Πανελλήνια έρευνα Focus Bari: Βελτιωμένη διαχρονικά η άποψη του κοινού για τα προϊόντα PL

Η νέα έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες & τα Private Labels» που διεξήχθη τον φετινό Σεπτέμβριο έδειξε ότι:

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγοράσει, έστω και μία φορά, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.Σε σύγκριση με την τελευταία δεκαετία υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με συγκριτικά καλύτερη ποιότητα και αισθητική.Η άποψη του ελληνικού κοινού για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βελτιώνεται
διαχρονικά, με την πλειοψηφία να υποστηρίζει ότι είναι value for money.

Μέσα στα τελευταία 23 χρόνια, η αναλογία Ελλήνων που έχουν αγοράσει έστω και μια φορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται θεαματικά & γίνεται καθολική, με το ποσοστό του 74% το 2000 να ανέρχεται σε 96% το 2023.

Παράλληλα, ο μέσος αριθμός διαφορετικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που έχουν δοκιμάσει εκτοξεύεται, από 7,0 είδη κατά Μ.Ο. το 2000 σε 17,9 το 2023. Αντίστοιχα, ανεβαίνει θεαματικά και η αναλογία Ελλήνων που αγοράζουν τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, από 50% το 2000, σε 77% το 2010 και 93% φέτος.

Σήμερα, ως πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που αγοράζουν συστηματικά οι Έλληνες καταναλωτές, είναι χαρτί κουζίνας, χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες, ζυμαρικά, ρύζι, αλουμινόχαρτο, σακούλες απορριμμάτων.

Σε σύγκριση με το 2010 (58%), σήμερα (74%) οι καταναλωτές θεωρούν ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα απ’ ότι παλιότερα.

Ως προς την ποιότητα / αισθητική τους, σήμερα τα προϊόντα private label παρουσιάζουν συνολικά βελτιωμένη εικόνα στο ελληνικό κοινό, παρ’ ότι αυξάνεται η αναλογία εκείνων που θεωρούν ότι το επίπεδό τους χειροτερεύει με τα χρόνια, από 6% το 2010 σε 27% σήμερα. Ακόμα πιο βελτιωμένη παρουσιάζεται η άποψη των καταναλωτών όσον αφορά στο κατά πόσον αξίζουν τα λεφτά τους, με τεράστια διαφορά μέσα στην τελευταία δεκαετία (από 64% σε 83%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύγκριση μεταξύ των τριών ερευνών (2000, 2010 και 2023), δείχνει ότι η γενική άποψη του ελληνικού κοινού για τα private labels βελτιώνεται διαχρονικά, ωστόσο οι περισσότεροι καταναλωτές θα προτιμούσαν την επώνυμη μάρκα αν την έβρισκαν σε τιμή αντίστοιχη με εκείνη της ιδιωτικής ετικέτας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, «πολύ θετική γνώμη» για τα PL εξέφρασε στη φετινή έρευνα το 27% των ερωτώμενων και ότι «σε περιορισμένα είδη έχουν εξίσου καλή ποιότητα με τις επώνυμες μάρκες» υποστήριξε το 69%.

Ταυτότητα της έρευνας
Online συνεντεύξεις μέσω YouGov panel (Δομημένο ερωτηματολόγιο), πληθυσμός – άντρες & γυναίκες 18+ πανελλαδικά, Δείγμα 1.002 ατόμων, διεξαγωγή 4-8 Σεπτεμβρίου 2023. Η Focus Bari είναι ο Affiliate Partner της YouGov στην Ελλάδα.

Keywords
Τυχαία Θέματα