Έρευνα στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες για τους εργαζόμενους

02:05 17/6/2011 - Πηγή: 24wro

«H ανεπαρκής εμπλοκή των εργαζομένων και η έλλειψη επικοινωνίας …



διοίκησης και εργαζόμενων, κατά τη διάρκεια προώθησης μιας αλλαγής στις επιχειρήσεις, αποτελούν τα σημαντικότερα εμπόδια για την επιτυχή διαχείρισή της».
    Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 11 Ευρωπαϊκές χώρες , μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, της Advocate/ Burson-Marsteller σε συνεργασία με την MRB Hellas
και με θέμα την αποτελεσματική διαχείριση και επικοινωνία της αλλαγής στις επιχειρήσεις.
Στελέχη από τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Εταιρικής Επικοινωνίας σε μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα απάντησαν στο σχετικό ερωτηματολόγιο. Από τις απαντήσεις τους προέκυψαν τα εξής, όπως ανέφερε σε ενημερωτική εκδήλωση για τα αποτελέσματα της έρευνας η Μαρία Λαζαρίμου, διευθύνουσα σύμβουλος της Advocate/ Burson-Marsteller: «H πλειοψηφία των επιχειρήσεων στην Ελλάδα και την Ευρώπη αναγνωρίζουν την πρόκληση που συνεπάγεται κάθε στρατηγικής σημασίας αλλαγή. Οι περισσότερες όμως επιχειρήσεις παραδέχτηκαν ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, δεν διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις αλλαγές που υφίστανται. Παράλληλα όμως, συμφώνησαν με το γεγονός ότι η ανεπαρκής εμπλοκή των εργαζομένων και η έλλειψη επικοινωνίας κατά τη διάρκεια της διαδικασίας για την προώθηση μιας αλλαγής, αποτελούν τα σημαντικότερα εμπόδια για την επιτυχή διαχείρισή της. Οι εργαζόμενοι πρέπει να ενημερώνονται και να ενώνουν τις δυνάμεις τους προς την επίτευξη ενός κοινού στόχου».
Η Maria Sennels, Global Practice Chair, Change & Organizational Performance της Burson-Marsteller δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο. Καθώς διανύουμε μία από τις χειρότερες περιόδους οικονομικής ύφεσης διεθνώς, κάποια σημάδια ανάκαμψης διαφαίνονται αλλά το μέλλον είναι ακόμη αβέβαιο. Πολλές είναι οι εταιρίες που αναρωτιούνται αν μπορούν να ξεκινήσουν πάλι τις προσλήψεις προσωπικού και να επενδύσουν στην ανάπτυξη, αν πρέπει να προχωρήσουν σε κάποια αναδιάρθρωση ή να συνεχίσουν να λειτουργούν με βάση τα σημερινά δεδομένα. Η έρευνα δείχνει ότι όσες επιχειρήσεις αναγνωρίσουν εγκαίρως την ανάγκη υιοθέτησης αλλαγών και την αποδεχτούν ως ένα στρατηγικό εργαλείο που συνδέεται άμεσα με τον Εταιρικό Σκοπό και την απόδοσή τους, θα αναδειχθούν ηγέτες στην αγορά. Άλλωστε, στο σημερινό διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η διαχείριση της αλλαγής πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να κατανοήσουν τη σύνδεση της αλλαγής που προωθείται με τον Εταιρικό Σκοπό. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγονται τυχόν απώλειες σε ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό ή σε παραγωγικότητα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνεται η διορατικότητα και η καινοτομία».
Εν συνεχεία τόνισε ότι κάθε αλλαγή μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να προσδιορίσουν μια νέα για αυτές ταυτότητα και βασισμένες στο πιο δυνατό τους σημείο, δηλαδή τους εργαζομένους, οι επιχειρήσεις μπορούν να οδηγηθούν στην επιτυχία, δίνοντας σε αυτούς την ευκαιρία να συμμετάσχουν στον καθορι
Keywords
Τυχαία Θέματα