e-Commerce Delivery Partners: Με «πυξίδα» το CX και όχημα τα smart lockers

Σημαντική ανάπτυξη σημειώνει ο τομέας του last mile, καθώς η παράδοση προϊόντων αποκτά όλο και μεγαλύτερη αξία στο e-coommerce, καθορίζοντας την ποιότητα της εμπειρίας του καταναλωτή. Καθώς η ταχύτητα της παράδοσης δεν ισοδυναμεί πάντα με την ποιότητα, χαρακτηριστικά όπως η ευελιξία, η ακρίβεια και αξιοπιστία δικαιώνονται ως βασικοί στόχοι τόσο των εταιρειών last mile delivery, όσο και των νέων παικτών στο πεδίο των lockers. Έτσι, η προσφορά μιας σειράς

ελκυστικών επιλογών παράδοσης αναδεικνύεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις εταιρείες του κλάδου.

AI-enabled λύσεις η νέα παγκόσμια τάση
Η εισαγωγή της τεχνολογίας σε όλο και περισσότερα aspects της ζωής και η βελτιστοποίηση του CX δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν ούτε από την περίπτωση του last mile. Οι εξελίξεις σε επίπεδο AI άνοιξαν τον δρόμο για τα delivery bots, τα οποία εντάσσονται στο ευρύτερο trend που επιχειρεί να βγάλει τους παράγοντες «άνθρωπο» και «traffic» από την ικανοποίηση του πελάτη, αναφέρει η Prisync. Ήδη στις ΗΠΑ πραγματοποιούνται μελέτες για την ανάπτυξή τους, ενώ η Amazon είχε υποβάλει αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το δικό της delivery bot από τον Ιανουάριο του 2018. Επιπλέον, Amazon και UPS χρησιμοποιούν ήδη drones για την παράδοση δεμάτων, τάση η οποία αναπτύσσεται ραγδαία, ώστε να καλύψει τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου τμήματος online shoppers, οι οποίοι ζητούν αποκλειστικά same-day παράδοση. Η Prisync εστιάζει και στην τάση του data-optimized delivery, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να αντλήσουν αξία από τα big data των επισκεπτών των e-shops τους.

Multi-stop delivery και smart tracking βάσει IoT
Ενώ το delivery planning και delivery optimization αποτελούν, σύμφωνα με την Upper Route Planner, από τις πιο παραμελημένες πλευρές της λειτουργίας του e-commerce, 85% των καταναλωτών δηλώνουν μη ικανοποιημένοι με τη διαδικασία του last mile. Έτσι, αποδεικνύεται ότι, ειδικά στην περίοδο αβεβαιότητας που διανύουμε, τα delivery planning και delivery optimization μπορούν να συμβάλλουν στην ανεύρεση της συντομότερης multi-stop διαδρομής παράδοσης και ενισχύουν την παραγωγικότητα των ομάδων logistics και μεταφορών. Παράλληλα, ενισχύεται η τεχνολογία smart tracking, η οποία επιτρέπει την παρακολούθηση της παραγγελίας και την επίγνωση των ακριβών περιβαλλοντικών συνθηκών οι οποίες επικρατούν κατά τη μεταφορά της, εξηγεί το Supplychain247.com. Ανέφερε δε ότι η smart τεχνολογία προσφέρει στην πελατειακή βάση τη διαφάνεια και το traceability που ανέκαθεν αποζητούσε.

