Tobacco Industry: «Ταξίδι» μετασχηματισμού με καινοτόμα προϊόντα και έμφαση στη βιωσιμότητα

Τις τάσεις στην αγορά των καπνικών προϊόντων, τη δυναμική της αλλά και τη στρατηγική των εταιρειών του κλάδου καταγράφει το Μarketing Week, στο φετινό αφιέρωμα «Τobacco Industry». Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Statista, το 2024, τα έσοδα της αγοράς προϊόντων καπνού στην Ευρώπη ανέρχονται σε 276,4 δισ. δολάρια, ενώ προβλέπεται ετήσια αύξησή της κατά 2,43% (CAGR 2024-2028). Τη δυναμική φάση στην οποία βρίσκεται η αγορά, εντόπισε η Γεωργία Καρούντζου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας, JTI Ελλάδας.

«Ζούμε σε μια εποχή που τα πάντα γύρω μας εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς. Έτσι, λοιπόν, και η αγορά των καπνικών προϊόντων, στην οποία η JTI είναι παγκόσμια δύναμη, βρίσκεται σε μια δυναμική φάση με τις παραδοσιακές συνήθειες να εμπλουτίζονται από νέες προτιμήσεις, υπηρετώντας με συνέπεια τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε στους ενήλικες καταναλωτές υψηλής ποιότητας προϊόντα μέσα από μια πληθώρα επιλογών που ανταποκρίνονται στις νέες καταναλωτικές τάσεις. Ισχυρή φιλοδοξία της JTI είναι να καταστεί ένας από τους κορυφαίους παίκτες στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των προϊόντων τεχνολογίας θερμαινόμενου καπνού στην ελληνική αγορά με μια επένδυση που αποτελεί μέρος της παγκόσμιας επένδυσης της JTI ύψους άνω των 3 δις δολαρίων μέχρι το τέλος του 2025».

Αύξηση στη χρήση εναλλακτικών προϊόντων νικοτίνης
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της νέας έρευνας που πραγματοποίησε η Marc, το 2023, για λογαριασμό της Παπαστράτος, για τρίτη χρονιά. Σύμφωνα με αυτά, οι μη καπνιστές που ενοχλούνται πλέον από το κάπνισμα ενός φιλικού ή συγγενικού προσώπου αντιπροσωπεύουν το 70,2%, όταν το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 66,3% και το 2021 στο 63,2%, με το κάπνισμα να παρουσιάζεται όλο και πιο έντονα ως αιτία δυσαρέσκειας στις ενδοοικογενειακές/ διαπροσωπικές σχέσεις. Αντίστοιχα, το ποσοστό των καπνιστών που αναφέρουν εντάσεις ή τσακωμούς με άτομα του κοινωνικού τους περιβάλλοντος εξαιτίας του καπνίσματος αυξήθηκε κατά σχεδόν 9% (38,8% το 2021, 42,8% το 2022 και 47,5% το 2023). Ωστόσο, αυξήθηκαν από 5,5% το 2021 σε 21,3 % το 2023 όσοι χρησιμοποιούν εναλλακτικά προϊόντα νικοτίνης, είτε κατ’ αποκλειστικότητα είτε σε συνδυασμό με τσιγάρα, με την έλλειψη μυρωδιάς και τον δυνητικά μειωμένο κίνδυνο για την υγεία ως τους βασικότερους λόγους μεταστροφής (50,5% και 49%, αντίστοιχα).

Λανσαρίσματα με δέσμευση στην καινοτομία
Οι νέες καταναλωτικές προτιμήσεις έχουν οδηγήσει στη δημιουργία νέων καπνικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο, η BAT Hellas που ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως, την British American Tobacco plc, γνωστή για τη δέσμευσή της στην καινοτομία, επενδύει σε νέα προϊόντα. Σύμφωνα με την εταιρεία, «η Ελλάδα αποτελεί διαχρονικά στρατηγική αγορά για την ΒΑΤ και μια από τις πρώτες χώρες που επιλέχθηκαν παγκοσμίως για να εισαχθούν οι νέες κατηγορίες προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου. Η εταιρεία εμπιστεύεται τη δυνατότητα και τις προοπτικές της χώρας και επενδύει στη δυναμική της, καθώς η Ελλάδα έχει επιλεγεί ως μια από τις κύριες χώρες διεθνώς για επενδύσεις με άξονα την τεχνολογία. Η Ελλάδα, άλλωστε, αποτελεί το περιφερειακό κέντρο και για την Κύπρο, το Ισραήλ και τη Μάλτα». Όπως επισημαίνει η BAT Hellas, ο όμιλος βρίσκεται σε ένα διαρκές ταξίδι μετασχηματισμού που βασίζεται σε τέσσερις κύριους πυλώνες που αφορούν την υψηλή τεχνολογία, την πρόοδο, την απασχόληση και την επιστήμη. «Με παγκόσμια τεχνογνωσία σε θέματα Έρευνας και Ανάπτυξης και με περισσότερους από 1.600 επιστήμονες και εμπειρογνώμονες σε όλον τον κόσμο, η BAT βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της έρευνας και ανάπτυξης εναλλακτικών λύσεων για το κάπνισμα. Η BAT Hellas έχει δεσμευτεί να παρέχει προϊόντα αιχμής, όπως η συσκευή θέρμανσης καπνού glo και το προϊόν ατμίσματος Vuse, διασφαλίζοντας ότι οι ενήλικες καπνιστές έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας, καινοτόμες εναλλακτικές λύσεις».

