Το νέο Mitsubishi Space Star 1.2 Intense

Υπάρχει κάτι το συναρπαστικό στην εικόνα της Mitsubishi κι αυτό δεν είναι άλλο από την ιστορία του EVO. Εταιρεία με λαϊκή προσέγγιση στο θέμα της αυτοκίνησης, η Mitsubishi αποτελεί την 6η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας και την πιο «ανοιχτή» σε συνεργασίες με αλλοδαπούς κατασκευαστές. Έχει κατά καιρούς συμπράξει με την

Peugeot, την Citroen, την Chrysler, την Mercedes και την Volvo τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε παραγωγικό επίπεδο. Από μια τέτοια εταιρεία προέρχεται και το νέο Space Star, που ουδεμία σχέση έχει με το προηγούμενο.

Με πιο τεχνικούς όρους, το παλιό Space Star ήταν ένα πολυχρηστικό μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας ενώ το νέο, είναι ένα bridge-car στο μικρό κενό που αφήνουν μεταξύ τους τα mini και τα supemini μοντέλα της αγοράς. Είναι μια μικρή υποκατηγορία που εκπροσωπούν αυτοκίνητα με μήκος 3,7 μ. όπως το Toyota Yaris, το Mazda 2 και το Nissan Micra. Σε αυτή την κατηγορία ρίχνει δίχτυα η Mitsubishi παρουσιάζοντας το νέο Space Star, ως το πιο απτό αποτέλεσμα του προγράμματος «Global Small» της Mitsubishi, που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια.

Δυσεύρετα τα μοντέλα «made in Thailand» στην ευρωπαϊκή αγορά, με το νέο Space Star να είναι ένα από αυτά. Δομημένο πάνω στο τρίπτυχο: χαμηλό βάρος – καλή αεροδυναμική – μειωμένη κατανάλωση, το νέο μικρό της Mitsubishi υπερασπίζεται μια φιλοσοφία που τείνει να εκλήψει από πολλά supermini, νέας εσοδείας. Σήμερα τα μικρά αυτοκίνητα στην πλειονότητά τους είναι βαριά, για αυτό και απαιτούν μικρούς, πλην όμως ισχυρούς κινητήρες Turbo, για να επιδείξουν επιδόσεις.

Το νέο Space Star είναι επίσης ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε εξ' αρχής για να μπορεί να δεχθεί και σύστημα ηλεκτροκίνησης. Έχει επίπεδο πάτωμα που αργότερα θα μπορέσεις να φιλοξενήσει απρόσκοπτα τις μπαταρίες από την ηλεκτροκίνητη έκδοση που ετοιμάζεται από την Mitsubishi.

Ενδιαφέροντα ή μη τα παραπάνω στοιχεία συμπληρώνουν την εικόνα πίσω από ένα αυτοκίνητο με μήκος 3,71 μ., που ζυγίζει 845 κιλά και που... τα βάζει με τον αέρα μέσω του πιο αεροδυναμικού αμαξώματος στην κατηγορία (Cd 0.27). Πρόκειται σίγουρα και για ένα ευκίνητο αυτοκίνητο με κύκλο στροφής 4,6 μ.

Συγκρίσεις με το Colt μας προκύπτουν αβίαστα, σε πολλούς τομείς. Αν και μικρότερο, το Space Star προσφέρει μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ 235 λίτρων από τα 214 λίτρα του 5θυρου Colt. Παράλληλα, είναι και ελαφρύτερο κατά 120 κιλά. Φαίνεται πως και χρηματο-οικονομικά, το Space Star είναι πιο συμφέρον στην λειτουργία του από ένα Colt, κατά 1.222 ευρώ ανά έτος ή για κάθε 15.000 χλμ. χρήσης. Αυτά όμως αποτελούν στοιχεία διερεύνησης μιας εσωτερικής υπόθεσης. Το ζητούμενο είναι τι καινούργιο μπορεί θα μπορούσε να προσφέρει το Space Star, στον Έλληνα οδηγό;

