Συμφωνία ιδιωτικών καναλιών με Nielsen για ενιαία χρέωση σε όλους – παραμένει ο στόχος της ΕΡΤ για έξοδο από μετρήσεις και διαφήμιση

Σε συμφωνία για flat fee για όλους τους ιδιωτικούς σταθμούς προχωρά η Nielsen Audience Measurement. Μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις που ξεκίνησαν τον περασμένο Νοέμβριο και ενώ έχουν ήδη παρέλθει σχεδόν δυο μήνες από τη λήξη των ετήσιων συμβάσεων των καναλιών με την εταιρεία μετρήσεων, οι δύο πλευρές φέρονται να κατέληξαν σε μια κοινά αποδεκτή λύση που θα περιλαμβάνει

την ίδια χρέωση για τις υπηρεσίες της Nielsen προς όλα τα κανάλια.

Τα προηγούμενα χρόνια, στις διμερείς συμφωνίες των καναλιών με τη Nielsen υπήρξαν αποκλίσεις στο κόστος που πλήρωνε κάθε κανάλι, ανάλογα με τα χρόνια λειτουργίας του και άλλες παραμέτρους. Πριν μερικούς μήνες, η Nielsen ζήτησε από τους τηλεοπτικούς σταθμούς να υπάρξει αναθεώρηση στις τιμές χρέωσης των υπηρεσιών της προς τα πάνω, προτείνοντας δύο μοντέλα: είτε να επιβληθεί flat fee σε όλους ανεξαρτήτως μεγέθους, κύκλου εργασιών και τηλεθέασης, ή να υπάρξουν διαφορετικές τιμές χρέωσης ανά κανάλι ανάλογα με το ranking που θα έχουν στους πίνακες τηλεθέασης, με τον πρώτο να πληρώνει το υψηλότερο τίμημα, τον δεύτερο λίγο λιγότερο και ούτω καθεξής.

Τα κανάλια απέρριψαν κατηγορηματικά την εκδοχή της χρέωσης με βάση το ranking, καθώς κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε στρέβλωση και θα άφηνε χώρο για υποψίες προνομιακής μεταχείρισης όποιου πληρώνει περισσότερα. Μετά από μακρά διαστήματα σιωπής από την πλευρά της Nielsen και σημαντικές καθυστερήσεις στη φάση των διαπραγματεύσεων, ο κύβος ερρίφθη πριν λίγες ημέρες. Τα τέσσερα κανάλια ANT1, Alpha, Star και Mega συμφώνησαν ότι στις νέες συμβάσεις που αναμένεται να υπογραφούν, θα πληρώνουν όλοι το ίδιο ποσό για τις υπηρεσίες μετρήσεων της Nielsen. Αυτό που μένει να καθοριστεί είναι το ακριβές ποσό, το οποίο, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα απέχει από το μέσο όρο των ποσών που πλήρωναν τα κανάλια έως και το 2023.

Το ίδιο ποσό με τους 4 σταθμούς, φέρονται να έχουν συμφωνήσει να καταβάλλουν τόσο ο Σκάι όσο και το Open. Οι τελικές συμβάσεις αναμένεται να υπογραφούν έως το τέλος του μήνα και να έχουν ετήσια διάρκεια. Υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε η ανανέωση της σύμβασης της ΕΡΤ με τη Nielsen για έξι μήνες έως τις αρχές Ιουνίου. Το σχέδιο εξόδου της δημόσιας τηλεόρασης από τις μετρήσεις «πάγωσε» προσωρινά χωρίς, ωστόσο, να έχει βγει εντελώς από το κάδρο. Η συμμετοχή ή μη της ΕΡΤ στις μετρήσεις συνδέεται με το αν θα αποχωρήσει από τη διεκδίκηση διαφήμισης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στον στρατηγικό σχεδιασμό της ΕΡΤ για την τετραετία 2024-2027 που ολοκληρώνεται προσεχώς και αναμένεται να κατατεθεί στο Υπουργείο Οικονομικών, θα αναγράφεται το σχέδιο εξόδου από τη διαφήμιση υπό την αίρεση της αύξησης του ανταποδοτικού τέλους. Ο στόχος παραμένει στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της διοίκησης της ΕΡΤ αλλά θα υλοποιηθεί μόνο όταν και εφόσον δοθεί «πράσινο φως» από την κυβέρνηση για μικρή αύξηση του ανταποδοτικού τέλους ώστε να καλυφθούν τα διαφημιστικά έσοδα περίπου 10 εκατομμυρίων τον χρόνο που θα χάσει η δημόσια τηλεόραση.

Keywords
Τυχαία Θέματα