Για το Ploom, το λανσάρισμα που πραγματοποίησε η JTI στα τέλη του 2023, παρουσιάζοντας τη νέα εναλλακτική της εταιρείας στην αγορά, μίλησε η Γεωργία Καρούντζου. Όπως τόνισε, το Ploom είναι μια επιλογή τεχνολογικής καινοτομίας, μοναδικής αισθητικής και απαράμιλλης εμπειρίας καπνού. «Είμαστε βέβαιοι ότι με σταθερά βήματα ανάπτυξης, το Ploom, το οποίο τοποθετείται πλέον σε όλη την Ελλάδα, θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού και θα κατακτήσει το brand equity που διαθέτουν σήμερα τα συμβατικά καπνικά προϊόντα μας».

Σε νέο λανσάρισμα προχώρησε και η Imperial Brands, παρουσιάζοντας τις νέες θερμαινόμενες ράβδους τσαγιού με νικοτίνη, iSenzia. Το iSenzia αποτελεί μια νέα προϊοντική πρόταση, η οποία αναπτύχθηκε για να προσφέρει μια νέα γευστική εμπειρία με τη χρήση της συσκευής θέρμανσης Pulze. Οι νέες θερμαινόμενες ράβδοι νικοτίνης iSenzia, χωρίς φύλλα καπνού αλλά με ποικιλία φύλλων Oolong και πράσινου τσαγιού, έχουν τεχνολογία κάψουλας στο φίλτρο. Το προϊόν iSenzia διατίθεται σε 3 γεύσεις, Watermelon, Berry και Menthol.

Ακόμα ένα νέο λανσάρισμα στην ελληνική αγορά ήταν το BM600S της εταιρείας Lost Mary. Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη έκδοση του υπάρχοντος BM600, εξοπλισμένη με την καινοτόμο τεχνολογία QUAQ. Συγκεκριμένα, τα Lost Mary BM600S συστήνονται στην ελληνική αγορά με τρεις επιλογές: Berry Apple Peach, ένας συνδυασμός μούρων, μήλου και ροδάκινου. Lemon & Lime, ένας συνδυασμός εσπεριδοειδών, ενισχυμένος από τη νέα τεχνολογία QUAQ για μια πιο απαλή γεύση. Και Berry Combos, μια «συμφωνία» από βατόμουρα, φράουλες και κράνμπερι. Αυτή η καινοτόμος τεχνολογία διαθέτει ενσωματωμένη πηγή ενέργειας υψηλής πυκνότητας που παρέχει σημαντικά υψηλότερη και σταθερότερη απόδοση ισχύος. Διαθέτει, επίσης, βελτιωμένη απόδοση μπαταρίας και ανοίγει τον δρόμο για την αυτοματοποιημένη παραγωγή vape στο μέλλον.

