Netflix: Τα νέα σχέδια και οι νέες προκλήσεις

Στις 10 Μαρτίου 1998 διανεμήθηκε ταχυδρομικώς το πρώτο dvd από το τότε πρωτοεμφανιζόμενο ψηφιακό DVD κλαμπ NetFlix.com. Η ταινία ήταν «Ο σκαθαροζούμης» (παραγωγής 1988) του Τιμ Μπάρτον με την έφηβη Γουινόνα Ράιντερ στο κάστ.

Σχεδόν 20 χρόνια αργότερα η Ράιντερ είναι πρωταγωνίστρια στην πρωτότυπη σειρά «Stranger Things» του Netflix

με τον Τιμ Μπάρντον να έχει σκηνοθετήσει τα πρώτα τέσσερα επεισόδια και που έκανε από τη μια στιγμή στην άλλη την Τζένα Ορτέγκα σουπερ σταρ. Αυτοί οι συσχετισμοί είναι ελάχιστοι σε έναν πλήρη κύκλο που έχει ολοκληρώσει το Netflix, το οποίο πλέον θεωρείται κατεστημένο.

H τότε μικρή εταιρεία που «ξεφύτρωσε» στην Σίλικον Βάλεϊ «εισέβαλε» με ορμή στο Χόλιγουντ πριν από περίπου μια δεκαετία σε αναζήτηση περιεχομένου επανακαθορίζοντας τον τρόπο που παρακολουθούμε τηλεόραση, έθεσε νέα στάνταρ στις παραγωγές σειρών και ταινιών και έφερε σε επαφή με το παγκόσμιο κοινό, οπτικοακουστικές βιομηχανίες χωρών με αξιώσεις.

Το «House of cards» αποτελεί ορόσημο για το Netflix το οποίο «αγκαλιάστηκε» γρήγορα, αναπτύχθηκε ταχέως ακριβώς διότι κατ’ αρχάς ικανοποίησε την επιθυμία για παρακολούθηση προγραμμάτων χωρίς διακοπή για- ενοχλητικές- διαφημίσεις, διαρκή ροή περιεχομένου, πρόσβαση ανά πάσα στιγμή από διαφορετικές συσκευές και όχι μόνον μέσω της κλασικής τηλεόρασης και προσιτή τιμή συνδρομής.

Το Netflix φαίνεται ότι εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο, εξίσου συναρπαστικό για αυτό, με τον προηγούμενο.

Αργότερα, εντός του 2023 η συνδρομητική πλατφόρμα θα κλείσει την επιχείρηση DVD – θεμέλιο λίθο της, χάρη στη οποία έφθασε να έχει την μεγαλύτερη αποτίμηση στην αγορά (148 δισ. δολάρια σύμφωνα με στοιχεία που έγιναν γνωστά στις 9 Μαΐου) από τη Sony, τη Warner Bros. Discovery ή την Paramount.

Εκ των πραγμάτων, τα έσοδα από την επιχείρηση DVD by mail στο βάθος των 25 αυτών χρόνων έως τώρα εμφανίζουν καθοδική πορεία. Και είναι λογικό καθώς η εταιρεία ωθούσε τους πελάτες στη υπηρεσία στρίμινγκ η οποία λανσαρίστηκε το 2007.

Σήμερα το Netflix «μιλά» σε τουλάχιστον 37 γλώσσες, είναι προσβάσιμο σε 190 χώρες παγκοσμίως και λειτουργεί γραφεία σε 28 πόλεις του κόσμου. Το 2022, η επιχείρηση DVD της Netflix απέφερε 146 εκατ. δολάρια (μείωση 20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος), τα οποία αντιπροσώπευαν μόλις το 0,5% των συνολικών εσόδων. Τα τελευταία DVD της Netflix θα ταχυδρομηθούν στις 29 Σεπτεμβρίου.

Προκλήσεις και ανταγωνισμός

Ταυτόχρονα βρίσκεται αντιμέτωπο με νέες προκλήσεις. To Netflix είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στον τομέα που κάθε χολιγουντιανός κολοσσός θεωρεί ως το κλειδί για την επιβίωση του: το στρίμινγκ.

Disney, Warner Bros. Discovery, NBCUniversal και Paramount Global χάνουν δισεκατομμύρια κατευθύνοντας κονδύλια τους στις υπηρεσίες στρίμινγκ που έχουν συστήσει.

Αν το Netflix βρίσκεται στην κορυφή, αυτό συμβαίνει διότι, αφενός ήταν η πρώτη ιντερνετική πλατφόρμα διαρκούς ροής περιεχομένου, ίδρυσε την σχετική αγορά, αλλά και διότι χρεώθηκε για να επενδύσει σε περιεχόμενο.

Τώρα παράγει αυτό που η Γουόλ Στριτ αναμένει, δηλαδή σημαντικές και ελεύθερες ταμιακές ροές, διαθέτοντας τη μεγαλύτερη βάση συνδρομητών παγκοσμίως, από κάθε άλλη αντίστοιχη πλατφόρμα.

Οι Τεντ Σαράντος και Γκρέγκ Πίτερς, οι οποίοι «τρέχουν» του μαγαζί ως συνδιευθύνοντες σύμβουλοι, προσφάτως αφιέρωσαν χρόνο για να διαβεβαιώσουν τους επενδυτές ότι θα διοικήσουν την εταιρεία με σταθερότητα και με πειθαρχημένη οικονομική διαχείριση μπροστά στην μακροοικονομική αβεβαιότητα, αναφέρουν αμερικανικά ΜΜΕ.