Βελτιωμένο CX με τη συμβολή «έξυπνων» θυρίδων
Καθώς το home delivery αποτελεί, σύμφωνα με έρευνες, μια από τις πρώτες επιλογές παράδοσης δεμάτων, ειδικά μετά από την περίοδο της πανδημίας, μελέτη της nShift στη Βρετανία, από την οποία εξαιρέθηκε η συγκεκριμένη μέθοδος, διαπίστωσε ότι 15% των ερωτηθέντων προτιμούν να παραλαμβάνουν το δέμα τους από κάποιο locker ή άλλο σημείο παράδοσης. Εκτιμά δε ότι το κοινό θα είναι πολύ πιο δεκτικό μελλοντικά, από όσο πιστεύεται αυτήν τη στιγμή, στα διαφορετικά σημεία παράδοσης. Η προτίμηση δικαιολογείται λόγω και της βιωσιμότητας της μεθόδου και αυτό διότι είναι πολύ πιο φιλικά για το περιβάλλον. Τα lockers προσφέρουν αναβαθμισμένη εμπειρία πελάτη, διαπιστώνει η Parcel Pending, αφού, σε αντίθεση με τα pickup points, τα οποία βρίσκονται κατά κανόνα στο πίσω μέρος των καταστημάτων ή κοντά σε αποθήκη, τα lockers μπορούν να τοποθετούνται στο μπροστινό μέρος του καταστήματος, παρέχοντάς του στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Το last mile στην ελληνική αγορά
Οι εναλλασσόμενες συνθήκες και οι εξελίξεις των τελευταίων ετών έθεσαν τον κλάδο του last mile σε μια νέα τροχιά ανάπτυξης υποστηρίζουν οι εταιρείες του last mile delivery. «Την περίοδο της πανδημίας δημιουργήθηκαν νέες εταιρείες στο last mile, ενώ, ταυτόχρονα, εισήλθαν νέες εταιρείες και στον κλάδο του quick commerce. Ο ανταγωνισμός εντείνεται και, ταυτόχρονα, ο καταναλωτής εξοικειώνεται όλο και περισσότερο με τη χρήση της τεχνολογίας. Αυτό θα ωθήσει τις εταιρείες του κλάδου να κάνουν μεγαλύτερες επενδύσεις στις υποδομές τους», σχολιάζει ο Κώστας Μενεγάκης, Γενικός Διευθυντής, ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες ΜΑΕΕ. Ο κλάδος, επομένως, εισέρχεται και στη χώρα μας, σε μία νέα εποχή, όπου η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και των εξειδικευμένων τεχνολογικών εργαλείων προσδίδει ευελιξία, αποτελεσματικότητα, υψηλό επίπεδο υπηρεσιών για τους επιχειρηματικούς πελάτες και καταναλωτές. «Οι προκλήσεις που αναδύονται μέσα από τα νέα δεδομένα επικεντρώνονται: στην αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών, τη διαρκή ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και την αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό διαδικασιών και μεθόδων. Και όλα αυτά με κοινό γνώμονα την παροχή ακόμα ποιοτικότερων και εύχρηστων υπηρεσιών με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη», σημειώνει ο Χρήστος Παπανδρόπουλος, CMO, Box Now Greece.

«To “τελευταίο μίλι” αφήνει μια εντύπωση που μπορεί να “φτιάξει ή να χαλάσει” την εμπειρία του πελάτη. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιλέγουν πολύ προσεκτικά τον συνεργάτη για τις μεταφορές τους, ο οποίος πρέπει να έχει τις δυνατότητες να λειτουργεί ως παράγοντας ανάπτυξης, να παρέχει επιλογές σε όλα τα σημεία επαφής της εμπειρίας του πελάτη και να έχει παγκόσμια εμβέλεια και εξειδίκευση στα τελωνεία», επισημαίνει η Μαρία Ανδριανάκου, Marketing Manager South East Europe & Turkey, FedEx Express Greece. Παράλληλα, ο Αγαμέμνων Παπάζογλου, Head of Strategy, Skroutz Last Mile, παρατηρεί ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που οφείλει να αντιμετωπίσει ο κλάδος είναι το γεγονός ότι «όσο ο μέσος millennial μεγαλώνει σε ηλικία και σε εισοδηματική ικανότητα, τόσο αυξάνεται και το μερίδιο του e-commerce στην αγορά, ενώ, παράλληλα, αυξάνονται και οι απαιτήσεις του στο πεδίο».