Έμφαση σε PR και customer loyalty
Για την επικοινωνία των νέων λανσαρισμάτων, τα brands της κατηγορίας προχώρησαν σε νέες συνεργασίες με agencies, διοργανώνοντας events. Παράλληλα, έμφαση δόθηκε τόσο στην προσφορά μιας προσωποποιημένης ψηφιακής εμπειρίας όσο και σε προγράμματα customer loyalty. Όσον αφορά στο Glo Hyper, η BAT Hellas επέλεξε τη Frank & Fame για τον στρατηγικό & δημιουργικό σχεδιασμό της επικοινωνίας της νέας σειράς των προϊόντων θέρμανσης καπνού, τόσο σε online όσο και offline επίπεδο, σε συνεργασία με τη Zenith για τις υπηρεσίες media και την MSL για το PR, του Publicis Groupe Greece. Με κεντρικό μήνυμα «Μy glorious moments», το Glo επανατοποθετεί τις αξίες της έννοιας «glorious», εξυμνώντας το make it your way και καλεί το κοινό να δει τον κόσμο μέσα από ένα εντελώς διαφορετικό πρίσμα, επαναπροσδιορίζοντας βασικές έννοιες της καθημερινότητας, όπως είναι η έννοια του χρόνου της διασκέδασης αλλά και της απόλαυσης. Η καμπάνια περιλαμβάνει digital επικοινωνία, events και activations, απευθυνόμενη σε ενήλικους καπνιστές, χρήστες ηλεκτρονικού τσιγάρου και προϊόντων θέρμανσης καπνού. Όσον αφορά στο loyalty program του Glo, myglo Club, η ΒΑΤ εμπιστεύτηκε στη Why τον σχεδιασμό και την υλοποίησή του. Στο myglo Club, τα μέλη επιβραβεύονται, εκτός από τις online αγορές προϊόντων, και για μια σειρά από άλλες ενέργειες, όπως reviews και προσκλήσεις φίλων (referrals). Επιπλέον, τα μέλη συνδυαστικά με το myglo Club έχουν στη διάθεσή τους πλήθος προσφορών και δυνατότητες εξαργύρωσης των πόντων σε άλλα brands μέσα από το νέο portal.

Η JTI δε, επέλεξε τη NetSteps ως συνεργάτη της για την επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της στην ελληνική αγορά με το Ploom, για την παροχή εύκολης πρόσβασης και άριστης εξυπηρέτησης στη μάρκα. Η συνεργασία συνιστά απόδειξη της δέσμευσης των δύο εταιρειών να προσφέρουν μία προσωποποιημένη ψηφιακή εμπειρία για το Ploom, προσαρμοσμένη στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών και βελτιστοποιώντας τα διαδικτυακά κανάλια πωλήσεων του brand.

Επένδυση στη βιωσιμότητα
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές και οι ρυθμιστικές αρχές πιέζουν για πιο βιώσιμα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων καπνού. Τα tobacco brands, λοιπόν, προχωρούν σε «πράσινες» επενδύσεις που αφορούν στα προϊόντα και τις εγκαταστάσεις τους, ενώ δεν παραλείπουν να στηρίζουν τo περιβάλλον και την κοινωνία μέσω CSR πρωτοβουλιών. Σε αυτό το πλαίσιο, η BAT Hellas, πέρα από τη σημαντική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία, έχει θέσει στο κέντρο της στρατηγικής της τη βιωσιμότητα, μέσα από ενέργειες με μακροχρόνια αξία για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και τη Διακυβέρνηση (ESG). «Η ΒΑΤ στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, αναλαμβάνει σημαντικές κοινωνικές πρωτοβουλίες για αυτούς τους πυλώνες, στοχεύοντας στην ουσιαστική προσφορά και στη δημιουργία θετικού κοινωνικού αντικτύπου. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η περιβαλλοντική πρωτοβουλία “Μικρές Πράξεις, Μεγάλα Εγκλήματα” για την ευαισθητοποίηση γύρω από την αλόγιστη απόρριψη των αποτσίγαρων, η δημιουργία του πρώτου e-Πάρκου στην Ελλάδα, αλλά και η αναβάθμιση του Βοτανικού Κήπου Ιουλίας και Αλεξάνδρου Ν. Διομήδους, του μεγαλύτερου Βοτανικού Κήπου της χώρας. Η εταιρεία λαμβάνει σταθερά υψηλές διακρίσεις σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, εταιρικής ευθύνης και απασχόλησης», επισημαίνεται.

Από την πλευρά της, η Γεωργία Καρούντζου, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Για εμάς είναι στρατηγική επιλογή να επενδύουμε στη βιωσιμότητα και το κοινωνικό αποτύπωμά μας. Ως μια συμβολή με μακροπρόθεσμο ορίζοντα στην οικονομία, την κοινωνία και τους εργαζομένους μας. Γι’ αυτό, επενδύουμε στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στην ενδυνάμωση των εργαζόμενων μας (12η χρονιά Top Employer στην Ελλάδα), στην προαγωγή του πολιτισμού (ιαπωνικός κήπος Αθήνας, κήποι Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, ιαπωνικές πολιτιστικές εκδηλώσεις) και στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των κοινοτήτων στις οποίες δραστηριοποιούμαστε και ιδίως της Ξάνθης, όπου βρίσκεται το εργοστάσιό μας». Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως η JTI υπήρξε στρατηγικός χορηγός του 6th Invest GR Forum, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, υποδηλώνοντας, την αφοσίωσή της στην προώθηση της ανάπτυξης και της βιωσιμότητας αλλά και την εμπιστοσύνη της στην ελληνική οικονομία.

