10 κινήσεις αντιμετώπισης της κρίσης

Στις δέκα άμεσες κινήσεις, τις οποίες πρέπει να κάνουν οι επιχειρηματίες προκειμένου, όχι μόνο να αντιμετωπίσουν, αλλά και να αξιοποιήσουν προς όφελός τους την οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας, αναφέρθηκε στην ομιλία του ο κ. Π. Ρεγκούκος, σύμβουλος οργάνωσης και εισηγητής ειδικών σεμιναρίων της εταιρείας "e-System Business", στο πλαίσιο εκδήλωσης του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά.

Την εκδήλωση χαιρέτησε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Ευάγγελος Τσιτούρας, ενω ο ομιλητής στη συνέχεια τόνισε ότι: "με τον
όρο κρίση ο καθένας περιγράφει μία διαφορετική κατάσταση, εκείνη που τον ενοχλεί ιδιαίτερα ή εκείνη που δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει. Κάποιος μπορεί να την ταυτίσει με την έλλειψη ρευστού στην αγορά, ενώ κάποιος άλλος με την μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, άλλος με το κλείσιμο της στρόφιγγας χρημάτων από την τράπεζα και κάποιος άλλος με όλα τα παραπάνω".

Ο ορισμός, όμως, που θα βοηθήσει, όπως είπε, να χειριστεί κανείς την κρίση προς όφελός του είναι εκείνος που περιγράφει την κρίση ως ανάγκη του "να σηκωθούμε από την καρέκλα μας" και να αυξήσουμε την δραστηριότητά μας, να κινηθούμε προς τους πελάτες μας, τους προμηθευτές μας, τους υπαλλήλους μας, τις τράπεζες, κλπ. και όχι να περιμένουμε να έρθουν εκείνοι προς εμάς.

Στη συνέχεια ανέλυσε τις ενέργειες, που πρέπει να κάνει ο επιχειρηματίας και οι οποίες είναι:

-Αναζήτηση των τρόπων αντιμετώπισης της κρίσης, τρόπους που θα μας δώσουν διεξόδους, λύσεις και δύναμη να συνεχίσουμε να "επιχειρούμε", τρόπους που βρίσκονται μέσα στην επιχείρηση και μέσα σ' αυτή θα πρέπει να αναζητηθούν οι αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν, οι αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε, οι επιλογές μας και οι πρακτικές ενέργειες που θα ακολουθήσουμε.

-Η ψυχολογία που πρέπει να χαρακτηρίζεται από ψυχραιμία, αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση. Απαιτείται θετική σκέψη και προοπτική γιατί η αρνητική ψυχολογία θα οδηγήσει στην "επιχειρηματική κατάθλιψη".

-Προσαρμογή της επιχείρησης στο σημερινό απαιτητικό περιβάλλον, στα νέα οικονομικά δεδομένα, προσαρμογή στην κατάργηση κάποιων κοστοβόρων λειτουργιών, κλπ.

-Συγκέντρωση όλων των δυνάμεων της επιχείρησης και, κυρίως, στους τομείς των πωλήσεων και των εισπράξεων.

-Προγραμματισμός ενεργειών προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος της αύξησης πωλήσεων και εισπράξεων. Κάθε άνθρωπος της επιχείρησης πρέπει να "χρεωθεί" έναν αριθμό πελατών, με τους οποίους θα επικοινωνεί και θα ενημερώνει.

-Επικοινωνία με τους ανθρώπους της επιχείρησης, τους οποίους ο επιχειρηματίας πρέπει να ενημερώνει, να καθησυχάζει και να ενθαρρύνει.

-Βελτίωση των ποσοτικών στοιχείων της επιχείρησης που θα βελτιώσει και τα ποιοτικά στοιχεία, ώστε η επιχείρηση να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση απέναντι στην κρίση και θα την αντιμετωπίσει με επιτυχία.

-Επέκταση ή συρρίκνωση της επιχείρησης; Η απάντηση θα δοθεί από μελέτη της επιχείρησης από τον ίδιο τον επιχειρηματία με την βοήθεια
Keywords
Τυχαία Θέματα