Δυναμικά στην ελληνική αγορά τα lockers
Στη χώρα μας, οι εταιρείες που ασχολούνται με το «τελευταίο μίλι», εκείνο το τελευταίο στάδιο αγοράς, το τόσο κρίσιμο για την τελική ικανοποίηση του πελάτη, συνεχίζουν τις επενδύσεις και τη σύναψη συνεργασιών για να βελτιώσουν περαιτέρω τις υπηρεσίες τους. Το e-commerce και το αίτημα για νέες τεχνολογικές λύσεις έδωσαν ώθηση στα lockers, η παγκόσμια αγορά των οποίων υπολογίζεται, σύμφωνα με την Pitney Bowes, να υπερβεί έως το τέλος του 2025, το ένα δισ. δολάρια. Ένα επιπλέον «πειστήριο», όπως το χαρακτηρίζει ο κλάδος, για τη χρησιμότητα των έξυπνων θυρίδων στη χώρα μας, αποτελεί η διαβούλευση της ΕΕΤΤ για τη βελτίωση του τρέχοντος κανονιστικού πλαισίου και την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου αυτού πανελλαδικά. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος Olympia, μέσω του επενδυτικού βραχίονα PCP, στήριξε το πλάνο της Box Now Group για τη δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου lockers στην ΝΑ Ευρώπη. Τα δε σημεία αυτόματης παραλαβής «Skroutz Point» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη της Skroutz ανήλθαν σε περισσότερα από 200, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Πλεονεκτήματα η ευελιξία, η αμεσότητα, η οικονομία
Πολλαπλά οφέλη για τις εταιρείες και τον καταναλωτή, εμφανίζει και η τοποθέτηση smart lockers σε κεντρικά σημεία των πόλεων. «Είναι ξεκάθαρο πως έχουν μπει ιδιαίτερα δυναμικά, φέρνοντας τεράστια ευελιξία, αμεσότητα, οικονομία, κάτι που συνάδει περισσότερο με τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας», υπογραμμίζει ο Χρήστος Παπανδρόπουλος και προσθέτει ότι η Box Now, σε περίπου ενάμιση χρόνο, μέχρι το τέλος του 2022, έφτασε πανελλαδικά τα 1.200 Lockers με στόχο να ξεπεράσει τα 1.600 μέσα στο 2023. «Αν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε μία λέξη για να περιγράψουμε τα οφέλη τους, αυτή θα ήταν η ευελιξία», συμφωνεί ο Κώστας Μενεγάκης. «Από τη μία πλευρά, η εταιρεία courier μπορεί πλέον να διαχειρίζεται μεγαλύτερους όγκους αποστολών σε ένα δρομολόγιο. Από την άλλη, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να διαλέγουν εκείνοι την ώρα και την ημέρα που θα παραλάβουν το δέμα τους από τη θυρίδα». Υψηλή δραστηριότητα στο πεδίο των lockers παρατηρεί και η Μαρία Ανδριανάκου, κυρίως στα κέντρα των μεγάλων πόλεων. Ωστόσο, εξηγεί ότι «η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ όσον αφορά τον αριθμό των lockers ανά αριθμό κατοίκων και φαίνεται να υπάρχει περιθώριο περαιτέρω απορρόφησης».

Επένδυση σε συνεργασίες και επέκταση υφιστάμενων
Σε επίπεδο συνεργασιών, ξεχώρισε εκείνη της Box Now με τα Public, βάσει της οποίας δημιουργήθηκε η υπηρεσία «Locker Pickup 24/7», όπου περισσότερα από 100.000 προϊόντα του Public.gr μπορούν να παραληφθούν από locker, οποιαδήποτε ώρα και ημέρα. Τα lockers λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια και αποτελούν μοντέλο λειτουργίας που μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα. Παράλληλα, προχώρησε σε συνεργασίες με το Βιβλιοπωλείο Πολιτεία, τη Sarkk ABEE για τα e-shops Tommy Hilfiger και Calvin Klein, ενώ διεύρυνε και τη συνεργασία της με το BestPrice.gr. Σε συνεργασία προχώρησαν και οι ΕΛΤΑ Courier και BestPrice.gr, βάσει της οποίας τα συνεργαζόμενα με τη δεύτερη καταστήματα μπορούν να επωφεληθούν από εκπτώσεις και ειδικές τιμές σε όλες τις υπηρεσίες της ΕΛΤΑ Courier, ανεξαρτήτως όγκου παραγγελιών. Επίσης, η ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες σύναψε συνεργασία με την AfterSalesPro με σκοπό την υλοποίηση έργου προώθησης της υπηρεσίας ACS Smartpoint Lockers.

