Το μάθημα ενός Ιρλανδού

Η ευρηματικότητα ενός απελπισμένου Ιρλανδού θα τον σώσει από την ανεργία. Ο 26χρονος Φέλιμ Μακ Ανόμορα πραγματοποίησε μια ευφάνταστη «εκστρατεία» διαφημίζοντας τον εαυτό του. «Σώστε από το να γίνω μετανάστης» αναφέρει η γιγαντοαφίσα που τοποθέτησε στην καρδιά του Δουβλίνου η οποία διακηρύττει την 10μηνη αναζήτησή του για δουλειά και την επιθυμία του να παραμείνει στην Ιρλανδία.
Η διαφημιστική εκστρατεία του κόστισε 2.000 ευρώ, αλλά έκανε διάσημες παγκοσμίως τις ικανότητές του στο μάρκετινγκ. Μόλις δυο μέρες αφότου προώθησε τον εαυτό του....
ως «μέσο Ιρλανδό» ονόματι «Ανεργος
Πάντι» - όπου «Πάντι» το χαϊδευτικό του «Πάτρικ», πολιούχου της Ιρλανδίας - ο στόχος του επετεύχθη. Ο Μακ Ανόμορα δεν προλαβαίνει να απαντάει σε επίδοξους εργοδότες και υπολογίζει ότι πριν τελειώσει ο μήνας, θα έχει βρει δουλειά, πιθανότατα στο Δουβλίνο.
Την Πέμπτη ο απόφοιτος αυτός εμπορικών σπουδών και μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας στο Γκόλγουεϊ φόρεσε το καλό του κοστούμι για την πρώτη συνέντευξη από πολλές που θα ακολουθήσουν. Δεν αποκάλυψε τα ονόματα των εταιρειών που τον κάλεσαν για να τον συναντήσουν, όμως είπε ότι ελπίζει πως θα βρεθεί στη θέση να επιλέξει εργοδότη.

«Δεν μπορούσα να φανταστώ την απήχηση της εκστρατείας μου. Περίμενα ότι θα είχα γύρω στις 10 προσφορές για δουλειά και ότι στο τέλος κάποιος θα με προσλάμβανε, όμως η ανταπόκριση ήταν τεράστια», είπε.

Ο Μακ Ανόμορα επέστρεψε στην Ιρλανδία πέρσι τον Αύγουστο, γεμάτος αισιοδοξία, ύστερα από ένα χρόνο στην Αυστραλία, όπου εργάστηκε ως ταξιδιωτικός πράκτορας και συντονιστής εκδηλώσεων για ένα ξενώνα νεότητας του Σίδνεϊ. Είχε μαζέψει μερικές χιλιάδες ευρώ και άρχισε την παραδοσιακή αναζήτηση εργασίας στον τομέα του μάρκετινγκ.

Έστειλε περισσότερα από 100 βιογραφικά τα οποία οδήγησαν μόλις σε δύο (αποτυχημένες) συνεντεύξεις για δουλειά - αναμενόμενο αποτέλεσμα σε μια χώρα που έχει ανεργία 15% και βιώνει το μεγαλύτερο κύμα μετανάστευσης στο εξωτερικό από την δεκαετία του '80. Περισσότεροι από 50.000 Ιρλανδοί, κυρίως απόφοιτοι πανεπιστημίου κάτω των 30 ετών, όπως ο Μακ Ανόμορα, αναμένεται ότι θα εγκαταλείψουν τη χώρα ως το τέλος του 2011.

Ενώ έμενε στο σπίτι των γονιών του και ζούσε με το επίδομα ανεργίας των 188 ευρώ την εβδομάδα, η απογοήτευσή του μετατράπηκε σε έμπνευση: αφού δεν μπορούσε να βρει δουλειά στο μάρκετινγκ, θα προωθούσε ο ίδιος τις ικανότητές του ως μαρκετίστα για να το πετύχει.

«Θεώρησα ότι έπρεπε να χρησιμοποιήσω μια γιγαντοαφίσα για να δημοσιοποιήσω το θέμα μου. Ήθελα να ενισχύσω το τυχόν ενδιαφέρον προς το πρόσωπό μου μέσω των κοινωνικών δικτύων, γι' αυτό έστησα σελίδες στο Twitter και στο Facebook», είπε.

Στις αρχές Απριλίου έβαλε μπροστά το σχέδιό του. Αγόρασε φωτογραφίες από μια ινδονησιακή εταιρεία, έπεισε γραφίστες και φωτογράφους να τον βοηθήσουν «κοψοχρονιά» στο δημιουργικό μέρος και διαπραγματεύτηκε μια συμφωνία - ευκαιρία με μεγάλη διαφημιστική εταιρεία για να χρησιμοποιήσει
Keywords
Τυχαία Θέματα