Planet Pledge

Οι εταιρείες αυτές συμμετέχουν στο Planet Pledge, μια εξαιρετικά σημαντική παγκόσμια πρωτοβουλία του WFA
(Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων), που έχει σαν στόχο να γίνει το marketing δύναμη θετικής αλλαγής για το περιβάλλον, τόσο εσωτερικά στις εταιρείες, όσο και προς τους καταναλωτές που αγοράζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που κατά τη γνώμη μου τουλάχιστον, είναι πολύ πιο σημαντική απ’ ότι μπορεί να ακούγεται την πρώτη φορά. Η κλιματική αλλαγή που απειλεί τον πλανήτη και τις ζωές των

επόμενων γενιών δείχνει ήδη «τα δόντια της» και η ανεξέλεγκτη κατανάλωση συνιστά μια ιδιαίτερα επιβαρυντική παράμετρο που την ενισχύει. Ωστόσο, παρά τη σημασία της πρωτοβουλίας, η διείσδυση και η αποδοχή της από τις διεθνείς αγορές έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει μέχρι να φθάσει στα επιθυμητά επίπεδα. Προς το παρόν, στην πρωτοβουλία συμμετέχουν 30 διεθνή brands και 27 εθνικοί Σύνδεσμοι, μεταξύ των οποίων και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος.

Σύμφωνα με τους στόχους του Planet Pledge, οι CMOs καλούνται να αναλάβουν δράση σε 4 βασικούς τομείς. Πρώτα απ΄ όλα θα πρέπει να δεσμευτούν σε κάποιο από τα προγράμματα της παγκόσμιας καμπάνιας «Race to Zero» των Ηνωμένων Εθνών και να ενθαρρύνουν τους συνεργάτες τους να κάνουν το ίδιο.

Επίσης, θα πρέπει να ενισχύσουν την ικανότητα των τμημάτων marketing να ηγηθούν της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, προσφέροντας στους marketers και στα συνεργαζόμενα agencies εργαλεία και καθοδήγηση και παράλληλα, να αξιοποιήσουν τη δύναμη της επικοινωνίας και του marketing για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αναπτύξουν πιο βιώσιμη συμπεριφορά. Τέλος, θα πρέπει να υποστηρίξουν τη δημιουργία ενός αξιόπιστου επικοινωνιακού περιβάλλοντος, όπου οι ισχυρισμοί περί βιωσιμότητας θα είναι τεκμηριωμένοι και τα μηνύματα θα εμπνέουν εμπιστοσύνη στους καταναλωτές. Μάλιστα, για να ενισχύσει την προσπάθεια αυτή, η WFA έχει εκδώσει τον ειδικό Οδηγό “Global Guidance on Environmental Claims”.

Η πρωτοβουλία του Planet Pledge ξεκίνησε το 2021, σε μια περίοδο που ελέω πανδημίας – η οποία ήταν σε πλήρη έξαρση-, οι άνθρωποι είχαν την ευκαιρία να εστιάσουν και να προβληματιστούν σε ζητήματα που υπό άλλες συνθήκες δεν θα το έκαναν. Οι άνθρωποι του WFA αξιοποίησαν την περίοδο εκείνη και δημιούργησαν την πρωτοβουλία αυτή. Η αναγκαιότητά της ωστόσο δεν σημαίνει αναγκαστικά και την επιτυχία της. Δύο χρόνια μετά, η αποδοχή της είναι μεν σημαντική, αλλά όχι στο εύρος που της αξίζει.

«Η περιβαλλοντική κατάσταση έκτακτης ανάγκης και κατά συνέπεια το Planet Pledge είναι παγκόσμια από τη φύση τους, ωστόσο η επιτυχία θα έρθει μόνο μέσω της δημιουργίας κινημάτων και δράσεων σε εθνικό επίπεδο» δήλωσε ο Stephan Loerke, CEO της WFA, δίνοντας το έναυσμα της εντατικοποίησης των προσπαθειών, αλλά και την κατεύθυνση προς την οποία αυτές θα πρέπει να κινηθούν. Στη χώρα μας ο ΣΔΕ έχει κάνει σοβαρές προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση και αυτό θα πρέπει να του αναγνωριστεί.

Ο Σύνδεσμος συμμετέχει επίσημα στην πρωτοβουλία από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει μεγάλο αριθμό δράσεων για θέματα βιωσιμότητας, μεταξύ των οποίων και τη διοργάνωση του Global Marketer Conference 2022, με μηδενικό waste τροφίμων και ανακυκλώσιμων υλικών. Θα πρέπει να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό, όμως θα πρέπει να βοηθήσουν και οι ίδιες οι εταιρείες. Ο αριθμός 8 είναι μικρός…

Keywords
Τυχαία Θέματα
  • Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Marketing Week