Focus στα συνεργαζόμενα e-shops και στο κοινό
Σε νέες υπηρεσίες επένδυσαν οι εταιρείες του last mile delivery, με σκοπό να παρέχουν νέες δυνατότητες στους πελάτες τους και να ενισχύσουν περαιτέρω τα εναλλακτικά δίκτυα που διαθέτουν για την εξυπηρέτησή τους. Η ACS παρουσίασε τα ACS Smartpoint Lockers της στην έκθεση ECDM Expo 2022. Συγκεκριμένα, με τα ACS Smartpoint Lockers -με σύστημα συναγερμού, κάμερα, φωτισμό LED και απουσία ανθρώπινης επαφής κατά την παραλαβή- το συνεργαζόμενο e-shop παρέχει στον πελάτη τη δυνατότητα να παραλάβει την παραγγελία του οποιαδήποτε ώρα ή ημέρα επιθυμεί, από το κοντινότερο ACS Smart Point, με τη χρήση PIN και τη δυνατότητα πληρωμής και με αντικαταβολή στο POS του locker. Επίσης, παρουσίασε την εξελιγμένη έκδοση του ACS Mobile App για ηλεκτρονική ενημέρωση του πλησιέστερου καταστήματος, ώστε ο διανομέας να παραλαμβάνει την αποστολή του πελάτη από τον χώρο του (e-Κλήση Courier), χρήση της ψηφιακής βοηθού (ACiStant), χρήση της ψηφιακής κάρτας ACS Member, κ.ά. Η Wolt εγκαινίασε την υπηρεσία Wolt Drive για τα συνεργαζόμενα e-shops, ώστε οι καταναλωτές να προγραμματίσουν την παραλαβή των αγορών τους στην πόρτα τους, ακόμα και εντός 30΄ από την παραγγελία.

«Πράσινες» μεταφορές και πρωτοβουλίες ΕΚΕ
Επιπρόσθετα, καθώς το αίτημα για προστασία του περιβάλλοντος ενισχύεται και ο τομέας των μετακινήσεων δημιουργεί αυξημένη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου, ο κλάδος αναζητά τρόπους να συμβάλλει θετικά, καθιστώντας τα δρομολόγια πιο «πράσινα». Παράδειγμα η μητρική DHL, η οποία κατέστη επίσημος συνεργάτης βιωσιμότητας του βρετανικού συγκροτήματος Coldplay. Βασική αποστολή της ήταν να συνεισφέρει με βιώσιμες υπηρεσίες logistics σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα μετακινήσεων, όπως χρήση βιοκαυσίμων για τις θαλάσσιες και μεταφορές και παροχή ηλεκτρικών οχημάτων για τις επίγειες μετακινήσεις εξοπλισμού και προσωπικού. Στη χώρα μας, η θυγατρική DHL Express συνεργάστηκε με την Kosmoride, εντάσσοντας 14 ηλεκτροκίνητα scooter Silence στον στόλο της πρώτης, τα οποία εξυπηρετούν παραλαβές και παραδόσεις στο κέντρο της Αθήνας. Επιπλέον, διοργανώθηκαν και δράσεις ΕΚΕ, όπως η συνέχιση της συνεργασίας της ACS με τη ΜΚΟ Givmed με νέα συγκέντρωση φαρμάκων για καλό σκοπό και ο στόχος φύτευσης 3.000 δένδρων, το 2022, από τη FedEx Express Greece ως μέλος στην κατηγορία «Earth Protector» της We4all.

