Μπαλάκι του πιγκ-πογκ οι μαθητές!

Του Δημήτρη Τσιμούρα,
φυσικού

Θεμελιώδες είναι το ερώτημα, που περιμένει απάντηση. Γιατί αυτή η υπερβολική δυσκολία στα θέματα, δυσκολία χωρίς καμία λογική, τη στιγμή που απευθύνονται σε παιδιά τέτοιας ηλικίας; Και μάλιστα τη στιγμή, που οι συνθήκες μάθησης στο σχολείο χειροτερεύουν με γοργούς ρυθμούς; Γιατί αυτό συμβαίνει αποκλειστικά τα δύο τελευταία χρόνια; Οφείλεται σε άγνοια των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.) –η οποία προφανώς είναι διορισμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση- ή υπάρχει
σχετική πολιτική οδηγία για το....
βαθμό δυσκολίας των θεμάτων; Και αν ναι, ποιος είναι ο τελικός στόχος;

Τα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται, ύστερα και από την ακαριαία και δραματική παρέμβαση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.), η οποία, αφού διαπιστώνει -πολύ σωστά- ότι: «Εκτός από το πρώτο θέμα τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής…» καταλήγει: «Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ως ύστατη προσπάθεια να σώσει την τιμή και το κύρος της επιστήμης, ζητά συγγνώμη για αυτά τα θέματα από τις μαθήτριες και τους μαθητές που διαγωνίστηκαν σήμερα».
Αυτό που έκανε η Ε.Ε.Φ. δεν ήταν τίποτα άλλο από το να μας δείξει την κορυφή του παγόβουνου! Κάτι, που έτσι και αλλιώς, είναι ορατό. Όμως το ίδιο το παγόβουνο, στους άμεσα ενδιαφερόμενους γονείς και μαθητές, δεν το έδειξε ποτέ. Γιατί λοιπόν για δεκαπέντε σχεδόν ολόκληρα χρόνια, προκειμένου… «να σώσει την τιμή και το κύρος της επιστήμης», όπως ισχυρίζεται τώρα, δεν έχει κάνει τίποτα για τα ακατάλληλα βιβλία, που διδάσκονται στο Λύκειο; Και φυσικά γι αυτά που μπήκαν στη συνέχεια στο Γυμνάσιο; Ενημερωτικά: Τα βιβλία Φυσικής, που διδάσκονται σήμερα στο Γυμνάσιο, έχουν την ύλη του Λυκείου και σε κάποια σημεία είναι πιο δύσκολα. Για παράδειγμα: στη Δευτέρα Γυμνασίου διδάσκεται ύλη της πρώτης Λυκείου, με ερωτήσεις δυσκολότερες απ’ αυτές του Λυκείου! Αποτέλεσμα, να δημιουργείται αποστροφή στους μαθητές για το μάθημα της Φυσικής, ήδη από το ξεκίνημά τους! Στο Λύκειο διδάσκονται πέντε βιβλία Φυσικής, πέντε διαφορετικών συγγραφικών ομάδων, εντελώς ασύνδετα μεταξύ τους, χωρίς να υπάρχει συνέχεια στην ύλη και σε κάποια από αυτά ο βαθμός δυσκολίας είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Είναι γνωστό ότι τμήματά τους αποτελούν αντιγραφή αντίστοιχων πανεπιστημιακών βιβλίων και συνεπώς είναι ακατάλληλα για τους μαθητές του Λυκείου. Χαρακτηριστικό επίσης παράδειγμα είναι ότι η ύλη, που διδάσκεται στην Κατεύθυνση της Τρίτης Λυκείου, έχει σχεδόν αποκλειστικά σχέση με αυτήν της Πρώτης Λυκείου και ελάχιστη με αυτήν της Δευτέρας! Έτσι, οι περισσότεροι μαθητές, όταν φτάνουν στην Τρίτη Τάξη, έχουν ήδη ξεχάσει σε μεγάλο βαθμό αυτά, που έχουν διδαχθεί στην Πρώτη, με συνέπεια να δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν την ύλη της Τρίτης. Το τελικό αποτέλεσμα, για μια πολύ μεγάλη μερίδα μαθητών -ανάλογα και με την περιοχή του σχολείου φοίτησης- είναι να μη μπορεί να παρακολουθήσει στοιχειωδ
Keywords
Τυχαία Θέματα