Matt Garbutt, Brave Bison: «Με την Τεχνητή Νοημοσύνη εισερχόμαστε σε ένα νέο μοντέλο»
Πριν από έναν περίπου χρόνο έπεσε μέσα στην… κουνελότρυπα της Τεχνητής Νοημοσύνης και από εκείνη τη στιγμή δεν έχει σταματήσει να γνωρίζει και να ενθουσιάζεται με αυτόν τον νέο κόσμο. Είναι ο Matt Garbutt, Creative Director της Brave Bison και ένας από τους υπεύθυνους για την επιτυχημένη καμπάνια των WWF UK, Artificial Intelligence Creative Community (AI/CC)
MW: Εργάζεστε ως digital creative industry pro για περισσότερα από 20 χρόνια και τους τελευταίους μήνες, έναν χρόνο περίπου, έχετε πέσει στην «κουνελότρυπα» που δημιούργησε η Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως έχετε αναφέρει. Μπορείτε να μας περιγράψετε αυτή την «πτώση». Τον ενθουσιασμό, τους φόβους, τις σκέψεις;
Matt Garbutt: Ξεκίνησε στο τέλος του περασμένου έτους. Ήξερα ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη αποκτούσε ενδιαφέρον, αλλά το λανσάρισμα του ChatGPT και του Midjourney V4, τον περασμένο Νοέμβριο, με έπεισε ότι εισερχόμαστε σε ένα νέο μοντέλο. Έτσι, πέρασα όλη την περίοδο των Χριστουγέννων μαθαίνοντας ό,τι μπορούσα για τον χώρο και απήλαυσα κάθε λεπτό αυτής της διαδικασίας. Τις πρώτες ημέρες, ένιωθα τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό βλέποντας τις λέξεις που είχα γράψει να μετατρέπονται σε εικόνες στο Midjourney. Η διαδικασία ήταν και παραμένει το ίδιο μαγική. Ωστόσο, τον ενθουσιασμό συνόδευε η συνειδητοποίηση ότι δεν επρόκειτο για το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο και ότι απαιτούνται πολλές γνώσεις, λεξιλόγιο και πλάγια σκέψη για να βρεθούν οι σωστές λέξεις για τη δημιουργία του σωστού οπτικού αποτελέσματος. Αυτή η εκμάθηση δεν θα σταματήσει, όσο τροφοδοτούμε με λέξεις το Generative AI για τη δημιουργία εικόνων. Ευτυχώς για εμένα, νιώθω ότι έμαθα την τεχνολογία σε μια καλή στιγμή, ενώ η καμπύλη της μάθησης δεν ήταν ακόμα πολύ απότομη και η αγορά δεν είχε πλημμυρίσει από προϊόντα Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως συμβαίνει σήμερα. Αυτός ο χώρος «τρέχει» με χίλια χιλιόμετρα την ώρα.
Δεν θα μπορούσα να μην ρωτήσω για την καμπάνια «Imagine world without nature» για το WWF. Πώς γεννήθηκε η ιδέα;
Το WWF είναι πελάτης της Brave Bison. Τον περασμένο Φεβρουάριο, συζητούσα με τον Account Director για το τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε για αυτόν τον πελάτη. Μου ανέφερε ότι πλησίαζε η Παγκόσμια Ημέρα Άγριας Ζωής και ότι το WWF συνεργαζόταν με brands και αθλητικές ομάδες για να αφαιρέσουν τις αναφορές στη φύση από τα λογότυπά τους για μια μέρα. Το ίδιο το WWF αφαίρεσε το διάσημο πάντα από το λογότυπο του. Εκείνη τη στιγμή μου ήρθε η ιδέα ότι το Generative AΙ έχει μια μοναδική ικανότητα να μας δείχνει εικόνες από έναν πιθανό μελλοντικό κόσμο, που δεν θέλουμε να δούμε. Υποβάλαμε την ιδέα να ζητήσουμε από τη Artificial Intelligence Creative Community να εργαστεί μαζί μας και να «/imagine» (σ.σ. αναφέρεται στην εντολή που χρησιμοποιούν οι χρήστες του Midjourney) έναν κόσμο χωρίς φύση. Το WWF είπε αμέσως ναι. Ήταν τέλειο με έναν άλλον τρόπο, καθώς το πρώτο βήμα για κάθε prompt στο Midjourney είναι το «/imagine». Η κοινότητα πήρε την ιδέα και ένα πολύ απλό brief και δημιούργησε χιλιάδες εικόνες, που καλύπτουν ένα τεράστιο εύρος, και τις μοιράστηκε την Παγκόσμια Ημέρα Άγριας Ζωής, στις 3 Μαρτίου.