Ρυθμιστικό πλαίσιο: Φίλος ή εχθρός του κλάδου;
Αν και το νέο ψηφιακό περιβάλλον διεθνώς ευνοεί την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογικών λύσεων -delivery bots, delivery drones, smart technology for tracking-, στην Ελλάδα, μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι αποτελούν απλώς πολλά υποσχόμενες λέξεις, οι οποίες θα αργήσουν να εφαρμόζονται στο business as usual του κλάδου. «Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την υιοθέτηση τέτοιων λύσεων, έχουν να κάνουν περισσότερο με ρυθμιστικούς παράγοντες και όχι με τεχνολογικούς και αυτό παίρνει αρκετό καιρό. Τάσεις που βλέπουμε και έχουμε σκοπό να χρησιμοποιήσουμε στα επόμενα δύο με τρία χρόνια είναι λιγότερο “φανερές”, αλλά με σημαντικές συνέπειες στο έργο μας, όπως ηλεκτρονικά οχήματα, ειδικά σχεδιασμένα για διανομή και ρομποτικοί αυτοματισμοί στα κέντρα διαλογής», περιγράφει ο Αγαμέμνων Παπάζογλου. Θετικό πρόσημο για το μέλλον του κλάδου «βλέπει» ο Κώστας Μενεγάκης, καθώς, όσο αυξάνεται η χρήση του διαδικτύου για αγορές, τόσο θα αυξάνεται και η ανάγκη των υπηρεσιών courier. Παράλληλα, εξηγεί ότι «η αναβάθμιση σε GPS tracking, παρέχει στον καταναλωτή ολοκληρωμένη γνώση για την πορεία που ακολουθεί η αποστολή του, ενώ η χρήση των bots και των drones βρίσκεται ακόμα σε πιλοτικό και ερευνητικό στάδιο, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνο των delivery droids στα Τρίκαλα».

Νέα δεδομένα για όλους προβλέπει ότι θα φέρει η υιοθέτηση τεχνολογιών, όπως cloud computing, blockchain, big data analytics, IoT και AI. «Σε αυτό το πλαίσιο, ήδη π.χ. τα delivery drones έχουν ήδη αρχίσει να αξιοποιούνται και το smart technology for tracking είναι κάτι που σίγουρα θα επηρεάσει τις αγορές γενικότερα στο άμεσο μέλλον», καταλήγει ο Χρήστος Παπανδρόπουλος. Εξάλλου, και η Μαρία Ανδριανάκου υποστηρίζει ότι «το μέλλον μας χτυπάει ήδη την πόρτα. Ευφυής τεχνολογία, αισθητήρες και αναλύσεις, αυτόνομα οχήματα, παράδοση με drones και ρομπότ ακούγονται σαν μια φουτουριστική επιλογή παράδοσης, αλλά μπορεί να μην είναι τόσο μακριά ως μια μαζική επιλογή. Θα φτάσουν αργά ή γρήγορα», υπογραμμίζει.

Κώστας Μενεγάκης, Γενικός Διευθυντής, ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες ΜΑΕΕ

«Να αντιμετωπίσουμε τις απειλές της κλιματικής αλλαγής»
«Εστιάζουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στις νέες τεχνολογίες, προκειμένου να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πελάτη. Το νέο κέντρο διαλογής έχει τεθεί πλέον σε πλήρη λειτουργία, όμως δεν είναι εφικτό να παραμείνει με τις ίδιες υποδομές, αφού οι απαιτήσεις ολοένα και αυξάνονται. Η εταιρεία μας αξιολογεί συνεχώς καινοτόμα συστήματα, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τους χρόνους διαλογής των δεμάτων και να τους μειώσουν σημαντικά σε σύγκριση με το παρελθόν. Ταυτόχρονα, με την εξοικείωση των χρηστών με τα κινητά τηλέφωνα και τις εφαρμογές, η δημιουργία ενός “ανέπαφου” one-stop-shop, από όπου ο πελάτης θα μπορεί να ελέγχει τα πάντα σε σχέση με την αποστολή του, είναι άκρως απαραίτητη. Την ίδια στιγμή, ο κλάδος πρέπει να αντιμετωπίσει και τις απειλές της κλιματικής αλλαγής και να περιορίσει τον ρόλο του σε αυτό το φαινόμενο».

