Τηλεόραση: Με… ισοπαλίες και δυναμική αύξηση των εσόδων η πρώτη μάχη της prime time

Με επικράτηση –για την ώρα- του Alpha και ισοπαλία τριών σταθμών στο δεύτερο σκαλί της κατάταξης ξεκίνησε η μεγάλη μάχη της prime time, εγκαινιάζοντας την πλέον ανταγωνιστική ζώνη του τηλεοπτικού πρωταθλήματος. Τα μεγαθήρια της μυθοπλασίας κονταροχτυπήθηκαν στο slot των 21.00 με τον ΑΝΤ1 να επιστρέφει δυναμικά στο κάδρο της prime time

με τη «Μάγισσα», τον Alpha να διατηρεί τα ηνία με τον «Σασμό» και το Mega να υποχωρεί στην τρίτη θέση στο συγκεκριμένο slot με τη «Γη της ελιάς». Την πρώτη ημέρα της αναμέτρησης, ο Alpha κατέκτησε την πρώτη θέση με ποσοστό 13,9%, ενώ ενδεικτικό της έντασης του ανταγωνισμού είναι ότι τρία κανάλια βρέθηκαν σχεδόν ισόπαλα στη δεύτερη θέση, με τον ΑΝΤ1 και το Mega να συγκεντρώνουν 11,9% και το Star 11,8%.

Οι πρεμιέρες έφεραν εντυπωσιακό boost στη διαφήμιση
Η μαζική είσοδος νέων προγραμμάτων στην εκπνοή του Σεπτεμβρίου έφερε σημαντικό boost και στα διαφημιστικά έσοδα. Εκτός από το κοινό, φαίνεται ότι και η αγορά περίμενε τα αποκαλυπτήρια της prime time για να επενδύσει μαζικά. Πληροφορίες κάνουν λόγο για εντυπωσιακό μπάσιμο της διαφημιστικής αγοράς ταυτόχρονα με τις πρεμιέρες των υψηλού κόστους παραγωγών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η σημαντική αύξηση του ad spending στην τηλεόραση την τελευταία εβδομάδα ανατρέπει την έως τώρα «νωχελική» εικόνα του Σεπτεμβρίου. Ο πρώτος μήνας της σεζόν φέρεται να «κλείνει» τελικά στα ίδια επίπεδα με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ο οποίος ωστόσο ήταν ενισχυμένος με επιπλέον 3 εκατομμύρια από το «Μουντομπάσκετ» στην ΕΡΤ. Χωρίς αντίστοιχης μεγάλη αθλητική διοργάνωση φέτος, τα κανάλια προσέλκυσαν επιπλέον έσοδα με το ισχυρό buzz των νέων τηλεοπτικών προϊόντων, ισοφαρίζοντας σχεδόν την περσινή επίδοση. Υπολογίζεται ότι αν βγει από την εξίσωση η ΕΡΤ και τα επιπλέον έσοδα που είχε πέρυσι, τα ιδιωτικά κανάλια πέτυχαν φέτος τον Σεπτέμβριο αύξηση της τάξεως του 7%.

Αρένα στις 21.00
Η αυξημένη διαθεσιμότητα του κοινού στις 21.00 που ισοδυναμεί με υψηλότερα διαφημιστικά κέρδη, προκαλεί συνωστισμό στο πρώτο slot της ζώνης υψηλής τηλεθέασης, ενώ με ανατροπές και κινήσεις στρατηγικής ξεκινά η δεύτερη πράξη της αναμέτρησης με την είσοδο νέων σειρών που θα συμπληρώσουν σταδιακά το παζλ της prime time. Σε σημαντικές αλλαγές προχωρά και ο Alpha, ρίχνοντας όλο του το βάρος στο slot των 21.00. Οι σκέψεις που αποκάλυψε το MW για μετακίνηση του «Σασμού» σε νέες ημέρες μετάδοσης, επιβεβαιώθηκαν καθώς μια εβδομάδα μετά την πρεμιέρα, η δημοφιλής σειρά του Alpha μετακινείται πλέον από Κυριακή έως Τετάρτη για να… στρώσει τον δρόμο στο «Προξενιό της Ιουλίας». Η σειρά εποχής του Alpha κάνει πρεμιέρα την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου –εκτάκτως- στις 22.40 (με lead-in Σασμού), ενώ στη συνέχεια παίρνει θέση κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21.00.

To Mega ρίχνει στη μάχη το δυνατό του χαρτί «Ναυάγιο», που είναι η ελπίδα να πάρει ρεβάνς στο slot των 22.30 στις μετρήσεις δυναμικού κοινού. Ο ΑΝΤ1 από την πλευρά του, που μετά από δυο δύσκολα χρόνια στην prime time, επιστρέφει με τη «Μάγισσα» σε υψηλά ποσοστά. Ως αντίδοτο στη υπερπληθώρα σειρών εποχής, στο μείγμα του ΑΝΤ1 προστίθενται τρεις σύγχρονες σειρές, οι «Παγιδευμένοι», ο «Πρώτος από εμάς» και το «Μετά τη φωτιά» συμπληρώνοντας το «σουντόκου» της prime time, ενώ η «Μάγισσα» συνεχίζει με τρία επεισόδια την εβδομάδα.

Στάθηκε το «εναλλακτικό» STARμε… τραύμα ο ΣΚΑΪ
Ικανοποιημένος με τα ποσοστά της «Φάρμας» που αποτελεί για την ώρα την μόνη εναλλακτική στη λαίλαπα μυθοπλασίας δηλώνει το Star, που κατάφερε να μείνει με το κεφάλι έξω από το νερό και να δηλώσει δυναμικό «παρών» με το αγροτικό ριάλιτι. Και ενώ η πρώτη αναμέτρηση βρήκε τα περισσότερα κανάλια κοντά στις προβλέψεις τους, «τραυματισμένος» βγήκε από την μάχη ο Σκάι, με τους «Πανθέους» να πέφτουν αρχικά στο 3,5% και ακολούθως στο 5,3%, χάνοντας πάνω από το μισό των αρχικών του επιδόσεων. Τα αποτελέσματα έφεραν κατήφεια στο κανάλι του Φαλήρου που προφανώς είχε υπολογίσει πως όταν μπουν και οι υπόλοιποι στη μάχη θα έχει απώλειες, αλλά ευελπιστούσε σε διατήρηση ενός 7% για τους «Πανθέους». Μετά το αρχικό σοκ, οι ιθύνοντες του Σκάι αποφάσισαν να μην υποχωρήσουν, αλλά να στηρίξουν την επιλογή τους για μετάδοση των «Πανθέων» στις 21.00, κοινώς στο λάκκο με τα θηρία, καθώς οποιαδήποτε άλλη κίνηση έχει αμφισβητήσιμα οφέλη, ενώ θα ισοδυναμούσε με απαξίωση μιας σειράς αξιώσεων.

Οι «Πανθέοι» αναμένεται να συνεχίσουν στην ίδια ζώνη μέχρι νεωτέρας, ενώ στο πρόγραμμα του σταθμού θα ενταχθεί σύντομα και το ριάλιτι «Ι’m a celebrity get me out of here».

Στο μείγμα του ανταγωνισμού εισέρχεται σταδιακά και το Open, καθώς ξεκινούν δειλά-δειλά οι πρώτες ψυχαγωγικές εκπομπές του σταθμού με τη σφραγίδα του Νίκου Κοκλώνη. Η υπογραφή του τελικού deal μετά από διαπραγματεύσεις τριών μηνών ανάμεσα στον Ιβάν Σαββίδη και τη Barking Well για την παραχώρηση όλης της ψυχαγωγίας στον Νίκο Κοκλώνη φέρεται να είναι προ των πυλών. Παρότι δεν αναμένεται να τάραξε τα νερά της prime time όπου μαίνεται η μεγάλη μάχη, το Open συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά στο σύνολο του κοινού με τον «Έρωτα φυγά» στις 20.00, ενώ με την ενεργοποίηση και άλλων ζωνών με ψυχαγωγικές εκπομπές κατά τη διάρκεια της ημέρας διεκδικεί μια καλύτερη θέση στην κατάταξη της Nielsen.

Keywords
Τυχαία Θέματα