Το σχέδιο του Νικόλα Τσάκου για έξοδο από την κρίση

Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Στροφή σε κλάδους πέραν της παραδοσιακής μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων του, υλοποιεί μεθοδικά η εισηγμένη στο NYSE, ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Νικόλα Τσάκου επιχειρώντας με αξιώσεις, μέσα από την διαφοροποίηση του στόλου της, να αποφύγει

τα ταραγμένα νερά των ναυλαγορών συμβατικής μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Μετά από τέσσερα συνεχόμενα ζημιογόνα τρίμηνα η προσοχή στρέφεται στην στρατηγική είσοδο του ομίλου στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου αλλά και στα shutle tankers, δεξαμενόπλοια ενδιάμεσης μεταφοράς αργού όπως πχ. από υπεράκτια κοιτάσματα προς τις επίγειες μονάδες και τερματικούς σταθμούς. Κλάδοι αμφότεροι που χαρακτηρίζονται από πολύ ευνοϊκότερα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης από αυτά των κλασικών δεξαμενόπλοιων.

Κύκλοι των αγορών μάλιστα πιθανολογούν πως η ανάπτυξη σε αυτούς τους τομείς μπορεί να οδηγήσει και σε spin off του τμήματος αυτού του στόλου της εισηγμένης με σκοπό την βελτίωση της κεφαλαιοποίησής της και την καλύτερη πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές.

Ο Νικόλας Τσάκος σε δηλώσεις του κατά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου αλλά και το conference call με τους επενδυτές που ακολούθησε επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον του στην ανάπτυξη αυτών των δύο κλάδων ενώ έγινε αντιληπτό πως έχει ήδη εξευρεθεί ναυλωτής για το πρώτο νεότευκτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου που έχει παραγγείλει. Κάτι που διευκολύνει την χρηματοδότηση του project.

Η ΤΕΝ ανακοίνωσε καθαρές ζημίες 8,7 εκατ. δολ. έναντι κερδών 9,4 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011. Όμως παράλληλα επέτυχε αύξηση των εσόδων της στα 102,2 εκατ. δολ. από τα 99,2 πέρυσι.

Με δεδομένες τις μεγάλες πιέσεις που δέχτηκαν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων το τελευταίο 12μηνο, η επίδοση κρίνεται καλύτερη της αναμενόμενης καθώς η μέση πρόβλεψη της αγοράς ήταν για ζημίες 0,24 δολ. ανα μετοχή και το τελικό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε ζημία 19 σεντς ανά μετοχή. Το τέταρτο τρίμηνο του 2011 η ΤΕΝ παρουσίασε ζημίες 56 εκατ. δολ., το τρίτο τρίμηνο του 2011 είχε ζημίες 24 εκατ. και το δεύτερο τρίμηνο ζημίες 18 εκατ. δολ.

Αναλυτές που καλύπτουν την μετοχή θεωρούν πάντως πως τα δύσκολα είναι πλέον πίσω για την εταιρεία αφού ήδη τα επίπεδα στα οποία κινούνται οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων είναι υψηλότερα από αυτά του προηγούμενο έτους.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Νικόλας Τσάκος εξέφρασε την Παρασκευή μετά τα αποτελέσματα την εκτίμηση πως η περίοδος αυτή των ζημιών σύντομα θα φαντάζει ως μια ανωμαλία στα 19 χρόνια ιστορίας της ναυτιλιακής. Το management δήλωσε πως σκοπεύει να συνεχίσει την ανάπτυξη σε κερδοφόρα τμήματα της ναυτιλίας, να διατηρήσει υγιείς ισολογισμούς, να συνεχίσει την πολιτική διανομής μερισμάτων και υψηλής ρευστότητας, τις επενδύσεις σε ελκυστικά αποτιμημένα περιουσιακά στοιχεία, δεδομένης της ευνοϊκής για το σκοπό αυτό συγκυρίας, αλλά και την επιδίωξη και επίτευξη συμφωνιών μακροχρόνιων ευέλικτων ναυλοσύμφωνων.

Η Τsakos Εnergy Navigati

Keywords
Τυχαία Θέματα