ξεχνάμε ούτε στιγμή. Εάν δεν είχαν προηγηθεί οι θυσίες των δύο χρόνων, οι εταίροι μας δεν πρόκειται να μας βοηθούσαν με τον τρόπο που μας βοήθησαν. Δεν επρόκειτο στις 26 Οκτωβρίου, στον Γιώργο Παπανδρέου και στον Ευάγγελο Βενιζέλο, να δώσουν αυτή τη γενναιόδωρη απόφαση, που τώρα υλοποιούμε με την κυβέρνηση του Λουκά Παπαδήμου και την υποστήριξη και τη βοήθεια της Νέας Δημοκρατίας. Θέλω να το σημειώσω και να το τονίσω αυτό».

* Για τα μεγάλα έργα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων:

«Τα μεγάλα έργα που έχει το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ -τώρα είναι Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων-, είναι οι πέντε αυτοκινητόδρομοι συν η υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης, που ναυάγησε μια εβδομάδα πριν τις εκλογές το 2009. Πολλά λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης και πληρώνουμε ποινικές ρήτρες σήμερα...
Είχαμε πει τότε στη Νέα Δημοκρατία, "πολύ βιαστικά και πρόχειρα γίνονται όλα αυτά και θα συναντήσουμε μπροστά μας προβλήματα". Τα προβλήματα ήταν πολλά, απαλλοτριώσεις, αρχαιολογίες...
Οι τράπεζες σταμάτησαν να χρηματοδοτούν τα έργα, γιατί πίστευαν ότι δεν είναι βιώσιμα τα έργα, αν δεν είναι βιώσιμη η χώρα. Το 43% της χρηματοδότησης των έργων είναι από τις τράπεζες, το 8% είναι από τους εργολάβους και τα υπόλοιπα είναι εθνική και κοινοτική συμμετοχή και τα διόδια. Υπάρχουν όμως και τα δημόσια έργα, που γίνονται με συγχρηματοδοτούμενους πόρους, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους...                                                                                                                                         Για το 2012 έχουμε προγραμματίσει να δημοπρατηθούν έργα 2,4 δισ.  και το 1,2 δισ. που έχουμε ήδη δημοπρατήσει...».

Και πρόσθεσε: «Το βάθεμα της οικονομικής κρίσης οδήγησε τις τράπεζες στο οριστικό σταμάτημα της χρηματοδότησης των έργων. Σταμάτησαν τα έργα, λάθος κατά τη γνώμη μας. Η ευθύνη των τραπεζών είναι μεγάλη... Γι' αυτό ακριβώς εγκαλούμε τις τράπεζες. Έχουμε τελειώσει όλες τις απαλλοτριώσεις, τα πάντα, όλα τα τεχνικά προβλήματα, τα περιβαλλοντικά, τα έχουμε λύσει. Το μόνο πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση. Ελπίζω με το PSI οι τράπεζες να σταθούν στα πόδια τους, για να μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν...
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν ενήμερη από την προηγούμενη κυβέρνηση για τα έργα αυτά, αλλιώς δεν θα έδιναν την έγκρισή τους για τα έργα. Τώρα, από το καλοκαίρι, όταν έφυγε ο κ.
Keywords
Τυχαία Θέματα