Ανάμεσα στις "χαραμάδες" Βορίδης-Φορτηγατζήδες

Ανοιχτό άφησαν το ενδεχόμενο απεργιακών και άλλων κινητοποιήσεων οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, καθώς η συνάντησή τους με τον υπουργό Υποδομών, κ. Μ. Βορίδη κατέστη άκαρπη, αφού επιβεβαιώθηκε η διαφωνία τους γύρω από την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου απελευθέρωσης του επαγγέλματος, που είχε θεσπιστεί από τον κ. Δημ. Ρέππα, αλλά και το ύψος του διοικητικού τέλους απόκτησης άδειας οχήματος δημοσίας χρήσεως.

Η μόνη «χαραμάδα» φωτός στο ενδεχόμενο ρήξης μεταξύ των αυτοκινητιστών, οι οποίοι θα συνεδριάσουν την Πέμπτη για να καθορίσουν τη στάση τους, και του υπουργείου Υποδομών
είναι η θεαματική αύξηση της εγγύησης (υπό την μορφή εγγυητικής επιστολής ή ρευστών) που θα καταβάλουν όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν άδεια οδικού μεταφορέα, κάτι που προέβλεπε ο νόμος Ρέππα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Βορίδης εξετάζει θετικά την πρόταση του αυτοκινητιστών για αύξηση του ύψους της εγγύησης, η οποία έχει οριστεί στις 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και 5.000 ευρώ για κάθε δεύτερο, όμως, κατά την κοινοτική νομοθεσία, δύναται να πολλαπλασιαστεί και να φτάσει έως και τις 170.000 ευρώ. Αυτό το σκέλος της υπόθεσης αποτελεί την τελευταία «γραμμή άμυνας» των ελλήνων ιδιοκτητών φορτηγών στον αθέμιτο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν από επαγγελματίες τρίτων, μη ευρωπαϊκών χωρών.

Ωστόσο, δύο πράγματα μένει να απαντηθούν, εφ' όσον το μέτρο υιοθετηθεί. Το πρώτο είναι κατά πόσον υπό τις παρούσες προϋποθέσεις οι τράπεζες θα μπορούν να παράσχουν εγγυητικές επιστολές. Το δεύτερο είναι η στάση της Τρόικας σε αυτή την «λεπτομέρεια», η οποία πιέζει σημαντικά για την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος, καθώς θεωρεί τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών ως ιδιαίτερα σημαντικό για την οικονομική ανάπτυξη.

Βέβαια, για τους αυτοκινητιστές το μείζον ζήτημα είναι η συνέχιση της μεταβατικής περιόδου Ρέππα, δηλαδή έως τον Ιανουάριο του 2013, αλλά και η τήρηση του ύψους της άδειας στις 5.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και τα 500 ευρώ για κάθε επόμενο.

Αντίθετα, για το υπουργείο Υποδομών η κατάργηση της μεταβατικής περιόδου αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση της χώρας, ενώ το κόστος της άδειας θα πρέπει να αντανακλά ένα εύλογο διοικητικό κόστος, το οποίο εξετάζεται να κυμαίνεται μεταξύ 2.000-3.000 ευρώ.

«Ξέρετε ότι υφίσταται η δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απελευθέρωση του συγκεκριμένου κλάδου και αύριο θα συζητηθεί το συγκεκριμένο θέμα στο υπουργικό συμβούλιο. Από την πλευρά του Υπουργείου, πέρα από τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις που αφορούν στο θέμα της μεταβατικής περιόδου και σε αυτό του διοικητικού κόστους στην έκδοση της αδείας, έχουμε δεσμευτεί ότι θα προχωρήσουμε μία σειρά από ρυθμίσεις, οι οποίες θα αναθεωρούν τον νόμο 3887/2010, κυρίως στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού των μεταφορέων που μπορούν να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, περιορίζοντας το εύρος σε Έλληνες και κοινοτικούς» δήλωσε ο κ. Βορίδης.

«Έχουμε ταυτόχρονα πει, ότι θα διευκολύνουμε τις μεταβιβάσεις στο επίπεδο των φορτηγών δημοσί
Keywords
Τυχαία Θέματα