Πρώτο και καλύτερο, ένα 3κύλινδρο μοτέρ που βρίσκεται στα 1,2 λίτρα με απόδοση 80 ίππων και ροπή 106 Nm. Η πρώτη παρατήρηση αφορά τον κάπως υψηλό θόρυβο και τους γνώριμους κραδασμούς που πιστοποιούν την 3κύλινδρη δομή του μπλοκ. Η δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με την υποτονικότητα του μοτέρ στις χαμηλές στροφές αλλά και το σχετικά καλό τράβηγμα στις υψηλές στροφές παρά την μακριά κλιμάκωση στην 4η και 5η σχέση μετάδοσης. Έχουμε καλομάθει με τις μεγαλύτερες ροπές σε χαμηλότερες στροφές των κινητήρων TSi της VW στα 1,2 λίτρα, που αυτός ο ατμοσφαιρικός στο Space Star φαντάζει ως μοτέρ προηγούμενης δεκαετίας. Τρίτη και τελευταία παρατήρηση, η κατανάλωση. Ένα εύρος μέσης κατανάλωσης μεταξύ 4,5 και 5,5 λίτρων ανά 100 χλμ. είναι πλήρως εφικτό για τον χρήστη του Space Star που αν έχει και σταθερό πόδι, θα μπορούσε να δει στον αυτοκινητόδρομο ακόμα και μια κατανάλωση 4,2 λίτρων/100 χλμ.

Για πρώτη φορά ένας 3κύλινδρος 1200άρης βενζινοκινητήρας επιτυγχάνει εκπομπές ρύπων CO2 στο επίπεδο των 100 γρ./χλμ. Μάλιστα, διαμέσου του πακέτου εξοικονόμησης καύσιμου «ClearTec» – που περιλαμβάνει σύστημα Start & Stop, επαναφόρτιση μπαταρίας κατά την πέδηση, ελαστικά με χαμηλό συντελεστή τριβής και ένδειξη αλλαγής σχέσεων στην ενδεδειγμένη στιγμή – το νέο Space Star μπορεί να επιτύχει ρύπους CO2 στα 96 γρ./χλμ.. Με ή χωρίς τεχνολογία ClearTec το νέο Space Star έχει και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγικά, δεν υπάρχει κάτι συναρπαστικό για να περιγράψω. Το τιμόνι είναι πολύ αργό (3,42 στροφές από άκρη σε άκρη) και δείχνει ασαφές γύρω από το κέντρο ισορροπίας του. Ο επιλογέας έχει εύκολα κουμπώματα αλλά μεγάλες διαδρομές. Η άνεση βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας με το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και το πίσω μέρος με τον ημιάκαμπτο άξονα να παρουσιάζει κάποιες ενοχλητικές αναπηδήσεις στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το αισθητικό κομμάτι μάλλον απέχει από τα δικά μου γούστα. Η εικόνα του Space Star παραείνε «ασιατική» τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, κάτι που με ξενίζει και στο επίσης σύγχρονo global car, Nissan Micra. Στην καμπίνα μπορεί η συναρμογή να είναι υποδειγματική όμως σε επίπεδο ποιότητας υλικών υπάρχει μια... φτώχεια. Από την άλλη, η θέση οδήγησης βρίσκεται σχετικά ψηλά ενώ από τους χώρους, παράπονα δεν μπορούμε να έχουμε.

Το πακέτο βασικού εξοπλισμού είναι πλήρες. Περιλαμβάνει έκτος των άλλων, 6 αερόσακους, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτροκίνητα παράθυρα, σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση, ρυθμιζόμενο τιμόνι, πίσω φιμέ τζάμια, αυτόματα φώτα, αισθητήρες βροχής, ηχοσύστημα, πίσω αεροτομής, προβολείς ομίχλης μαζί με traction control, ESP και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Το νέο Space Star είναι ένα μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο που διατίθεται σε 7 διαφορετικά χρώματα και κοστίζει 10.990 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης.

Φώτης Ραΐσης

Πηγή: carzine.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα