Θοδωρής Μουλός, GrowthRocks: «To ΑΙ θα σε κάνει καλύτερο ή χειρότερο. Εσύ αποφασίζεις!»
To AI δεν είναι απλά μία πλατφόρμα. Είναι μία διαδικασία που χρειάζεται ένα ευρύτερο τεχνικό background και γνώση η οποία είναι πιο ευρεία. Στην αρχή οι πρώτοι που ασχολήθηκαν με το AI ήταν οι δημιουργοί περιεχομένου (copywriters) που όμως αφενός είναι εξειδικευμένοι σε ένα αντικείμενο και αφετέρου δεν έχουν τις βάσεις να εκμεταλλευτούν περιεχόμενο που υπάρχει σε άλλη μορφή. Για παράδειγμα ας δούμε τα παρακάτω 5 αντικείμενα που εμπίπτουν σε προηγμένη χρήση
Όλα τα παραπάνω παραδείγματα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: χρειάζεται γνώση σε περίπου 10 διαφορετικά αντικείμενα από σύνθεση φωνής, μέχρι ενσωμάτωση podcasts ή ανάλυση υποτίτλων.
Χωρίς αυτές τις γνώσεις δεν μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το AI αποδοτικά και εποικοδομητικά και να φτιάξει κάτι που θα φέρει conversions. Όλοι υποφέρουν από το συγκεκριμένο πρόβλημα: Το υλικό που είναι φτιαγμένο με ΑΙ δεν φέρνει πελάτες.
Μη δημιουργία προστιθέμενης αξίας
Το ΑΙ αναδεικνύει την παθογένεια ενός συστήματος που καταναλώνει και ανακυκλώνει αντί να παράγει αξία.
Ιστορικά στο ψηφιακό marketing κάποιοι λίγοι (περίπου το 2%) δημιουργούν αξία (concepts, playbooks, μεθοδολογίες, συστήματα) και όλοι οι υπόλοιποι είτε τα καταναλώνουν είτε τα ανακυκλώνουν. Αυτό στην προ ΑΙ εποχή δεν ήταν τόσο εύκολο όσο είναι στην μετά ΑΙ εποχή. Οπότε πλέον βλέπουμε την ποιότητα του παραγόμενου marketing να έχει κατά πολύ μειωθεί τόσο σε επίπεδο αξίας αλλά και σε επίπεδο μηνύματος. Διαβάζουμε ολοένα και περισσότερα κείμενα τα οποία δημιουργήθηκαν από το AI που απλά είναι κενά ουσίας.
Είναι γραμμένα απλά για να καλύψουν τις λέξεις που χρειάζεται η Google χωρίς όμως να δίνουν καμία αξία στον αναγνώστη τους. Κατ’ επέκταση ούτε για SEO λόγους σύντομα θα έχουν «αξία». Είναι θέμα χρόνου να γίνει αυτή η αλλαγή και θα λειτουργήσει αναδρομικά όπως σχεδόν κάθε αναβάθμιση του SEO αλγορίθμου της Google.
Τι φταίει όμως που είναι κενά ουσίας; Το κακό prompting; Όχι. Φταίει το κακό sourcing που είναι το προηγούμενο βήμα από το prompting. Η τροφοδότηση δηλαδή του ΑΙ με το πρωτογενές υλικό που έχει ήδη αξία και πρέπει να μετασχηματιστεί (μέσω ΑΙ) σε νέα αξία.
Ο κανόνας είναι πολύ απλός: αν το prompt δεν είναι τουλάχιστον το 20% της απάντησης που περιμένεις τότε η απάντηση θα είναι κενή ουσίας. Το 20% σε αναγκάζει να κάνεις πολύ βαθύ researching, να υποβάλεις ως κομμάτι της ερώτησης υλικό το οποίο κατέχεις ή που θα δημιουργήσεις επί τούτου.
Φοβάμαι ότι το παραπάνω δεν έχει να κάνει απλά με την ευκολία και προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται το αντικείμενο του ψηφιακού marketing αλλά με τον φόβο του Έλληνα στο να μοιραστεί γνώση με τους ανταγωνιστές ή τους αναγνώστες και αυτό τον κάνει λιγότερο απαραίτητο. Χαρακτηριστικό που βλέπω συχνότερα στην ελληνική κοινωνία από ότι στην αγγλική ή αμερικάνικη νοοτροπία. Το αποδίδω στο μέγεθος της αγοράς και στην έλλειψη παιδείας.
Οι αναγνώστες σας μπορούν να ελέγξουν εδώ (https://growthrocks.com/free-stuff/) για μία σειρά δωρεάν εργαλείων για το αντικείμενό μας.
Upskill or Die
Το AI ανέδειξε ακόμα ένα πρόβλημα: ότι τελικά δεν τα ξέρουμε όλα και πρέπει να μάθουμε και άλλα νέα πράγματα. Μαθαίνω σημαίνει επενδύω. Επενδύω σημαίνει ότι αγοράζω resources που κάποιοι έχουν δημιουργήσει ώστε να μάθω το αντικείμενο και να μάθω να το χρησιμοποιώ. Επενδύω όμως σημαίνει ότι έχω την επίγνωση ότι πρέπει να ξοδέψω για να μάθω και η γνώση δεν είναι δωρεάν. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει να επενδύσω τον προσωπικό μου χρόνο που είναι ότι πιο ακριβό έχω να διαθέσω λόγω του διαφυγόντος εσόδου. Όλα τα παραπάνω είναι επένδυση. Και χωρίς επένδυση δεν έρχεται απόδοση. Εν προκειμένω, το ΑΙ δεν είναι μαραθώνιος αλλά είναι 100αρι. Αυτός που θα είναι έτοιμος πιο γρήγορα θα πάρει περισσότερα έργα, θα έχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε κάθε έργο και ευχαριστημένους υπαλλήλους. Τόσο απλά είναι τα πράγματα.
Εμείς για να χτίσουμε το δικό μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα για ΑΙ και να το ενσωματώσουμε στις διαδικασίες μας σωστά και αποδοτικά, αγοράσαμε και παρακολουθήσαμε σχεδόν όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα τις αγοράς και αγοράσαμε 50 περίπου εργαλεία ΑΙ για να δοκιμάσουμε αν μας βοηθούν στην καθημερινότητά μας.
Μarketers σε έλλειψη
Το ΑΙ μάς ανέδειξε ένα ακόμα πρόβλημα. Ότι οι επαγγελματίες τελικά μαθαίνουν να κάνουν το σωστό prompting αλλά δεν έχουν τη θεωρητική βάση να μπορούν να καταλάβουν τι είναι αυτό που πρέπει να ρωτήσουν το ΑΙ, είτε επειδή δεν μπορούν να σκεφτούν δημιουργικά, είτε επειδή δεν έχουν τη θεωρητική υποδομή που χρειάζεται. Π.χ. γνώση των frameworks κ.λπ.
Καταρχήν να θέσουμε τον ορισμό σωστά. Marketer δεν είναι κάποιος που τελείωσε μία σχολή marketing, που παρακολούθησε ένα σεμινάριο ή ασχολείται με το marketing για αρκετά χρόνια. Στον ορισμό του marketer είναι ο επαγγελματίας ή και ο ιδιώτης μερικές φορές που προσπαθεί συνεχώς να αναγνωρίσει ή να δημιουργήσει ευκαιρίες προώθησης του προϊόντος του, της επιχείρησής του ή των υπηρεσιών του. Θα το βλέπαμε να ταξιδεύει, να φωτογραφίζει όπου σταθεί και όπου βρεθεί «έξυπνα» διαφημιστικά μηνύματα και να καταναλώνει ώρες από TikΤok για να δει τις τάσεις της αγοράς και τους μοντέρνους τρόπους προώθησης. Θεωρητικά θα έχει μεγάλο κοινό στο Linkedin και όταν ήταν μικρός ζωγράφιζε και πωλούσε πετρούλες στην παραλία που σύχναζε με τους γονείς του.
[Κάπως έτσι θα περιγράφαμε την περσόνα του marketer στον πραγματικό κόσμο].
