Τα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη θα κυριαρχήσουν στην Ευρώπη

Τα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη αποτελούν μια ασταμάτητη τάση στην Ευρώπη και διεισδύουν όλο και περισσότερα, ακόμα και σε μικρότερες κατηγορίες οχημάτων. Πολλοί είναι αυτοί (μεταξύ αυτών και εγώ) που βρίσκουν αρκετούς λόγους για να τα κατηγορήσουν ότι είναι βαρετά, δεν έχουν την αίσθηση των χειροκίνητων, αποκόβουν την ευχαρίστηση κλπ αλλά η εξοικονόμηση της κατανάλωση καυσίμου και οι χαμηλότερες εκπομπές CO2 αντισταθμίζουν τα πράγματα κυρίως προς όφελος του ιδιοκτήτη.

Σύμφωνα με μια έρευνα του οργανισμού Frost & Sullivan, το 2020 αναμένεται να κυκλοφορούν

σχεδόν 10 εκατομμύρια οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τέτοια μετάδοση. Αυτός ο αριθμός θα αντιστοιχεί στο 9 με 11% της τότε συνολικής αγοράς, όταν το 2011 ήταν μόλις το 3 με 4%.

Μιλώντας τεχνικά υπάρχουν δύο τύποι κιβωτίων διπλού συμπλέκτη, το ξηρού τύπου με ξηρό κάρτερ και το αντίστοιχο υγρού τύπου με υγρό κάρτερ. Το πρώτο είναι αυτό που κερδίζει τη μεταξύ τους “μάχη” καθώς είναι ευκολότερο και φθηνότερο στη παραγωγή και αυτό είναι που συχνά χρησιμοποιείται στα μικρά αυτοκίνητα.

Τα παραδοσιακά αυτόματα κιβώτια μονού συμπλέκτη, συναντώνται κυρίως στις μεγάλες και ακριβές εκδόσεις των BMW, Jaguar κλπ με το 8-ταχυτο κιβώτιο της ZF, και είναι κυρίαρχη λύση στην Αμερική και όχι μόνο. Αντιθέτως, οι Ευρωπαίοι και Κινέζοι πελάτες παρόλο που επικρατεί η επιλογή του χειροκίνητου είναι οι ιδανικοί για τη μεταπήδηση στα διπλού συμπλέκτη, παρόλο που υπάρχουν και περιπτώσεις σοβαρών λαθών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τέλος, στη γρήγορη αυτή επισκόπηση των κιβωτίων θα αναφέρω επιγραμματικά τα διάφορα ονόματα που δίνουν οι εταιρίες στο κιβώτιο τους:

Porsche –> PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe)

Volkswagen –> DSG (Direct Shift Gearbox)

Audi –> S-Tronic

Mercedes –> 7G-DCT

BMW, Ferrari, Hyundai, Kia –> DCT (Dual Clutch Transmission)

Alfa Romeo/Fiat –> TCT (Twin Clutch Transmission)

Ford/Volvo –> Powershift

Honda –> Next Generation Transmission

McLaren –> SSG (Sequential Shift Gearbox)

Mitsubishi –> Twin Clutch SST

Peugeot-Citroën –> DCS (Dual Clutch Systems)

Renault –> EDC

[Πηγή: Frost & Sulivan, Auto Compass]

Keywords
Τυχαία Θέματα