Η αποθέωση του τάνγκο…

Όποιος δεν έχει δει και δεν έχει ακούσει αυτήν την όπερα του Πιατσόλα, πρέπει οπωσδήποτε να πάει στο Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, όπου με την καλλιτεχνική καθοδήγηση του Μύρωνα Μιχαηλίδη γίνονται θαυμάσια πράγματα.

Μετά το soldout του Νοεμβρίου του 2023, η τάνγκο όπερα σε συναυλιακή μορφή του Άστορ Πιατσόλα «Μαρία του Μπουένος Άιρες» επιστρέφει για μια και μόνο παράσταση, το Σάββατο 27 Απριλίου, στις 21.00, στην αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού», με τη συμμετοχή ορχηστρικού συνόλου

νέων μουσικών, υπό τη μουσική διεύθυνση ενός αξιόλογου μαέστρου, του Γιάννη Πρωτόπαπα.

Η υπόθεση: H Μαρία γεννήθηκε σε μια φτωχογειτονιά στα προάστια του Μπουένος Άιρες «…μια μέρα που ο θεός ήταν μεθυσμένος». Ένα τραγούδι από ένα σπουργίτι και ένα παιδικό νανούρισμα από ένα ξεκούρδιστο μπαντονεόν την οδηγούν μακριά από το σπίτι και την αθωότητα. Στην καρδιά του Μπουένος Άιρες, η μικρή Μαρία χάνεται στις προκλήσεις της πόλης. Οι σκοτεινοί δρόμοι και ο υπόκοσμος διεκδικούν το σώμα της, το Tango κερδίζει την ψυχή της. Το κορίτσι γίνεται γυναίκα, γίνεται σκιά, περιπλανιέται, πεθαίνει με επτά μαχαιριές και ξαναγεννιέται με επτά ακτίνες του ήλιου. Η ψυχή της, ελεύθερη πια, διαλέγει ξανά τους δρόμους του Μπουένος Άιρες.

Μια αλληγορία για τη γέννηση, τον θάνατο και την εξέλιξη του τάνγκο, υπό μορφή λαϊκής οπερίτας, σε μουσική Άστορ Πιατσόλα και κείμενα Χοράσιο Φερρέρ, με σολίστ: Σοπράνο: Σύλβια Στρούθου. Βαθύφωνος: Μάνος Χριστοφακάκης. Αφήγηση: Νικολής Αβραμάκης. Μπαντονεόν: Κωνσταντίνος Ζιγκερίδης.

Μας λέει ο μουσικός διευθυντής Γιάννης Πρωτόπαπας: «Το συγκεκριμένο έργο το αγάπησα από την πρώτη στιγμή, τόσο από πλευράς μουσικής αλλά και από θέμα πλοκής. Νιώθω ότι από την αρχή μέχρι το τέλος είναι σαν να βρίσκεσαι σε ιεροτελεστία. Είναι ένα από τα σημαντικότερα του είδους και αποτελεί ίσως την επιτομή στη συνθετική γραφή του Πιατσόλα, ο οποίος βασίζεται στη μορφή του παραδοσιακού τάνγκο χρησιμοποιώντας φολκλόρ μελωδίες από τις περιοχές του Μπουένος Άιρες, ενσωματώνοντας στοιχεία από την κλασική μουσική και την τζαζ. Το λιμπρέτο του Φερρέρ είναι έντονα ποιητικό με πολλές αλληγορίες και συμβολισμούς που αφορούν την αναγέννηση του τάνγκο από την παλιά φόρμα στη νέα (Nuevo Tango) και κατ’ επέκταση το πώς η παράδοση αναγεννιέται σε κάθε εποχή».

Ορχηστρικό σύνολο: Πιάνο: Ορέστης Κουσαθανάς. Φλάουτο: Κωνσταντίνος Ψαρουλάκης. Ηλεκτρική/Κλασική Κιθάρα: Βασίλης Μπαούσης, Κώστας Συγλέτος. Ντραμς/Κρουστά: Νίκος Συγλέτος. Βιμπράφωνο: Δέσποινα Μπαούση. Πρώτο Βιολί: Γεώργιος Χλιαβώρας. Δεύτερο Βιολί: Γιάννης Μαγειρόπουλος. Βιόλα: Στέφανος Συμεωνίδης. Βιολοντσέλο: Κωστής Σπυριδάκης. Κοντραμπάσο: Λευτέρης Μπουτσόλης. Μετάφραση κειμένων – Υποτιτλισμός: Ζωή Καραμπέκιου.

Διαβάστε επίσης:

«Η Πέτρα και το Αυγό» παρουσιάζεται στην Αθήνα

Συναίνεση «κορυφής» στα ελληνοτουρκικά – Οι μυστικές συζητήσεις και η αποστρατιωτικοποίηση των νησιών

«Είναι η οικονομία, stupid» – Παρά την ακρίβεια και τη δημοσιονομική στενότητα η κυβέρνηση στις προσδοκίες της… τσέπης

Keywords
Τυχαία Θέματα