Πορεία σε αχαρτογράφητη περιοχή και με αστάθμητο παράγοντα

Παρόλα αυτά εταιρεία θα κινηθεί σε αντίξοες συνθήκες τουλάχιστον έως το τέλος του 2023. Για αρχή, θα πρέπει να αντιμετωπίσει ένα αδύναμο διαφημιστικό περιβάλλον, το οποίο θα μπορούσε να συμπιέσει τις αναδυόμενες διαφημιστικά υποστηριζόμενες προσπάθειές της. Έχει επίσης μπροστά της πιθανόν τρία με πέντε χρόνια για να φανεί ο ουσιαστικός αντίκτυπος που θα έχει η νέα υπηρεσία με διαφημίσεις στα αποτελέσματα, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές του τομέα ΜΜΕ των ΗΠΑ.

Η κίνηση του Netflix να λανσάρει υπηρεσία οπτικοακουστικού περιεχομένου με διαφημίσεις χαρακτηρίζεται ως «μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης». Η απόφαση του Netflix να «υιοθετήσει» τη διαφήμιση είναι μια προσπάθεια να διευρύνει την αγορά για τους καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να παρακολουθήσουν διαφημίσεις με αντάλλαγμα μια φθηνότερη μηνιαία πληρωμή, έχει εξηγήσει ο Σαράντος, τονίζοντας ότι η εταιρεία δεν έχει δει πολλούς υφιστάμενους χρήστες να υποβαθμίζουν τα πακέτα τους.

Ως «X Factor», αστάθμητος παράγοντας δηλαδή, για το 2023 θεωρείται η επίδραση που θα έχει η επιχείρηση καταστολής του Netflix στην κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης. Η εταιρεία επισπεύδει την εφαρμογή του νέου μέτρου από τον Ιούνιο, σημειώνει το Variety.

Στο πλαίσιο της νέας πολιτικής καταστολής, θα χρεώνει τον κύριο κάτοχο λογαριασμού με πρόσθετη χρέωση για πρόσβαση στην υπηρεσία, εκτός νοικοκυριού και θα αρχίσει να μπλοκάρει τους μη εξουσιοδοτημένους χρήστες.

Στο Netflix ευελπιστούν ότι από τους μέχρι τώρα «τζαμπατζήδες» με το μέτρο των προσαρτημένων κωδικών να έχουν απρόσμενο κέρδος δεδομένου ότι τα νοικοκυριά που απολαμβάνουν παρανόμως το περιεχόμενο της πλατφόρμας υπερβαίνουν τα 100 εκατομμύρια παγκοσμίως.

Η απόλαυση της κοινής παρακολούθησης

Στο μεταξύ η συνδρομητική πλατφόρμα δεν έχει σχέδια για να περιορίσει τις παραγωγές ταινιών του τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Και ενώ οι μεγάλες- παραδοσιακές- Χολιγουντιανές φίρμες προβληματίζονται με τον αντίκτυπο που θα προκαλέσει στην κινηματογραφική βιομηχανία η ανάπτυξη του Netflix στον χώρο του σινεμά, ο Σαράντος ως υπεύθυνος Λειτουργίας, δεν συμμερίζεται τη συζήτηση που έχει ανοίξει από καιρό για να κατευθύνονται οι ταινίες της ιντερνετικής πλατφόρμας στους κινηματογράφους, επιχειρηματολογώντας ότι οι κινηματογραφικοί τίτλου του Netflix δεν χρήζουν κινηματογραφικής προβολής ώστε να έχουν πολιτιστικό αντίκτυπο.

Με αφορμή την επιτυχία της περσινής κομεντί «Purple hearts» («Μωβ καρδιές»- Μια ανερχόμενη μουσικός συμφωνεί να κάνει έναν γάμο από συμφέρον με έναν πεζοναύτη, αλλά ένα τραγικό γεγονός μετατρέπει την ψεύτικη σχέση τους σε αληθινή) υποστήριξε πως «το ωραίο είναι ότι δεν χρειάζεται να είναι μια ταινία αξίας 200 εκατ. δολαρίων, σωστά;» και πρόσθεσε ότι ο «πάταγος» που έκανε το μπλόκμπαστερ του περασμένου καλοκαιριού μπορεί να αναπαραχθεί στο Netflix «επειδή αυτός είναι ο συναρπαστικός χαρακτήρας της κοινής παρακολούθησης».

Οι επικεφαλής του Netflix, για τη νέα εποχή που ανατέλλει για την εταιρεία, εμπνέονται- λένε- από τα διδάγματα του ιδρυτή της, του Ριντ Χάστινγκς. «Όλα είναι θέμα πειθαρχίας, στοχοπροσήλωσης και τόλμης», σημείωσε ο Σαράντος.

Διαβάστε επίσης:

Σασμός – Spoiler: Ο Ευθύμης λέει στον Μαθιό πως ξέρει ότι αυτός είναι ο δολοφόνος (Videos)

ΑΝΤ1: Ρίχνεται στην «Αρένα» των πολιτικών διαξιφισμών η Μαρία Αναστασοπούλου (Photo)

«Αφύλακτη διάβαση»: Ζώσες μνήμες από την Γενοκτονία των Ποντίων στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ (Video/Photo)

Keywords
Τυχαία Θέματα
Netflix,