Υπεύθυνη κατανάλωση, υπευθυνότερη επικοινωνία

Η περίοδος του εγκλεισμού κατά την πανδημία Covid19, πέρα από τα ήδη γνωστά δεινά που επέφερε στον κοινωνικό ιστό, οδήγησε και στην αύξηση της κατανάλωσης αλκοόλ, κάτι μάλλον αναμενόμενο λόγω των συνθηκών. Ωστόσο η επιμονή του προβλήματος αυτού και μετά τον εγκλεισμό ενίσχυσε τα φαινόμενα ενδοοικογενειακής -και όχι μόνο- βίας, ενώ οδήγησε και σε ευρύτερες κοινωνικές εντάσεις. Η λήξη της πανδημίας δεν επέφερε αποκλιμάκωση των φαινομένων, αντίθετα μάλλον όξυνε το πρόβλημα. Και κάπως έτσι επανήλθε στον δημόσιο διάλογο η ανάγκη της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ και της υπεύθυνης επικοινωνίας των

προϊόντων του. Οι πρωτοβουλίες που αναφέραμε αποδεικνύουν την συνειδητοποίηση της ανάγκης αυτής, τόσο από την πλευρά των παραγωγών, όσο και από τους ανθρώπους της Επικοινωνίας.

Όσον αφορά στον κλάδο της Επικοινωνίας, ο ΣΔΕ αποφάσισε να στηρίξει μαζί με το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) την πρωτοβουλία Global Standards Coalition για περαιτέρω μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ και την ενθάρρυνση της υπεύθυνης εμπορικής επικοινωνίας αλκοολούχων ποτών. «Πιστεύουμε ότι η υιοθέτηση καλών πρακτικών, οικειοθελών περιορισμών και αυστηρών προδιαγραφών, ιδιαίτερα σε θέματα που έχουν να κάνουν με ευαίσθητες ομάδες κοινού, όπως παιδιά και νέοι, είναι υποχρέωση και δείγμα υπευθυνότητας των marketers και των brands και λειτουργεί προς το συμφέρον όλων» ανέφερε για το θέμα ο Πρόεδρος του ΣΔΕ, Γρηγόρης Αντωνιάδης μιλώντας στο Marketing Week. Στην ίδια συνέντευξη, ο Γρ. Αντωνιάδης υπενθύμισε και το παράδειγμα του ελληνικού Pledge, που αποτελεί κώδικα αυτοδέσμευσης από επιχειρήσεις για να αλλάξει ο τρόπος διαφήμισης των τροφίμων & ποτών σε παιδιά κάτω των 13 ετών, καθώς και τον Οδηγό Global Guidance on Environmental Claims, που αποτελεί μέρος του Planet Pledge. Πρόκειται για πρωτοβουλίες που αποδεικνύουν την απόλυτη κατανόηση της ανάγκης σύμπραξης της στρατηγικής marketing με την υπεύθυνη κατανάλωση.

Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η επικαιροποίηση των «Αρχών Αυτοδέσμευσης» από Εν.Ε.Α.Π. και Σ.Ε.Α.Ο.Π., που περιλαμβάνει οδηγίες για την υπεύθυνη επικοινωνία marketing ποτών με αλκοόλη, οι οποίες τίθενται υπό την εποπτεία του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας. Μάλιστα, η ανανεωμένη έκδοση των «Αρχών Αυτοδέσμευσης» λαμβάνει υπόψιν τις σύγχρονες πρακτικές marketing, καθώς και όλα τα κανάλια επικοινωνίας, έντυπα, ηλεκτρονικά και ψηφιακά, ενώ παράλληλα παρέχει κατευθύνσεις για την εμπορική προβολή που κάνει η βιομηχανία στα social media, τόσο απευθείας ή/και μέσω τρίτων (influencers). Οι δύο Ενώσεις ανανέωσαν δε την ιστοσελίδα apolafste.ypefthina.gr, η οποία εξελίσσεται σε εύχρηστη δεξαμενή πληροφοριών σχετικά με το αλκοόλ, που περιλαμβάνει έξυπνα εργαλεία όπως είναι ο «Αλκοολομετρητής», με τον οποίο μπορεί κάποιος να υπολογίσει το αλκοόλ που καταναλώνει, τον χρόνο που χρειάζεται ο οργανισμός να το επεξεργαστεί αλλά και τις θερμίδες που περιέχει το ποτό που πίνει, μύθους και αλήθειες που σχετίζονται με τα όσα παραδοσιακά πιστεύουμε για το αλκοόλ, ενημερωτικό υλικό για το αλκοόλ, τις ιδιότητές του, τι σημαίνει υπεύθυνη και υπερβολική κατανάλωση κ.ά. Όλα αυτά είναι απαραίτητα και μπράβο σε όλους για την προσπάθεια. Για να επιτευχθούν όμως οι στόχοι της υπεύθυνης κατανάλωσης χρειάζεται καλλιέργεια σωστής νοοτροπίας και κουλτούρας υπευθυνότητας, μαζί με κατάλληλη εκπαίδευση. Αυτά απαιτούν μακροχρόνια στρατηγική δράση και αρκετή επιμονή. Μόνο έτσι το αποτέλεσμα θα είναι εξασφαλισμένο. Σε αυτή την προσπάθεια, η συμβολή της Επικοινωνίας πρέπει να είναι καταλυτική και διαρκής.

Keywords
Τυχαία Θέματα