Ο Κ. Μουσουρούλης στον ΑΘΗΝΑ984

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Ελλάδας, Κωνσταντίνος Μουσουρούλης, μίλησε στις 22/1 στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τη Νόνη Καραγιάννη.

Μεταξύ άλλων, είπε:

* Για τις αποκρατικοποιήσεις των λιμανιών:

«Προχωράμε σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας. Ο χρόνος που χρειάζεται μια ιδιωτικοποίηση είναι συνάρτηση πολλών παραμέτρων. Να πω τι έχει γίνει μέχρι τώρα. Για παράδειγμα, για πρώτη φορά έχει εκπονηθεί ένας στρατηγικός σχεδιασμός. Πρέπει να ξέρουμε γιατί κάνουμε την ιδιωτικοποίηση και με την

συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, να δούμε που προσβλέπουμε να κατευθυνθεί μια λιμενική δραστηριότητα. Δηλαδή τι μερίδιο αγοράς θα πετύχει, ποιος είναι ο στόχος, δηλαδή ο ποσοτικός στόχος μιας ιδιωτικοποίησης, είτε αφορά τα εμπορευματοκιβώτια, τα αυτοκίνητα, τη κρουαζιέρα και όλα αυτά. Αυτό έχει ολοκληρωθεί, έχει δοθεί στη δημοσιότητα και θα κατατεθεί μάλιστα και στη Βουλή. Ένα δεύτερο πράγμα που έχει ήδη ολοκληρωθεί έχει να κάνει με την προετοιμασία των σχέσεων που διέπουν την εργασία στα λιμάνια, αλλά και τις λιμενικές υπηρεσίες. Έχει ολοκληρωθεί ένα σχέδιο που αφορά τη ρυμούλκηση, την πλοήγηση στα λιμάνια, το τρόπο διαχείρισης απορριμάτων. Όλα αυτά είναι προαπαιτούμενα».

Δημοσιογράφος: Φαντάζομαι ένα από τα πολύ μεγάλα ζητήματα είναι να βρεθεί επενδυτής, έτσι δεν είναι;

Κ. Μουσουρούλης: «Η βολιδοσκόπηση για τους διεθνούς ενδιαφέροντος έχει ήδη γίνει απ' το ταμείο αξιοποίησης περιουσίας, είναι καταγεγραμμένο το επενδυτικό ενδιαφέρον ανάλογα με κάθε δραστηριότητα και σε ποια περιοχή, σε ποιο λιμάνι. Αυτό έχει ήδη γίνει. Τώρα τι δεν έχει γίνει και πότε θα γίνει. Μέχρι τέλος Φεβρουαρίου ο μέτοχος, δηλαδή το ταμείο αξιοποίησης περιουσίας, θα παρουσιάσει τον στρατηγικό του σχεδιασμό για τις ιδιωτικοποιήσεις, ποιο λιμάνι, πότε θα βγει πρώτο, δεύτερο, τρίτο και για ποια δραστηριότητα».

Δημοσιογράφος: Για πόσα λιμάνια μιλάμε στη χώρα;

Κ. Μουσουρούλης: «Μιλάμε για τα λιμάνια κυρίως διεθνούς ενδιαφέροντος, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, εκεί δηλαδή που επικεντρώνεται το διεθνές ενδιαφέρον και εκεί είναι αυτά που θα λειτουργήσουν ως λοκομοτίβες για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια. Αυτό λοιπόν είναι τέλος Φεβρουαρίου και εκεί λοιπόν ξεκινάει ο γύρος ο γνωστός της διαδικασίας εξεύρεσης ιδιώτη επενδυτή».

* Για την συνεργασία με ΤΑΙΠΕΔ:

«Όποιος παρακολουθεί τα λιμενικά θέματα, μπορεί να επιβεβαιώσει ότι, σε ό,τι αφορά τη λιμενική πολιτική και τη λιμενική στρατηγική, δεν έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα με το ΤΑΙΠΕΔ. Το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί και ως μέτοχος των λιμένων και προσωπικά δεν έχω εντοπίσει καμία απολύτως απόκλιση από αυτό. Ούτως ή άλλως η συνεργασία και οφείλει αλλά και είναι αποτελεσματική και αποδοτική. Υπάρχει από τη μία και από την άλλη πλευρά πνεύμα πολύ καλής συνεργασίας. Δεν βλέπω καμία απολύτως απόκλιση σε ό,τι αφορά τα δικά μου ζητήματα».

* Για την απαλλαγή των ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής από τη φορολόγησή τους:

«Το να δημιουργήσουμε ένα σταθερό θεσμικό πλαίσιο το οποίο να αποδίδει έσοδα για το δημόσιο και να μην πλήττει τον θαλάσσιο τουρισμό που αποτελεί εργαλείο και κομμάτι του τουρισμού της χώρας, είναι μια δύσκολη υπόθεση, το καταλαβαίνω. Είναι δύσκολο επικοινωνιακά και νομικά, αλλά και επί της ουσίας η εφαρμογή του είναι δύσκολη. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Δεν αθωώνουμε κανέναν».

