Οι έλληνες "Μίδες" εφοπλιστές της Wall Street

«Χρυσή φλέβα» έχουν ανακαλύψει οι Έλληνες εφοπλιστές, που διαθέτουν εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης. Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της εταιρείας αναλύσεων XRTC, πρόεδρος της οποίας είναι ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, από την αμερικανική κεφαλαιαγορά οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες, το τελευταίο 18μηνο, έχουν αντλήσει περί τα 2 δισ. δολάρια και έχουν....
χρηματοδοτήσει ναυπηγήσεις και αγορές 120 πλοίων συνολικής αξίας 4 δισ. δολ. και πλέον.
Σε μία εποχή που οι τράπεζες
έχουν «κλείσει τις στρόφιγγες» της χρηματοδότησης, οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες εξαντλούν κάθε δυνατότητα προκειμένου να συγκεντρώσουν χρήματα και να αυξήσουν τη ρευστότητά τους και βρίσκουν διέξοδο στα επενδυτικά τους προγράμματα.

Ένα μέρος των χρημάτων που συγκέντρωσαν οι ελληνόκτητες εταιρείες από τις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων διοχετεύθηκαν σε διάφορα πιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να ρυθμίσουν δανειακές τους υποχρεώσεις και βελτίωσαν τη χρηματοοικονομική τους κατάσταση. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι η κυρία Αγγελική Φράγκου, κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, διαθέτει τρεις εισηγμένες εταιρείες και από δύο οι κκ. Ευάγγελος Μαρινάκης και Συμεών Παληός.

Επισημαίνεται επίσης ότι δεκαεπτά περισσότεροι «Γκρικς» έγιναν από το 2003 μέχρι το 2011 εκατομμυριούχοι σε χωρητικότητα dwt. Βέβαια υπήρξαν και τέσσερις εφοπλιστές που έφυγαν από τη λίστα επειδή πλέον δεν διαθέτουν στόλο που η συνολική τους χωρητικότητα δεν ξεπερνά το 1 εκατ. dwt. Από την επεξεργασία των στοιχείων της «Naftiliakis» - που συνδέθηκε με τη γέννηση της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια» - ενώ το 2003 υπήρχαν 44 Έλληνες εφοπλιστές με 1 εκατ. dwt, στα μέσα του 2011 ανέρχονται σε εξήντα ένας.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αξιοποίησαν όλες τις δυνατότητες που υπήρξαν στο «μπουμ της ναυλαγοράς» από το 2004 μέχρι το 2008. Εκτιμάται ότι πάνω από 1.200 νεότευκτα πλοία ναυπηγήθηκαν για λογαριασμό 650 ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες αύξησαν τον αριθμό των πλοίων τους.

Ενδεικτικό της γιγάντωσης αυτής είναι ότι οι πέντε πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες το 2003 διέθεταν 208 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 18,4 εκατ. dwt, ενώ τώρα διαχειρίζονται 380 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 42,4 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά δηλαδή έχουν υπερδιπλασιάσει τη δύναμή τους.

Πρώτος στη λίστα με τον μεγαλύτερο στόλο εμφανίζεται ο κ. Γιώργος Οικονόμου με 101 πλοία και 11,9 εκατ. dwt. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το 2003 ο εφοπλιστής ήταν ενδέκατος στη λίστα με 26 πλοία και 2,5 εκατ. dwt. Ο Έλληνας εφοπλιστής δραστηριοποιείται τον τελευταίο καιρό στα θαλάσσια γεωτρύπανα και μάλιστα πρόσφατα έκλεισε συμφωνία με τράπεζες για ένα δάνειο 495 εκατ. δολαρίων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ναυπήγηση του πλωτού γεωτρύπανου Ocen Rig Myconos, για το οποίο ανακοινώθηκε ότι ναυλώθηκε στην Petrobras.

Δεύτερος έρχεται ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης με 50 πλοία και 10,1 εκατ. dwt, που όμως μαζί με τη δ
Keywords
Αναζητήσεις
εφοπλιστης μαδιας, μαδιασ πλοιοκτήτησ
Τυχαία Θέματα