Χρήστος Παπανδρόπουλος, CMO, Box Now Greece

«Σύγχρονες αυτοματοποιημένες υπηρεσίες b2b και b2c»
«Στόχος μας είναι η ικανοποίηση του μεγαλύτερου τμήματος της αγοράς, το οποίο, όταν κάνει τις αγορές του online ή όταν θέλει να στείλει ένα δέμα γρήγορα και οικονομικά, να επιλέξει έναν εναλλακτικό και ευέλικτο τρόπο παράδοσης. Αποτελούμε την εξέλιξη των εξειδικευμένων εταιρειών παράδοσης δεμάτων, αξιοποιώντας την καινοτόμο ψηφιακή τεχνολογία η οποία προσφέρει σύγχρονες και αυτοματοποιημένες υπηρεσίες στο ευρύ κοινό (Β2C), με την υπηρεσία μας άμεσης αποστολής από locker σε locker, αλλά και στις επιχειρήσεις (Β2Β) που διατηρούν ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) ή σε κάθε επιχείρηση που χρησιμοποιεί υπηρεσίες αποστολής δεμάτων γενικότερα. Και όλα αυτά με ιδιαίτερα οικονομικούς όρους. Με βασικό άξονα την “πράσινη” και βιώσιμη ανάπτυξη, τα lockers είναι αυτόνομα και λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια, προσφέροντας ένα νέο, καινοτόμο και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο παράδοσης και αποστολής δεμάτων μέσω των Box Now Lockers».

Μαρία Ανδριανάκου, Marketing Manager South East Europe & Turkey, FedEx Express Greece

«Έχουμε τον πελάτη στην “καρδιά” όσων κάνουμε»
«Το δυναμικό τοπίο απαιτεί υψηλό βαθμό ευελιξίας και αυτό είναι που η FedEx κάνει συνεχώς για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών και των τοπικών κοινοτήτων. Επενδύουμε συνεχώς στην αναβάθμιση του χαρτοφυλακίου των υπηρεσιών μας και ξεκλειδώνουμε νέες δυνατότητες, έχοντας τον πελάτη στην “καρδιά” όσων κάνουμε. Επιπλέον, βελτιώνουμε τη συνδεσιμότητα του αεροπορικού μας δικτύου από την Ελλάδα, καθώς σύντομα οι πελάτες θα μπορούν να φτάσουν τους συνεργάτες τους στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ σε μία ημέρα, για πρώτη φορά. Όσο δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε τη ροή του εμπορίου, δεσμευόμαστε επίσης να το κάνουμε με βιώσιμο τρόπο. Στην πορεία μας προς την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα, επενδυτικές πρωτοβουλίες άνω των δύο δισ. δολαρίων έχουν σχεδιαστεί για να καταστήσουν τις δραστηριότητες στην Ευρώπη πιο βιώσιμες στους στόλους των αερομεταφορών και των οχημάτων μας, καθώς και στις εγκαταστάσεις μας».

Αγαμέμνων Παπάζογλου, Head of Strategy, Skroutz Last Mile

«Τα lockers, ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής μας»
«Η στρατηγική της SLM κινείται γύρω από την αποστολή “Να είναι η υπηρεσία μας ο βασικός λόγος που θα προτιμήσει ο καταναλωτής να κάνει αγορές μέσω του Skroutz Marketplace”. Η στόχευση του 2023 περιστρέφεται 100% γύρω από ενέργειες οι οποίες αυξάνουν την αξία της υπηρεσίας όπως smart lockers, αυθημερόν παράδοση, λεπτομερής ενημέρωση και επιλογές για την πρόοδο της παραγγελίας. Τα lockers είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής μας. Προσφέρουν λύση ίσως στο πιο μεγάλο πρόβλημα του last mile που είναι η “απαίτηση” που δημιουργείται στον καταναλωτή να είναι διαθέσιμος για την παραλαβή του δέματός του. Ήδη το δίκτυο μας είναι περίπου 700 lockers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και το 30% των πακέτων σήμερα παραδίδονται σε lockers. Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο έρχεται από τους καταναλωτές που επιλέγουν, για πρώτη φορά, παράδοση σε locker, με το 80% αυτών να το επιλέγει ξανά για τις επόμενες αγορές του».