Απενοχοποίηση του ΑΙ
Προς το παρόν η χρήση ΑΙ είναι το μυστικό του κάθε agency. Έχει έρθει η ώρα να γίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι πελάτες δεν ζουν σε άλλον πλανήτη. Ακούν, διαβάζουν, βλέπουν τι σημαίνει το AI για το marketing και θέλουν να έχουν συνεργάτες που είναι εξειδικευμένοι σε αυτό και θα τους δώσουν τα πλεονεκτήματα αυτού. Πλέον ολοένα και περισσότερο ακούμε τους πελάτες να μας λένε «σας βρήκαμε στο AI» άρα πόσο πραγματικά απέχει η ερώτηση: «εσείς πόσο και πώς θα χρησιμοποιήσετε το ΑΙ αν συνεργαστούμε». Και θα κερδίσει αυτός που θα ξέρει να απαντήσει στην ερώτηση σωστά. Ποια είναι η σωστή απάντηση; Το αφήνω σε σας.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Πώς απετράπη μεγάλο μπλακ άουτ – Έκλεισαν τις ΑΠΕ
- Ο άνθρωπος έχει πυξίδα μέσα στο κεφάλι του και ερευνητές την εντόπισαν
- Sports Marketing Awards 2024: Η καινοτομία και η αριστεία στο «βάθρο» του αθλητικού marketing
- Νότια Αφρική: Επτά νεκροί από κατάρρευση κτιρίου - 40 ακόμη παγιδευμένοι
- Θοδωρής Μουλός, GrowthRocks: «To ΑΙ θα σε κάνει καλύτερο ή χειρότερο. Εσύ αποφασίζεις!»
- Η Παγκόσμια Τράπεζα εισηγείται μείωση του κόκκινου κρέατος και των γαλακτοκομικών προς όφελος του πλανήτη
- Ας πρόσεχαν!
- Διατροφή: Τα 4 είδη που πρέπει να σταματήσουμε να καταναλώνουμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου
- Aκατάσχετος τραπεζικός λογαριασμός έως 1.500 ευρώ: Τι πρέπει να κάνετε για να μην βάζει χέρι η Εφορία στις καταθέσεις σας
- Πότε κλείνει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για το Επίδομα Παιδιού
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Marketing Week
- Sports Marketing Awards 2024: Η καινοτομία και η αριστεία στο «βάθρο» του αθλητικού marketing
- Θοδωρής Μουλός, GrowthRocks: «To ΑΙ θα σε κάνει καλύτερο ή χειρότερο. Εσύ αποφασίζεις!»
- Body Care Products: Ανάπτυξη με επένδυση σε ATL, «αναζωογονημένο» PR και βιωσιμότητα
- Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη 2024: Το κοινωνικό πρόσωπο του επιχειρείν
- WFA: Καλύτερα metrics ζητούν οι ομάδες marketing procurement
- Nivea Luminous630®: Πραγματικά αποτελέσματα στη μείωση ραγάδων, καφέ κηλίδων και ατελειών από τον ήλιο
- Τελευταία Νέα Marketing Week
- Θοδωρής Μουλός, GrowthRocks: «To ΑΙ θα σε κάνει καλύτερο ή χειρότερο. Εσύ αποφασίζεις!»
- Body Care Products: Ανάπτυξη με επένδυση σε ATL, «αναζωογονημένο» PR και βιωσιμότητα
- Sports Marketing Awards 2024: Η καινοτομία και η αριστεία στο «βάθρο» του αθλητικού marketing
- WFA: Καλύτερα metrics ζητούν οι ομάδες marketing procurement
- Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη 2024: Το κοινωνικό πρόσωπο του επιχειρείν
- Nivea Luminous630®: Πραγματικά αποτελέσματα στη μείωση ραγάδων, καφέ κηλίδων και ατελειών από τον ήλιο
- Success on TikTok: Συμβουλές από ένα από τα πρώτα στελέχη του TikTok στην Ευρώπη
- Νέος Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων στην Εθνική Ασφαλιστική
- Το «You. Made By You» του What’s Up σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Πάτρα
- Η Search Magic στο συνέδριο Brighton SEO
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Πειραιάς: Κινηματογραφικό ριφιφί σε εταιρεία εμπορίας χρυσού
- Οι τροφές που θα βοηθήσουν το έντερό σας να επανέλθει μετά το Πάσχα
- Ρεύμα: Το 30% προήλθε από ανανεώσιμες πηγές το 2023
- TikTok (ByteDance): Μηνύει την κυβέρνηση των ΗΠΑ για μπλοκάρει τον νόμο απαγόρευσης της εφαρμογής
- Σφοδροί βομβαρδισμοί στη Γάζα
- Wojciechowski: Πως οι αγρότες και κτηνοτρόφοι θα βγουν κερδισμένοι από την νέα ΚΑΠ
- Χρηµατιστηριακή πτώση φέρνει προβληµατισµό στην πώληση του στοκ
- Το 30% της ενέργειας που παρήχθη παγκοσμίως προήλθε από ΑΠΕ