Opel Cascada 1.6 turbo Sidi

Από το Astra Cabrio και αργότερα το Astra Twin Top περάσαμε στο Cascada. Η σύγχρονη Opel έχει μια διαρκή και αδιάλειπτη συμμετοχή στην κατηγορία των ανοιχτών αυτοκινήτων, εδώ και μια 20ετία. Μέσα από αυτή την πορεία, τα ανοιχτά της μοντέλα, ξεκίνησαν

κλασικά, με υφασμάτινη οροφή, πέρασαν στις πιο αβανταδόρικες αρθρωτές μεταλλικές σκεπές, για να ξαναγυρίσουν και πάλι στην μόδα του υφάσματος.

Μιας και πιάσαμε το θέμα με τις οροφές των cabrio, μπορούμε να φανταστούμε έναν νοητό άξονα όπου στο ένα άκρο βρίσκεται η Peugeot – προασπίζοντας τις σκληρές αναδιπλούμενες οροφές – και στο άλλο, η Audi που πάντα σχεδίαζε μοντέλα με μαλακές, υφασμάτινες οροφές. Προσωπικά, είχα εντυπωσιαστεί πριν από 6 χρόνια με τις σκληρές οροφές των cabrio της εποχής όπως το Ford Focus, το Peugeot 307/308, το VW Eos, το Renault Megane αλλά και το τότε Opel Astra Twin Top. Σήμερα πάλι, φλερτάρω περισσότερο το κλασικό κσι γνώριμο ύφος των μαλακών οροφών.

Στην ίδια βάση θεώρησης των πραγμάτων βρέθηκε και η Opel, όπου η μετάβαση από τις σκληρές στις μαλακές οροφές έφερε στο προσκήνιο και ένα άλλο εξίσου σημαντικό στοιχείο: Την αλλαγή σκυτάλης στα cabrio, από τα γνωστά μας Astra, σε ένα νέο brand name (Cascada), που ξεπήδησε από την «μήτρα Insignia»!

Το Cascada λοιπόν, έχει πιο ανεπτυγμένη καρότσα από το Astra Twin Top, που αντικατέστησε. Είναι γενικώς ένα μεγάλο ανοιχτό αυτοκίνητο – μεγαλύτερο κι από Audi A5 Cabrio. Εντούτοις, σε επίπεδο τιμής, παίζει κοντά με μικρότερα μοντέλα, όπως το VW Golf Cabriolet/EOS, το Audi A3 Cabriolet και το Peugeot 308 CC.

Κάτι που επίσης εντυπωσιάζει στο νέο Cascada είναι η εμφανής αναβάθμιση που έχει γίνει στον εσωτερικό διάκοσμο. Τα δέρματα με τα εξώραφα – μαύρο στο ταμπλό και μπεζ στα καθίσματα/πόρτες – είναι ποίημα και μου θυμίζουν ταπετσαρίες από Audi, BMW, Mercedes και Porsche. Αυτό δείχνει και την αλλαγή στρατηγικής με την Opel να βάζει πλέον στο στόχαστρο, τους απαιτητικούς αγοραστές πιο ακριβών μοντέλων. Σίγουρα η εικόνα που συνθέτεις στην καμπίνα του Cascada, είναι αυτή ενός ποιοτικά προσεγμένου αυτοκινήτου.

Ψημένος όπως είσαι από την εικόνα της καμπίνας, επιχειρείς να μπεις στα δύο πίσω καθίσματα και βλέπεις ότι χωράς. Στα πόδια είσαι αρκετά εντάξει και στο πλάτος, δεν... το συζητώ. Ακόμα και στο ύψος έχεις αρκετό αέρα – παρά την χαμηλή απόληξη της οροφής προς τα πίσω. Αυτό που σου λείπει είναι οι εξωτερικές παραστάσεις, αφού τα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα είναι κάπως μικρά. Μικρό είναι και το πίσω θερμαινόμενο κρύσταλλο που θα προβληματίσει τον οδηγό καθώς βρίσκεται ψηλά, με θέα στον ουρανό (κλίση).

Το καραβόπανο της οροφής είναι εξαιρετικής ποιότητας. Γενικώς, η οροφή εφαρμόζει καλά στο αμάξωμα κι έχει καλή μόνωση. Ως εκ τούτου, το επίπεδο θορύβου που εισχωρεί στην καμπίνα του Cascada, είναι ανέλπιστα χαμηλό!

Η οροφή ανεβοκατεβαίνει μέσω ήλεκτρο-υδραυλικού μηχανισμού, σε χρόνο μόλις 17 δευτερολέπτων, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει (με ταχύτητες έως 48 χλμ./ώρα).