Η Παπαστράτος δε, προχώρησε στη μεγαλύτερη «πράσινη» επένδυσή της, συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ, την οποία ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Μαργώνης, στο ετήσιο Οικονομικό Συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου. Η στρατηγική αυτή επένδυση, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους πρώτους μήνες του 2025, εντάσσεται στο πρόγραμμα Zero Carbon Tech της μητρικής εταιρείας Philip Morris International (PMI) και στοχεύει στη μείωση κατά 30% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του εργοστασίου της Παπαστράτος μέχρι το 2025. Παράλληλα, με τη βοήθεια της Sympraxis, η Παπαστράτος πραγματοποίησε εθελοντική δράση αναδάσωσης στην Πεντέλη με τη συμμετοχή περισσότερων από 150 ανθρώπων της. Συγκεκριμένα, με αφορμή τον Μάρτιο, μήνα Δασών και Νερού, η εταιρεία προχώρησε, μαζί με τους εργαζομένους της, στη φύτευση των πρώτων 800 από τα 35.000 δέντρα στην Πεντέλη.

Διαμορφώνοντας ένα καλύτερο αύριο
«Σκοπός της εταιρείας είναι να διαμορφώσει ένα Καλύτερο Αύριο (A Better Tomorrow), δημιουργώντας έναν κόσμο απαλλαγμένο από τον καπνό, όπου οι καπνιστές θα μεταβαίνουν σε εναλλακτικές λύσεις χωρίς καύση. Το όραμα του ομίλου της ΒΑΤ ενσαρκώνεται μέσα από διαρκείς επενδύσεις στις νέες κατηγορίες προϊόντων προηγμένης τεχνολογίας. Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των εξελίξεων με την εταιρεία να δεσμεύεται για τη συνεχή στήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, επενδύοντας σταθερά στη δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης, τη στήριξη των τοπικών λιανοπωλητών και καπνοπαραγωγών, και την υλοποίηση πρωτοβουλιών με σημαντικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο».
BAT Hellas

Γεωργία Καρούντζου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας, JTI Ελλάδας

Δέσμευση για ποιοτικές επιλογές
«Βασικός, διαχρονικός, άξονας της στρατηγικής μας είναι η δέσμευσή μας να παρέχουμε ποιοτικές επιλογές στους καταναλωτές μας. Και αυτό ακριβώς υπηρετεί η ενίσχυση των παραδοσιακών σημάτων μας με τη δυναμική υποστήριξη του Ploom. Παράλληλα, όμως, με τους επιχειρηματικούς και εμπορικούς στόχους μας, αισθανόμαστε βαθιά μέρος του ευρύτερου συνόλου στο οποίο αναπτυσσόμαστε με βιώσιμο τρόπο και μέσα από την ανάληψη πρωτοβουλιών για την προστασία του Περιβάλλοντος και την υποστήριξη του Πολιτισμού και της Κοινωνίας».

Keywords
tobacco, βιωσιμότητα, βιωσιμότητα, εμφαση, tobacco, ηλεκτρονικο τσιγαρο, jti, ελλαδα, δις, hellas, plc, νέα, εταιρεία, κυπρος, equity, imperial, lost, apple, προσφορες, fame, online, offline, zenith, media, moments, club, csr, top, αθηνα, forum, carbon, tech, morris, pmi, δραση, συμμετοχή, tomorrow, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , αξια, Καλή Χρονιά, 600 δις, τελος του κοσμου, jti, κοινωνια, αποτελεσματα, νικοτινη, χωρες, ισραηλ, κηπος, κηποι, οικονομια, πλαισιο, προγραμμα, υγεια, φραουλες, apple, equity, lost, αγορα, αυξηση, αξιζει, αξονας, αφορμη, αφοσίωση, βατομουρα, βοηθεια, βρισκεται, γευση, γεωργια, δεντρα, δυναμη, δυνατοτητα, δις, δοθηκε, ευρω, ελλειψη, εννοια, επικοινωνια, επενδυσεις, εποχη, εταιρεία, ευρωπη, τεχνολογια, υπηρεσιες, καπνισμα, μηνες, μειωση, παντα, ομιλος, οραμα, πεντελη, περιβαλλον, περιφερειακο, πηγη, προγραμματα, πρισμα, συγκεκριμενα, σειρα, συμμετοχή, τριτη, τσιγαρα, υλοποιηση, υψηλη, φυλλα, ψηφιακη, αγορες, ανηκει, βηματα, club, carbon, csr, fame, forum, γευσεις, hellas, imperial, media, morris, offline, plc, ταξιδι, tech, online, top, θεματα, zenith
Τυχαία Θέματα