Δημοσιογράφος: Φαντάζομαι ότι το ζητούμενο του να υπάρξει ένα σταθερό φορολογικό πλαίσιο είναι η επιθυμία και η ευχή όλων των εργαζόμενων αυτήν την περίοδο, που καλούνται σε έκτακτες εισφορές. Αναφέρομαι στο κομμάτι που αφορά στο ζήτημα που δημιουργήθηκε με τους κατόχους σκαφών αναψυχής, οι οποίοι σε αυτήν την πολύ δύσκολη χρονική συγκυρία εμφανίστηκαν να απαλλάσσονται από έκτακτες εισφορές που πληρώνουμε όλοι οι υπόλοιποι.

Κ. Μουσουρούλης: «Δεν απαλλάσσεται κανείς. Αντίθετα, όσοι Έλληνες ή ξένοι που ζουν στην Ελλάδα και κατέχουν σκάφος αναψυχής το δηλώνουν και αποτελεί τεκμήριο διαβίωσης. Από εκεί και πέρα η εισαγωγή ενός τέλους για την πλεύση και την παραμονή στη χώρα μας, σκαφών αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας και ανεξαρτήτως ιδιοκτήτου, είναι μια δράση που και έσοδα θα φέρει -εφαρμόζεται ήδη σε άλλες ανταγωνίστριες χώρες- και θα βγάλει από το ντουλάπι τα "όπλα" που διαθέτουμε για να προσελκύσουμε περισσότερους τουρίστες».

Δημοσιογράφος: Είδα ένα τίτλο σε ένα έντυπο "Διόδια στη θάλασσα"; Πώς ακριβώς θα υλοποιηθεί αυτό;

Κ. Μουσουρούλης: «Εντάξει, ας μην το πούμε έτσι. Με το τέλος που εισάγεται, κάθε σκάφος που πλέει στα ελληνικά ύδατα -και αυτό ελέγχεται στον πρώτο κατάπλου σε ελληνικό λιμάνι-, θα είναι εφοδιασμένο με μια ειδική σήμανση, όπως ήταν παλαιότερα στα αυτοκίνητά μας το αυτοκόλλητο, το οποίο θα μπορεί να το αγοράσει κανείς και ηλεκτρονικά, για κάποιους μήνες. Στόχος είναι τα σκάφη να μην έρχονται και να φεύγουν μόνο, αλλά να μπορούν και να διαχειμάζουν στη χώρα μας. Να γεμίσουν δηλαδή σκάφη οι μαρίνες, -ακόμα και αυτές οι λίγες που έχουμε- και να διαχυθεί το αποτέλεσμα και σε όλο τον κλάδο που συνδέεται με τη δραστηριότητα, δηλαδή πληρώματα, μηχανικούς, επισκευαστές, αυτούς που κάνουν συντήρηση, αυτούς που πουλούν εξοπλισμό κλπ».

Δημοσιογράφος: Αυτό το κομμάτι του τέλους θα το αναλάβουν οι λιμενικές αρχές;

Κ. Μουσουρούλης: «Ο έλεγχος θα γίνεται από τις λιμενικές αρχές, αλλά θα το εφοδιάζεται ο καθένας διαδικτυακά. Από τη στιγμή που αποφασίζει κάποιος να έρθει στη χώρα μας για λίγες μέρες ή για περισσότερες, θα μπορεί να το εφοδιάζεται ηλεκτρονικά και ένας απλός έλεγχος στον κατάπλου θα επιβεβαιώνει αν έχει πληρώσει ή όχι, με πιστωτική κάρτα ή με άλλο τρόπο».

Δημοσιογράφος: Και αυτό το τέλος θα εξαρτάται το πόσο υψηλό ή χαμηλό θα είναι ανάλογα με το μήκος του σκάφους;

Κ. Μουσουρούλης: «Θα εξαρτάται από το μήκος του σκάφους, σύμφωνα με το κρατικό λεμβολόγιο. Έχουμε διαμορφώσει ένα τιμολόγιο το οποίο σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας άλλες χώρες δηλαδή που έχουν και καλύτερες λιμενικές υποδομές, όπως για παράδειγμα η Τουρκία, είναι ανταγωνιστικό, έτσι ώστε να υπάρχει κίνητρο να επιλέξεις την Ελλάδα, όχι μόνο για διακοπές αλλά όπως είπα και πριν, για να αφήσεις το σκάφος σου εδώ για συντήρηση και για όλη αυτή την δραστηριότητα γύρω απ' το θαλάσσιο τουρισμό».

«ΑΘΗΝΑ 9.84» - ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Keywords
Τυχαία Θέματα