Ο τίτλος της παρουσίασής σας στο AI in Marketing Conference ήταν «How I learned to stop worrying and love the machine». Πώς προέκυψε;
Αυτός ο τίτλος αποτελεί ένα παιχνίδι με τον τίτλο της παλιάς διάσημης ταινίας «Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb», η οποία σατιρίζει τον Ψυχρό Πόλεμο και την απειλή της πυρηνικής καταστροφής. Οπότε και ο τίτλος κάνει λίγο «μαύρο» χιούμορ, επίσης. Ενώ πιστεύω ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει ή ακόμα και να λύσει κάποια από τα μεγαλύτερα προβλήματα του κόσμου, συνοδεύεται από μια τεράστια προειδοποίηση. Αυτή η τεχνολογία βρίσκεται σε μια σχεδόν ανεξέλεγκτη κούρσα ανταγωνισμού, όπου η ανάπτυξη των δυνατοτήτων υπερβαίνει κατά πολύ τη δημιουργία προστατευτικών κιγκλιδωμάτων. Η τεχνολογία στα λάθος χέρια είναι μια τεράστια απειλή και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δούμε να προκαλείται ζημιά με τη χρήση της στο κοντινό μέλλον. Αναφέρομαι σε πράγματα όπως τα deepfakes, η απάτη, πιθανώς ακόμα και η χειραγώγηση του εκλογικού σώματος. Περαιτέρω, ίσως θα πρέπει ανησυχήσουμε για τη Γενική Τεχνητή Νοημοσύνη, όταν οι μηχανές θα αναπτύξουν τη δική τους αίσθηση, συνείδηση και πλήρη αυτονομία. Αν οι άνθρωποι φτιάξουν τη μηχανή καθ’ εικόνα τους αναπτύσσοντας νευρωνικά δίκτυα στο πρότυπο του ανθρώπινου εγκεφάλου, τι θα γίνει αν αυτή η ανάπτυξη της νοημοσύνης μάθει και υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό την κακή πλευρά της ανθρωπότητας; Μετά πάλι, μπορεί να είναι καλοπροαίρετη. Μήπως οι πόλεμοι στο μέλλον θα συμβαίνουν μεταξύ καλών και κακών ΑΙs;
Πώς επηρεάζει το Generative AI τη δημιουργικότητα; Το γεγονός ότι τα κείμενα, εικόνες ή άλλα έργα του Generative AI βασίζονται σε προηγούμενα ανθρώπινα έργα θέτει όρια στη δημιουργικότητα; Τι συμβαίνει με τα πνευματικά δικαιώματα της δουλειάς των δημιουργών;
Αυτό που μου αρέσει στο Generative AI είναι το γεγονός ότι με μερικές λέξεις μπορούμε να δημιουργήσουμε εικόνες. Το μόνο όριο είναι η φαντασία μας και πολλές φορές, μπορεί να περιμένεις ένα συγκεκριμένο τύπο αποτελέσματος, και να λάβεις αποτελέσματα που θα σε εκπλήξουν ή να συμβούν «ευτυχή ατυχήματα». Αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να είναι πολύ ευχάριστα, και να μην τα είχες σκεφτεί ποτέ. Πιστεύω ότι αυτή η τεχνολογία δημιουργεί νέες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης, αλλάζει τη μόδα, την αυτοκινητοβιομηχανία, τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και φυσικά, τη βιομηχανία της διαφήμισης και του marketing. Μπορούμε να γεμίσουμε την κενή σελίδα πολύ πιο γρήγορα πλέον. Όσον αφορά τα πνευματικά δικαιώματα, αυτό αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση. Ορισμένοι καλλιτέχνες δικαίως επέλεξαν να μην αποτελέσουν μέρος της βάσης δεδομένων εκπαίδευσης της τεχνολογίας, ενώ άλλοι να συμπεριληφθούν αμέσως σε αυτό. Θεωρώ ότι αν θέλει να εξαιρεθεί κάποιος, θα πρέπει να του επιτρέπεται.
