Ο ελληνικός τουρισμός έχει να διανύσει πολύ δρόμο

Ο αριθμός των τουριστών στην Ελλάδα εμφανίζει στασιμότητα τα τελευταία χρόνια. Υπάρχουν όμως δυνατότητες ανάπτυξης. Σημαντική ώθηση δίνει η ελληνογερμανική συνεργασία σε επίπεδο δήμων και περιφερειών.

Τα πράγματα για τον ελληνικό τουρισμό ήταν καλά για αρκετές δεκαετίες και μάλιστα χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερος κόπος. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια η κατάσταση άλλαξε. Ο παγκόσμιος τουριστικός ανταγωνισμός είναι σκληρός.

Ως εκ τούτου απαιτείται πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια ώστε να ανέβουν οι δείκτες ποιότητας, επαγγελματισμού

και διαφήμισης των τουριστικών προορισμών. Σε αυτήν την προσπάθεια μπορούν να συνεισφέρουν και εξειδικευμένοι επιστήμονες, όπως διαφάνηκε σε πρόσφατη συνάντηση Ελλήνων πολιτικών της τοπικής αυτοδιοίκησης με ειδικούς από το χώρο του τουρισμού στη Ρόδο, στο πλαίσιο της ελληνογερμανικής συνεργασίας σε επίπεδο δήμων και περιφερειών.

Ο διοικητής της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης

Η Ρόδος είναι ένας κατεξοχήν καλοκαιρινός προορισμός. Πώς θα μπορούσε να διευρύνει την τουριστική σεζόν ώστε να προσεγγίσει περισσότερους τουρίστες; Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης θεωρεί ότι η γερμανική εμπειρία θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη στην Ελλάδα.

«Εμείς έχουμε θερινό τουρισμό, οι Γερμανοί έχουν χειμερινό τουρισμό. Κατόρθωσαν να επεκτείνουν τον τουρισμό τους το καλοκαίρι, εμείς δεν έχουμε κατορθώσει να τον επεκτείνουμε το χειμώνα. Μπορούμε;» αναρωτιέται ο κ. Μαχαιρίδης.

Η Άνια Βολέζεν θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνας αγοράς στη Ρόδο

Ναι, απαντάει η Άνια Βολέζεν, καθηγήτρια της Ανώτατης Σχολής Westküste στην πόλη Χάιντε της βόρειας Γερμανίας. Όμως μόνο εφόσον καταφέρει να προσφέρει κανείς δραστηριότητες, οι οποίες θα προσελκύσουν τουρίστες και τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου, όπως π.χ. ποδηλασία ή πεζοπορία. Η κα Βολέζεν θεωρεί πάντως πως πρωτεύουσα σημασία έχει η ανάδειξη των δυνατών σημείων ενός τουριστικού προορισμού. Η καθηγήτρια του τουριστικού κλάδου έχει αναπτύξει γι’ αυτό το σκοπό ένα μοντέλο που έχει χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια με επιτυχία σε μία σειρά χωρών. Αυτό προβλέπει αρχικά τη διεξαγωγή μίας έρευνας αγοράς μεταξύ Γερμανών τουριστών.

Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να εντοπιστεί ποιο είναι το ιδιαίτερο στοιχείο ενός τόπου που προσελκύει τους τουρίστες. Αν, για παράδειγμα, το ιδιαίτερο στοιχείο στη Ρόδο είναι η παλιά πόλη του νησιού, τότε θα πρέπει αυτή να αναδειχθεί τουριστικά.

Αυτή η έρευνα αγοράς μεταξύ Γερμανών τουριστών θα συνταχθεί το Δεκέμβριο. Στις αρχές του επόμενου έτους η Άνια Βολέζεν σκοπεύει να παρουσιάσει τα αποτελέσματά της σε πολιτικούς της τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου στη Ρόδο.

«Ερχόμαστε με στοιχεία και έχουμε τη δική μας εμπειρία, τη δική μας άποψη για το τι σημαίνουν αυτά. Αυτή είναι όμως μόνο η μία πλευρά. Η άλλη πλευρά είναι η ερμηνεία των ανθρώπων επί τόπου. Αυτοί είναι οι πραγματικοί ειδικοί και πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους από αυτά τα στοιχεία. Στη συνέχεια θα πρ

Keywords
Τυχαία Θέματα