Σχολική επίδοση του μαθητή/τριας, σχετιζόμενη με το οικογενειακό περιβάλλον.

Το πλαίσιο που επηρεάζει περισσότερο και αμεσότερα την προόδο των μικρών παιδιών είναι η οικογένεια.Σε γενικές γραμμές οι γονείς διαμορφώνουν τις γνωστικές δεξιότητες και την προσωπικότητα των παιδιών με τα καθήκοντα που τους αναθέτουν, και με τους τρόπους που αντιδρούν σε ορισμένες συμπεριφορές, καθώς και με τους χώρους που διαβιώνουν. Οικουμενικά οι γονείς έχουν τρείς κυρίως στόχους. Τον στόχο της επιβίωσης, τον οικονομικό στόχο, και τον.....
πολιτισμικό στόχο δηλαδή να αποκτήσουν αξίες τα παιδιά τους. Μέσα
από αυτούς τους στόχους , εμφυσούν στα παιδιά τους την αγάπη για τη μάθηση, και τη χρησιμότητα της εκπαίδευσης.
Κατά τον Piaget o o πολιτισμός και η νοητική ανάπτυξη συμβαδίζουν. Τα παιδιά συμμετέχουν στο περιβάλλον το οποίο διαμορφώνεται από τους γονείς , και το οποίο εχει σκοπό να συμβάλλει στη διαδικασία της ανάπτυξης. Μέσα σε αυτό γίνεται η όσμωση με τις πολιτισμικές πεποιθήσεις των γονιών, ακόμα και ο τρόπος που κερδίζουν την ζωή τους,καθώς και η διαδικασία της εκπαίδευσης, και αυτή η λειτουργία αποκαλείται κοινωνική συνδημιουργία. Οι μελετητές διακρίνουν ότι και πρακτικά η σχολική επιτυχία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την οικογένεια, και από τη βοήθεια που προσφέρουν στις σχολικές εργασίες οι γονείς και τα αδέλφια,αντιμετωπίζοντας τη σχολική εργασία σαν οικογενειακή υπόθεση. Από την οικογένεια σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται και η ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων στα παιδιά.π.χ. Οι λιγότερο μορφωμένες μητέρες ανατρέφουν τα παιδιά τους, ώστε περισσότερο να είναι υπάκουα και να σέβονται, ενώ οι περισσότερο μορφωμένες δίνουν έμφαση και στις κοινωνικές και γνωστικές ενασχολήσεις, με παράλληλη ανάπτυξη της κοινωνικής συμπεριφοράς.
Σχετικά με τη σχολική αποτυχία, επικράτησε μέχρι πρότινος ο μύθος ότι η άνιση απόδοση στο σχολείο οφείλεται σε κληρονομικούς παράγοντες. Η πεποίθηση ότι μόνο η "φυσική ευφυία" ενός παιδιού το καθιστά ικανό να διαπρέψει στο σχολείο και αργότερα στις σπουδές του, είναι αναλήθεια Ο ταξικός ντετερμινισμός (ντετερμινίζω=καθορίζω) στις δεξιότητες και αντιλήψεις, επιτρέπει να εμφανίζονται τα χαρακτηριστικά τα οποία ταυτίζονται με την επικρατούσα κοινωνία και να δικαιολογούν την υπεροχή της. Για παράδειγμα η άνεση και το λεξιλόγιο με τα οποία πορεύεται ο μαθητής από τα λαϊκά στρώματα, τον κάνει λιγότερο δεκτικό στους νόμους και τις αξίες που κυριαρχούν στο σχολείο , σε αντιδιαστολή με το μαθητή των μεσοαστικών και αστικών στρωμάτων Η νοημοσύνη σήμερα θεωρείται ως μια συνισταμένη πολλών συνιστωστών, οι οποίες αποτελούνται από γονίδια και περιβαλλοντικά στοιχεία
Όλα αυτά βέβαια δεν αναφέρονται μόνο στις γνώσεις για να πάρουν ένα πτυχίο. Αν οι γονείς μεταδώσουν ότι τα παιδιά πρέπει να πάρουν ένα πτυχίο για να μπούν σε δουλειά με πολιτικό όπως μπήκαν οι ίδιοι, τότε αυτό δεν είναι παιδεία .Πρέπει οι γονείς να έχουν ενστερνιστεί ότι άλλο ο πτυχιούχος επιστήμονας, άλλο ο μορφωμένος, άλλο ο λόγιος και ο πνευματικός άνθρωπος. Π.χ.ένας γιατρός που πουλάει όργανα, είναι επιστήμονας, μορφωμένος δε ξέρουμε, πνευματ
Keywords
Τυχαία Θέματα