Ellul-Moscovici-Goebells (Η Τεχνη της ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ)

ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ???
ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ ΕΚΕΙΝΟΙ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟ ΕΜΕΙΣ??

ΠΟΙΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ, ΟΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΕΣ??

ΕΔΩ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΝΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ.....
ΒΑΛΕΙ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ KAI ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ
ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΖΛ ΕΧΕΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΧΗΜΑ.

ΖΗΤΩ συγνωμη για την έκταση, οπως επισης και για τα εισαγωγικα ΣΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ..
ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ..

ΕΠΙΣΗΣ θα ηθελα μια νομικη αποψη απο τους δικηγορους του μπορντ (σοβαραλογω) ωστε αν αναρτηθει σε μπλογκ (δικο μου η αλλων παιδιων) να μην υπαρχουν νομικα προβληματα, αν θιγονται ονοματα (ως προσβολη που επισυρει μυνησεις εννοω)


ΜΟSCOVICI-ELLUL-GOEBBELS (H ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ)

Η προπαγάνδα ορίζεται συνήθως ως μια συστηματική προσπάθεια επιρροής επί των αντιλήψεων, των απόψεων και των συμπεριφορών μιας
λίγο ώς πολύ σημαντικής μερίδας του πληθυσμού, έτσι ώστε αυτές να στραφούν προς μια δεδομένη κατεύθυνση (αυτήν που επιθυμεί ο
επικοινωνητής).

Ένα άλλο στοιχείο στο οποίο πρέπει να σταθούμε είναι η πρακτική διάσταση της προπαγάνδας, το ότι δηλαδή τελικός σκοπός της είναι η επίτευξη μιας συγκεκριμένης και διαπιστωμένης αλλαγής στη σχέση του δέκτη με την πραγματικότητα (αντίληψη ή συμπεριφορά). Αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τον προπαγανδιστή είναι η αποτελεσματικότητά της και όχι τόσο η ακρίβεια των διακινούμενων περιεχομένων ή ο απόλυτος σεβασμός μιας δεοντολογίας ως προς τη δύναμη.

Ο Εllul προτείνει έναν ορισμό όπου κατά την άποψή του περιλαμβάνονται όσο το δυνατόν περισσότερα σημαίνοντα στοιχεία αναφορικά με αυτήν. Πρόκειται για "...το σύνολο των μεθόδων που χρησιμοποιεί μία οργανωμένη ομάδα με σκοπό την επίτευξη της ενεργητικής ή της παθητικής συμμετοχής στη δράση της μιας μάζας ατόμων ψυχολογικά ενωμένων μέσω κατάλληλων ψυχολογικών ενεργειών και πλαισιωμένων σε μία οργάνωση.

Πρέπει να είναι ολική και συνεχής. Αυτό σημαίνει κατά πρώτον ότι τα διάφορα μέσα (τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, αφίσες, συναντήσεις κατ' οίκον κ.ά.) πρέπει να συνδυάζονται (πρόκειται, όπως θα δούμε για τον κανόνα της ενορχήστρωσης), ενώ κάθε ουσιαστική συζήτηση και αντίρρηση πρέπει να τείνει προς την εξαφάνιση ή τον αφανισμό! Το ιδανικό εδώ είναι να αποδέχονται την προπαγάνδα τα μέλη της αντίπαλης ομάδας ή και οι διαφωνούντες.

Πρέπει να είναι οργανωμένη: τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά (συνέχεια, ενορχήστρωση) προϋποθέτουν, ένα συντονισμό, μια οργάνωση σε διοικητικό επίπεδο, ένα «υπουργείο προπαγάνδας» (όποιο όνομα κι αν αυτό έχει). Όμως η προπαγάνδα δεν μπορεί ποτέ να ενεργεί στο κενό, η δράση της δεν μπορεί να είναι αποκλειστικά και μόνο ψυχολογική, πρέπει να είναι και υλική, να στηρίζεται δηλαδή σε πραγματικές καταστάσεις

Σημαντικό εσωτερικό χαρακτηριστικό της προ
Keywords
Τυχαία Θέματα