Μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγοράζουν πλέον οι Έλληνες που νιώθουν αβέβαιοι για το μέλλον

Το 74% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν πως τους έχει επηρεάσει προσωπικά η οικονομική κρίση, ενώ υπάρχει μέσα τους περισσότερη αγωνία για το μέλλον, εργασιακή ανασφάλεια και μεγαλύτερη σχεδιαζόμενη μείωση δαπανών τους επόμενους 12 μήνες.
Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας της The Boston Consulting Group (BCG) για την συμπεριφορά των....
καταναλωτών υπό τον τίτλο "Πλοήγηση στα Νέα Δεδομένα
των Καταναλωτών" που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Ελληνοαμερικάνικου Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Το 79% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα αναβάλλει τις αγορές που μπορούν να περιμένουν, ενώ το 73% θα περιοριστεί στο να προμηθεύεται μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγαθά, ποσοστά που είναι κατά πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών κρατών.

Όπως επισημάνθηκε σε σχετική εκδήλωση του επιμελητηρίου, από την έρευνα προκύπτουν πέντε σημαντικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Πρώτον, τα νέα δεδομένα στην κατανάλωση με μεγαλύτερη έμφαση και αναβάθμιση της κατανάλωσης στο σπίτι με την οικογένεια και φίλους. Δεύτερον, η αξιοποίηση της πρόθεσης των καταναλωτών να ξοδέψουν περισσότερα υπό προϋποθέσεις και σε ορισμένες κατηγορίες (φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικός ρουχισμός κλπ). Επίσης, ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν στον καταναλωτή σημαντική τεχνική διαφορά ή καλύτερο αποτέλεσμα. Τρίτον, άμεση και πρακτική προσαρμογή των καταναλωτών στη κύρια τάση να ξοδεύουν λιγότερα.

Οι καταναλωτές κυνηγούν τις καλύτερες τιμές και νιώθουν ικανοποίηση όταν τις εντοπίζουν. Τέταρτον, εναρμόνιση της επικοινωνίας με τη σωστή σειρά αξιών. Η εξοικονόμηση, η υγεία και οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους είναι στη κορυφή της λίστας των καταναλωτικών αξιών. Τέλος, η «έξυπνη» αξιοποίηση του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτούς που μπορούν και το εκμεταλλεύονται καταλλήλως.

Η έρευνα διεξήχθη τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2011 παράλληλα σε 21 χώρες, όπου ερωτήθηκαν σχεδόν 25.000 καταναλωτές και για πρώτη φορά συμπεριλήφθη και η Ελλάδα με 800 συμμετέχοντες. Συγκρίνει την συμπεριφορά του μέσου καταναλωτή στις συμμετέχουσες χώρες και υπογραμμίζει ενδιαφέρουσες ομοιότητες και σημαντικές διαφορές.

Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης δεν περιορίζονται μόνο στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών αλλά επεκτείνονται και στις αξίες που πλέον προβάλλονται ως σημαντικότερες σε σχέση με πριν δύο χρόνια. Στη κορυφή της λίστας βρίσκονται η 'αποταμίευση', η 'υγεία', η 'οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους' (value for money), η 'ευθυμία', η 'ηρεμία', το 'σπίτι μου'.

Ειδικότερα όμως, όσον αφορά τα είδη πολυτελείας, ναι μεν είναι στη τελευταία θέση αλλά με χαμηλότερη πτώση στην σημασία τους σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας πως οι Έλληνες τα αποχωρίζονται με περισσότερη δυσκολία».

Αναλυτικότερα:

- Tο 74% των ερωτηθέντων δηλώνει πως επηρεάστηκ
Keywords
Τυχαία Θέματα