Σχολιάζοντας τη γλώσσα μας και τον πολιτισμό μας!

Αγαπητοί φίλοι,
Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, η εορταστική ατμόσφαιρα εντείνεται, έστω με μειωμένη εμβέλεια, λόγω της γενικής οικονομικής δυσπραγίας και των πολύ σοβαρών προβλημάτων που βιώνει η ελληνική κοινωνία.
Ωστόσο, οι μεγάλες γιορτές που έρχονται προκαλούν κάποια χαλάρωση, που όλοι χρειαζόμαστε για να ξεφύγουμε, όσο μπορεί να γίνει, από την ένταση! Τέτοιες ώρες ο νους ξεφεύγει, οι αφορμές πολλές και καθημερινές...
Διάβαζα
αυτές τις μέρες το μήνυμα ενός αυτοαποκαλούμενου "δημοσιογράφου" σε greeklish: "perioxi: Athina. sxolia: kirie...... kalispera. eimai dimosiografos apo tο periodikο...... Kanoume ena omorfo afieroma kai tha thelame na mas milisete..... Perimeno nea sas. Me ektimisi..."
Εκεί λοιπόν έχουμε φτάσει! Κι αυτό επειδή οι πολιτικοί έχουν καταστρέψει κάθε δεοντολογία παιδείας και σπουδών και μπορεί ο καθένας να δηλώνει "δημοσιογράφος", "ηθοποιός", "σκηνοθέτης" και ό,τι άλλο...
Γιατί τα έκαναν αυτά; Μα απλούστατα, επειδή όσο πιο χύμα γίνονται οι διάφορες κοινωνικές λειτουργίες, τόσο πιο εύκολα, χωρίς κρίση και κριτική, μπορούν να περνούν τα ιδιοτελή "μέτρα" τους, μετατρέποντας τους πολίτες σε υπήκοους...
Κάποτε ήταν αδύνατο να ασκήσει κανείς το επάγγελμα του ηθοποιού, αν δεν είχε πτυχίο σχολής θεάτρου και μάλιστα αν δεν είχε περάσει και από εξεταστική διαδικασία ειδικής κρατικής επιτροπής... Αυτό σήμαινε ότι αναγκαστικά οι επαγγελματίες ηθοποιοί έπρεπε να έχουν κάποιο επίπεδο μόρφωσης σχετικά με το αντικείμενό τους.
Σήμερα, για κάθε έκφραση του πολιτισμού υπάρχουν πανεπιστημιακές σχολές, αλλά ταυτόχρονα φρόντισε η πολιτεία να αναστείλει κάθε κατοχύρωση επαγγελματικής ιδιότητας! Ο καθένας είναι ό,τι δηλώνει, αρκεί να έχει προσβάσεις για διορισμό σε όποια θέση...
Αναρωτιέται κανείς για ποιον λόγο υπάρχει η επιτροπή δεοντολογίας για τα ΜΜΕ. Και η επιτροπή αυτή έγινε άντρο κομματικών εγκάθετων, που ξεκοκαλίζουν την ελληνική οικονομία με τους παχυλούς τους μισθούς, χωρίς να κάνουν έργο!

Το ίδιο χάλι υπάρχει και στην παιδεία! Διάβαζα πρόσφατα και μια άλλη είδηση:
"Είναι τραγικό... Μαθητές από τη Ρωσία και την Ιαπωνία, που έχουν επιλέξει για δεύτερη γλώσσα την ελληνική, θέλησαν να αλληλογραφήσουν με συνομηλίκους τους στην Ελλάδα, αλλά βρέθηκαν προ εκπλήξεως! Ενώ τα ρωσάκια και τα γιαπωνεζάκια έγραφαν στο κομπιούτερ ελληνικά, τα δικά μας απαντούσαν με greeklish!

Αλλά και όταν μαθητές απο τη Γαλλία, που στο κλασικό σχολείο τους διδάσκονταν και την ελληνική γλώσσα, επισκέφθηκαν την Αθήνα και ήρθαν σε επαφή με ελληνόπουλα, δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν απόλυτα μαζί τους, γιατί τα τελευταία χρησιμοποιούσαν λέξεις και εκφράσεις ακατάληπτες μιξαρισμένες με αμερικάνικες... Και όταν ανέβηκαν όλα μαζί στην Ακρόπολη και μετά επισκέφθηκαν το μουσείο της, τα δικά μας δεν καταλάβαιναν τις ελληνικές λέξεις που έλεγαν με θαυμασμό τα ξένα - ενημερωμένα στα αρχαιολογικά - όπως: αέτωμα, γλυπτόν, κίονας, χιτώνας... Αλλά και που να καταλάβουν τα ελληνομαθή γαλλάκια κάποιες λέξεις των δικών μας πο
Keywords
Τυχαία Θέματα