Ο Νέος Ραγιαδισμός του Κόμματος του Μνημονίου

Του Νίκου Κοτζιά

Η Ελλάδα βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα. Κινδυνεύει η κυριαρχία της. Οι δημοκρατικές και κοινωνικές κατακτήσεις. Το κράτος δικαίου και ότι υπάρχει ακόμα από το κοινωνικό κράτος. Η συνοχή και το ίδιο το μέλλον της. Υπάρχουν, όμως, δυνάμεις που τα βλέπουν όλα....
διαφορετικά. Πρόκειται για τις δυνάμεις του Κόμματος του Μνημονίου. Η κρίση είναι για αυτές μια «μεγάλη ευκαιρία να αλλάξει
η χώρα» έτσι όπως επιθυμούν να επιβάλλουν εδώ και δεκαετίες. Συχνά αυτές οι δυνάμεις ομιλούν για μονόδρομο, αλλά εννοούν, βέβαια, τον δρόμο που εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους. Ένας δρόμος που αυξάνει τα προβλήματα της χώρας, πράγμα που τους είναι αδιάφορο, αλλά λύνει τα δικά τους.Όλο και περισσότεροι από εκείνους που συνιστούν το Κόμμα του Μνημονίου θεωρούν ότι καλώς έχουν παραδοθεί τα κλειδιά της χώρας στους ξένους, διότι εμείς όλοι οι υπόλοιποι είμαστε τάχα ανίκανοι σε αντίθεση με τους ξένους, ειδικότερα τους Γερμανούς, οι οποίοι «θα βάλουν επιτέλους τα πράγματα σε τάξη». Η ιδεολογία που εκπέμπουν οι γραφιάδες και οι πολιτικοί του Κόμματος του Μνημονίου μπορεί να χαρακτηριστεί με έναν και μοναδικό τρόπο: Πρόκειται για τον Νέο Ραγιαδισμό.Πυρήνας του Νέου Ραγιαδισμού είναι ένας κοσμοπολίτικος επαρχιωτισμός: ότι ξένο είναι εξ’ ορισμού καλύτερο από το δικό μας. Ο χειρότερος δυτικός είναι καλύτερος και από τον καλύτερο έλληνα. Πρόκειται για μια ιδεολογική – πολιτική κατασκευή που συναντάται στο βάθος του χρόνου της ιστορίας. Είναι η ίδια αντίληψη που ήθελε να εμποδίσει την εξέγερση του έθνους στις αρχές του 19ου αιώνα. Που θεωρούσε πρέπον και παραγωγικό τον ξένο έλεγχο μετά την πτώχευση στο μεταίχμιο του 19ου προς τον 20ο αιώνα. Είναι η λογική με την οποία πήγαν και συνεργάστηκαν, μαυραγορίτες, δοσίλογοι, κουκουλοφόροι με τον ξένο κατακτητή. Μάλιστα, σήμερα οι αναθεωρητές της ιστορίας, όπως κάποια καλόπαιδα από αμερικάνικα πανεπιστήμια, υποστηρίζουν με άρθρα τους στις εφημερίδες του Κόμματος του Μνημονίου, υποστηρίζουν ότι κακώς ο ελληνικός λαός αντιστάθηκε στη διάρκεια της κατοχής, διότι έτσι «προκάλεσε τα αντίποινα των Γερμανών». Είναι η ίδια η λογική που χαιρέτησε το πραξικόπημα της χούντας ως μια αλλαγή που «επιτέλους θα έβαζε τάξη». Εξάλλου στην Ελλάδα για όλες τις ατιμίες και τα ξεπουλήματα πάντα υπήρχε πλειάδα ν επιχειρημάτων.Σήμερα ο Νέος Ραγιαδισμός επικεντρώνεται σε ένα ζήτημα: στην αιτιολόγηση της αφαίρεσης κυριαρχίας από τη χώρα. Την υποστήριξη της κυριαρχίας της τρόικας. Η νέα αποικιοκρατική τάξη των πραγμάτων γίνεται αντιληπτή ως μια ευκαιρία για το Κόμμα του Μνημονίου να αλλάξουν από τα έξω οι συσχετισμοί ισχύος της Ελλάδας. Πρόκειται για μια μειοψηφία στην Ελλάδα η οποία πανηγυρίζει για την παράδοση της χώρας. Δεν καταδέχεται να τη θεωρήσει ούτε καν αναγκαίο κακό. Οι πανηγυρισμοί τους έχουν βάση: χάρη στις νέες συνθήκες μπορεί η μειοψηφία να επιβάλλει τις απόψεις και τα συμφέροντά της. Αυτό γίνεται με τον φόβο. Με την παράλυση της κοινωνίας. Με την επιβολή του ξένου παράγοντα, ο οποίος ως ο νέος εκπρόσωπος της «θεϊκής
Keywords
Τυχαία Θέματα