Ο Μ. Κων/νος ήταν εγκληματίας και όχι άγιος, γράφουν ξένοι ιστορικοί!

Ο Μ. Κων/νος ήταν εγκληματίας και όχι άγιος, αναφέρουν ξένοι ιστορικοί σε πρόσφατα δημοσιεύματά τους, ανακυκλώνοντας, έτσι, παλαιότερες σχετικές καταγραφές! Και παραθέτουν μια σειρά από εγκληματικές πράξεις του. Είναι γεγονός ότι η στάση των ιστορικών απέναντι στο Μέγα Κωνσταντίνο είναι αντιφατική.
Για άλλους υπήρξε μέγα αίνιγμα ή στυγνός δολοφόνος και....
καιροσκόπος, για άλλους δε, το μέγα θαύμα της ιστορίας. Αυτό συμβαίνει διότι επικρατούν συνήθως ιδεολογικά κριτήρια και παραταξιακές εκτιμήσεις ερήμην των πηγών. Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα στο χώρο της ιστορίας,
που οδηγεί αυτόχρημα στην αυτοκατάργηση του ιστορικού και των ερευνών του, είναι η χρησιμοποίηση της ιστορίας με οποιεσδήποτε διασκευές της κατά το δοκούν, ώστε να χρησιμοποιείται για να αποδειχθούν πράγματα που ιστορικά δεν θεμελιώνονται. Ένα άλλο επίσης πρόβλημα είναι όχι μόνον η ιδεολογική χρήση της ιστορίας και των πηγών ακόμη, αλλά είναι και ο ιστορικός αναχρονισμός. Να επιχειρούνται δηλαδή ερμηνευτικές προσβάσεις στα ιστορικά γεγονότα και στα ιστορικά πρόσωπα μέσα από κρίσεις και προϋποθέσεις του παρόντος, του οποιουδήποτε παρόντος. Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός λέει περί της αγιότητας του Μ. Κων/νου: "Εμένα με ενδιαφέρουν τα αγιολογικά κριτήρια της Εκκλησίας. Ξέρετε, η Ορθοδοξία σε αντίθεση με τον παπισμό, το λέγω γι' αυτούς που δεν το ξέρουν, δεν αγιοποιεί κανέναν. Αγιοποίηση, παρακαλώ να ξεχαστεί ο όρος. Είναι βλασφημία. Δεν υπάρχει αγιο-ποίηση στην Ορθόδοξη, στους αγίου Πατέρες. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία τι υπάρχει: αναγνώριση της αγιότητος. Ο Θεός με έκτατες επεμβάσεις, με λείψανα που ευωδιάζουν, που θαυματουργούν, με τα λείψανα και με τις θεοσημείες αυτές, αποδεικνύει την επέμβασή του στη συγκεκριμένη περίπτωση. Τότε τιμάμε τον υπό του Θεού διατηρηθέντα και αναγνωρισθέντα άγιο. Έτσι συνέβηκε και με τον Μ. Κων/νο".

http://www.katoci.com/Εδώ θα πεις δημόσια την γνώμη σου____ Ο σιωπών δοκεί συναινείν[email protected]
Keywords
Τυχαία Θέματα