Ευρηματική επικοινωνία με ιδιαίτερη αισθητική

Box Now: Καμπάνια για την τηλεόραση και το digital περιβάλλον δημιούργησε το τσέχικο agency Werk.camp για την Box Now. Η τηλεοπτική «πρεμιέρα» της εταιρείας εστίασε στα πράσινα lockers της, τα οποία μιλούν στους ανθρώπους και είναι «πάντα εδώ γι’ αυτούς, ακόμα και τη νύχτα».

Courier Center: Στη The Newtons Laboratory ανέθεσε την πρώτη τηλεοπτική καμπάνια της η Courier Center. Απώτερος στόχος της εταιρείας ήταν να καθιερωθεί ως καινοτόμος και «πράσινη» εταιρεία ταχυμεταφορών, προσφέροντας εγγυημένους χρόνους παράδοσης.

Skroutz: Σε τηλεόραση και digital media αναπτύχθηκε η καμπάνια της Skroutz, την οποία δημιούργησε εσωτερικά το τμήμα marketing της εταιρείας. Η καμπάνια αποτελούνταν από οκτώ main videos, τα οποία, με minimal και σουρεάλ αισθητική, επικοινωνούσαν τα κύρια USPs του Skroutz Marketplace, όπως τα δωρεάν μεταφορικά.

 

Keywords
delivery, smart, smart, οχημα, delivery, tommy hilfiger, calvin klein, cloud computing, προσφορες, νέα, ηπα, amazon, ups, online, big, data, tracking, logistics, home, locker, quick, acs, γνώμονα, box, europe, turkey, fedex, express, head, skroutz, εεττ, olympia, group, αθηνα, θεσσαλονικη, εταιρεία, courier, ελλαδα, public, βιβλιοπωλείο, tommy, hilfiger, ΕΛΤΑ, εκπτωσεις, focus, expo, led, e-shop, mobile, ηλεκτρονική, member, drive, dhl, coldplay, θυγατρική, scooter, εκε, μκο, earth, business, gps, τρικαλα, cloud, analytics, λύση, media, videos, κινηση στους δρομους, νικος παπαζογλου, αξια, Καλή Χρονιά, η ημέρα της γης, αποτελεσματα πανελληνιων 2012, 600 δις, εκλογες ηπα, τελος του κοσμου, ξανα, υιοθετηση, μια ημερα, ηλεκτρονική, αιτηση, γνωση, δωρεαν, εεττ, ηπα, κινητα, κινητα τηλεφωνα, μκο, οικονομια, πλαισιο, τα νεα, τηλεοραση, ωθηση, ωρα, acs, amazon, dhl, express, fedex, gps, olympia, public, public.gr, tommy hilfiger, turkey, ups, αγορα, αισθητικη, βιωσιμη αναπτυξη, βρισκεται, γεγονος, γνώμονα, δυνατοτητα, δρομολογια, δικτυο, δικτυα, δυναμικο, διπλωμα, υπαρχει, εκε, εκθεση, ενεργεια, ενημερωση, εξελιξη, εξυπηρετηση, εξοικειωση, επικοινωνια, επενδυσεις, εποχη, ερευνες, ερχεται, εταιρεία, ετων, ευρωπη, εφαρμογες, ευφυης, εχθρος, τεχνολογια, ζωης, ιδια, ηλικια, ηλιακη ενεργεια, υπηρεσια, υπηρεσιες, θετικο, θυγατρική, κυρια, λειτουργια, λύση, μακρια, μαρια, παντα, ομιλος, οκτω, οχηματων, οχηματα, παπαζογλου, πεδιο, περιβαλλον, ποιοτητα, ροη, πολιτεια, πορτα, ρομποτ, ρολο, σιγουρα, συγκεκριμενα, συντομα, συγκεντρωση, ταση, τμημα, τρια, υλοποιηση, υψηλη, φορα, χρηστος, ψηφιακη, ψηφιακο, group, αγορες, αλυσιδα, analytics, mobile, box, business, big, calvin klein, cloud computing, cloud, coldplay, courier, data, drive, europe, head, hilfiger, home, χωρα, ιδιαιτερα, ηλεκτρονικα, led, shop, κληση, κωστας, locker, λεξεις, logistics, member, media, μελετη, μεθοδος, multi, quick, scooter, expo, online, tommy, tracking, θετικα, videos
Τυχαία Θέματα