Στα ύψη οι τιμές των βασικών προϊόντων διατροφής

14:51 10/2/2012 - Πηγή: 24wro
Στα ύψη έχει εκτοξευθεί το κόστος των βασικών ειδών διατροφής για ένα μεσαίο ελληνικό νοικοκυριό...
τη στιγμή που οι μισθοί και οι συντάξεις ψαλιδίζονται δραματικά.

Όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα του υπουργείου Ανάπτυξης, η χώρα μας κρατά τα σκήπτρα της ακρίβειας, καθώς τα προϊόντα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ πωλούνται, κατά κανόνα, ακριβότερα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η έρευνα τιμών σε επτά χώρες της Ε.Ε. (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία και στην Ελλάδα) κατέδειξε ότι
σε 70 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, εκ των οποίων τα 50 είναι επώνυμα, οι τιμές στη χώρα μας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που δημιουργεί έντονη ανησυχία για τις συνθήκες, που επικρατούν στην αγορά.

Από την άλλη πλευρά, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, όπως ισχυρίζονται παράγοντες της αγοράς, έχει μειωθεί κατακόρυφα. Τονίζουν δε ότι διαφαίνεται ήδη η τάση να στρέφονται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα και να μειώνουν τη μηνιαία δαπάνη για τα ψώνια τους, καθώς, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην εκπλήρωση άλλων υποχρεώσεων, όπως η αποπληρωμή φόρων, δανείων και πιστωτικών καρτών, περιορίζουν τις αγορές τους, ακόμα και στα είδη πρώτης ανάγκης.

Σύμφωνα με εκπροσώπους καταναλωτικών οργανώσεων, η ακρίβεια, σε συνδυασμό με την ανασφάλεια, που δημιουργεί η οικονομική κρίση, οδηγούν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στην αναζήτηση φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων για το πορτοφόλι τους, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τα χύμα προϊόντα.

Βέβαια, και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν έχουν μείνει απαθείς στα νέα δεδομένα και προχωρούν η μία μετά την άλλη σε σημαντικές προσφορές, προς διευκόλυνση του καταναλωτικού κοινού. Ωστόσο, οι καταναλωτικές οργανώσεις εφιστούν την προσοχή στους καταναλωτές, καθώς, όπως υποστηρίζουν, το κατέβασμα τιμών έχει επέλθει μετά από μεγάλη αύξηση και οι προσφορές αποτελούν απλώς έξυπνα τεχνάσματα για την προσέλκυση πελατών.

Λαμβάνοντας υπόψη την ακρίβεια και τις στρεβλώσεις, που παρατηρούνται στην αγορά, οι εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων υπογραμμίζουν ότι το καταναλωτικό κοινό πρέπει άμεσα να αφυπνιστεί και να διεκδικήσει τη μείωση των τιμών σε προϊόντα, που πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα, σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ε.Ε.
Επικοινωνιακά τρικ οι προσφορές

Το οξύμωρο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ), Βασίλη Λύγκα, είναι ότι από τη μία, συμπιέζονται προς τα κάτω οι μισθοί και οι συντάξεις των πολιτών και από την άλλη, οι τιμές των προϊόντων τραβούν την ανηφόρα.

Όπως αναφέρει, οι μειώσεις τιμών, με τη μορφή προσφορών, που, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, διαφημίζουν τα σούπερ μάρκετ, είναι παραπλανητικές, καθώς, όπως λέει, αυτές ενδέχεται να γίνονται σε προϊόντα, που προηγουμένως έχει αυξηθεί η τιμή τους.

"Από έρευνες του ΕΛΚΕΚΑ δεν προκύπτουν μειώσεις τιμών", δηλώνει ο κ. Λύγκας. Απεναντίας, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, από την αρχή του
Keywords
Τυχαία Θέματα