Πώς βλέπετε τον μέλλον των δημιουργικών;
Είναι ένας εκπληκτικός χώρος για να μπει κανείς σε αυτόν και όπως προανέφερα, το μόνο όριο είναι η φαντασία σου. Το Generative AI είναι ο υποστηρικτής της δημιουργικότητας μας. Μας προσφέρει ένα γρηγορότερο ξεκίνημα και περισσότερες ιδέες. Σίγουρα, οι περισσότερες από αυτές τις ιδέες δεν αποτελούν τομή, αλλά αυτό ίσχυε πάντα. Τώρα έχουμε περισσότερες και τις έχουμε γρηγορότερα. Ξεκινώντας με αυτή τη βάση μπορούμε να αναλάβουμε δράση για να προσθέσουμε την τέχνη, την αντίληψη και ό,τι άλλο κάνει εμάς αυτό που είμαστε.
Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του prompt engineer στη δημιουργική βιομηχανία;
Πιστεύω ότι το prompt engineering θα αποτελεί προαπαιτούμενο των βιογραφικών στο μέλλον. Αυτή η τεχνολογία έχει αλλάξει τον κόσμο μας και δεν υπάρχει επιστροφή. Δεν θεωρώ ότι ο «prompt engineer» θα είναι ξεχωριστή δουλειά, αντιθέτως θα είναι κομμάτι της δουλειάς όλων μας.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- ΕΟΦ: Τέσσερα μέτρα για την αντιμετώπιση των ελλείψεων φαρμάκων
- Bloomberg: Οι μεταρρυθμίσεις Μητσοτάκη που αφήνουν την κρίση στο παρελθόν
- Intrakat: Νέος οικονομικός διευθυντής ο Κώστας Αδαμόπουλος
- Με τους κοινωνικούς εταίρους συναντάται το οικονομικό επιτελείο
- Greece in top-10 outbound tourism destinations & in top-5 Mediterranean destinations
- Tesla: Η εταιρεία που άλλαξε την αγορά αυτοκινήτου έκλεισε 20 χρόνια
- Η «μεγάλη εξόρμηση» της HIG σε logistics / μεταφορές, επεκτείνεται σε Σερβία, Ουγγαρία, Αυστρία και Γερμανία
- Lidl Ελλάς: Με θετικό πρόσημο για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον πλανήτη μας
- «Εξοικονομώ για επιχειρήσεις»: Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις – Ποιο το ύψος της χρηματοδότησης
- Softone: Σχεδιάζει νέες εξαγορές με επίκεντρο την καινοτομία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Marketing Week
- Τελευταία Νέα Marketing Week
- Matt Garbutt, Brave Bison: «Με την Τεχνητή Νοημοσύνη εισερχόμαστε σε ένα νέο μοντέλο»
- Travelling services: Στροφή στο slow travelling με personalization και εξαιρετική εξυπηρέτηση
- Η Celestyal δημιουργεί θέση Αντιπροέδρου Brand & Customer Journey
- Στην Intrakat ο Αχιλλέας Χεκίμογλου
- Η Edenred Greece με νέο Marketing & CX Director
- Spec υποστήριξης εκδηλώσεων από την Τεχνόπολις
- Την Πέμπτη 6 Ιουλίου το Programmatic Advertising Conference
- Η The Newtons Laboratory στο λανσάρισμα Free Win
- H Advertary δημιούργησε online course για το Personal Branding
- Ο Γιώργος Παστίδης σε νέο διεθνή ρόλο στην Ericsson
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Σαράντης: Νέο μέλος στο ΔΣ ο Χρ. Βάρσος
- ΕΟΦ: Τα τέσσερα μέτρα για την αντιμετώπιση των ελλείψεων φαρμάκων
- Το Πεκίνο προσκάλεσε τον Μπορέλ να επισκεφθεί την Κίνα "εν ευθέτω χρόνω"
- LEADER: Ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση στην πρώτη φάση
- Γερμανία: Σε χαμηλό 5 ετών οι συμφωνίες για εμπορικά ακίνητα - Πτώση 50% σε έξι μήνες
- Bloomberg: Οι μεταρρυθμίσεις Μητσοτάκη που αφήνουν την κρίση στο παρελθόν
- Intrakat: Νέος Οικονομικός Διευθυντής του ομίλου ο Κώστας Αδαμόπουλος
- Οι στρατηγικές κινήσεις της HIG σε logistics και hospitality
- ΔΑΑ: Αυξημένη κατά 19,8% η επιβατική κίνηση τον Ιούνιο
- Μαρινάκης: Θα γίνουν άμεσα 800 μόνιμες προσλήψεις στο ΕΚΑΒ