Με το Cascada έχεις δύο επιλογές σε κινητήρες και μόνο σε βενζίνη. Ο βασικός, είναι ο γνώριμος στα 1,4 λίτρα με Turbo, απόδοσης 140 ίππων – υπάρχει στα Astra και Meriva. Ο δεύτερος είναι νέος στα 1,6 λίτρα, επίσης με Turbo, και 170 ίππους. Σαφώς η καλύτερη επιλογή είναι ο 1600άρης, καθώς το απόβαρο του Cascada είναι υπερβολικά υψηλό, φθάνοντας στα 1.733 κιλά. Με αυτό κατά νου, δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την ικμάδα του νέου κινητήρα καθώς χάνεται υπό τον ζυγό του βάρους.

Μια πρώτη εκτίμηση δείχνει πως είναι αρκετά εύστροφος – με πολιτισμένη δύναμη – στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά αρκετά ράθυμος στις υψηλές. Η ροπή των 260 Nm αποδίδεται μάλλον σε περιορισμένο εύρος (μεταξύ 1.650 έως 3.200 σ.α.λ.) κι αυτό χρεώνεται ως 2ο φάουλ στην Opel μετά τα κιλά του Cascada.

Στο σκαρί του Cascada, ο συγκεκριμένος κινητήρας, επιδεικνύει μέση κατανάλωση στα 6,8 λίτρα/100 χλμ., με πολύ προσπάθεια. Ας είναι καλά και το σύστημα Start & Stop που διαθέτει στάνταρντ το Cascada, σε όλες τις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ενδεικτικές και οι τιμές εκπομπών ρύπων CO2, που βρίσκονται στα 148 γρ./χλμ.

Από την άλλη, οι πιο δυναμικές επιδόσεις είναι απρόσμενα καλές. Επιτάχυνση 0-100 σε 9,6'' και τελική στα 222 χλμ./ώρα, είναι το θετικό της σχέσης αυτού του κινητήρα με το νέο Opel Cabrio.

Στον δρόμο και με την οροφή κατεβασμένη δεν θα χτυπηθείς αλύπητα από τον αέρα. Υπάρχει καλή διαχείριση των στροβιλισμών στην πλάτη του οδηγού/συνοδηγού. Από την άλλη, έχεις την εντύπωση πως το αυτοκίνητο είναι πολύ φορτισμένο μπροστά σε βάρος, παρουσιάζοντας αισθητές τάσεις αδράνειας στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Για να περιορίσει αυτό το φαινόμενο, η Opel τοποθέτησε στάνταρτ τροχούς 17 ιντσών στο Cascada – που όμως στερούν μέρος από την άνεση. Αναβάθμισε το σετ ελατηρίων-αμορτισέρ, ενίσχυσε τις αντιστρεπτικές και άλλαξε την γεωμετρία, εις βάρος όμως, της ευκινησίας του αυτοκινήτου. Με αυτή την γεωμετρία, οι επιτόπου ελιγμοί που μπορεί να πραγματοποιήσει το Cascada είναι περιορισμένοι και όχι σίγουρα λόγω μεγέθους, όπως πολλοί θα βιαστούν να ισχυριστούν. Έστω και με παρεμβάσεις που έγιναν προς την σωστή κατεύθυνση, το ανοιχτό Opel παραμένει εν τέλει ένα μοντέλο που δυσκολεύεται στην διαδικασία του σλάλομ.

Πλούσιος βασικός εξοπλισμός διακρίνει όλες τις εκδόσεις Cascada. Με το μικρό μοτέρ κοστίζει από 27.000 ευρώ (υπολογισμένο το όφελος της απόσυρσης). Το μοντέλο της δοκιμής, με τον νέο 1600άρη Turbo, ξεκινά από τα 29.000 ευρώ και φθάνει στα 30.500 ευρώ, στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.

Μπορεί το Cascada να μην είναι ένα αντιπροσωπευτικό αυτοκίνητο για τον Έλληνα του σήμερα, όμως του αναγνωρίζεις πολλά θετικά στοιχεία. Στη δε, Opel μόνο το καπέλο μπορείς να βγάλεις για την τόλμη που επέδειξε σε ένα τόσο σύνθετο αυτοκίνητο. Διότι κατά την εξέλιξη ενός ανοιχτού μοντέλου, σχεδιαστές και μηχανικοί βρίσκονται συνήθως στα μαχαίρια. Ειδικά στην περίπτωση του Cascada, που δημιουργήθηκε από... μηδέν εις στο πηλίκον.

Φώτης Ραΐσης

Πηγή: carzine.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα