Η Λιβύη...εισήγαγε βενζίνη!

Η Λιβύη εισήγαγε βενζίνη από το ιταλικό διυλιστήριο Saras στις αρχές Απριλίου, εκμεταλλευόμενη ένα παραθυράκι στις κυρώσεις των Ηνωμένων Εθνών το οποίο επιτρέπει αγοραπωλησίες από εταιρίες οι οποίες δεν είναι καταχωρημένες στους καταλόγους του ΟΗΕ με τις εταιρίες και τα πρόσωπα που υποβάλλονται σ’ αυτές.

Τρεις πηγές του τομέα της ναυτιλίας που βρίσκονται σε θέση να γνωρίζουν από πρώτο χέρι πληροφορίες σχετικά με τη συναλλαγή ανέφεραν ότι το φορτίο
παραδόθηκε από πλοίο σε πλοίο στην Τυνησία πριν φθάσει στη Λιβύη.

Το υπό ιταλική σημαία δεξαμενόπλοιο Valle di Navarra κατέπλευσε στο τυνησιακό λιμάνι Λα Σχίρα την 3η Απριλίου και κατόπιν μετέφερε το φορτίο του στο λιβυκό φορτηγό Anwaar Libya, ανέφεραν οι πηγές αυτές.

Η Σάρας απέφυγε να προβεί σε οποιοδήποτε σχόλιο.

Η πώληση είναι νόμιμη παρά τις κυρώσεις του ΟΗΕ διότι αγοραστής είναι η Γενική Εθνική Εταιρία Θαλάσσιων Μεταφορών της Λιβύης (GNMTC), η οποία δεν βρίσκεται στους καταλόγους των οντοτήτων που υφίστανται κυρώσεις από τον Οργανισμό.

Η GNMTC πιστεύεται ότι βρίσκεται υπό τον έλεγχο ενός γιου του Μουάμαρ Καντάφι, του Χάνιμπαλ Καντάφι, ο οποίος βρίσκεται στη λεγόμενη μαύρη λίστα του ΟΗΕ στην οποία βρίσκονται πρόσωπα που υπόκεινται σε ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και «πάγωμα» των περιουσιακών τους στοιχείων. Ωστόσο, οι συναλλαγές με την GNMTC είναι νόμιμες καθώς δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι ο Χάνιμπαλ Καντάφι επωφελήθηκε άμεσα από τη συναλλαγή.

Οι ΗΠΑ, ο ΟΗΕ και η ΕΕ επέβαλαν κυρώσεις στην κυβέρνηση της Λιβύης και επιλεγμένες λιβυκές εταιρίες στα τέλη Φεβρουαρίου και τον Μάρτιο.

Οι προσπάθειες της Λιβύης να εισάγει καύσιμα μπορεί να συζητηθούν σε μια συνάντηση στην Ουάσινγκτον σήμερα ανάμεσα στο βρετανό υπουργό Άμυνας Λίαμ Φοξ και τον αμερικανό ομόλογό του Ρόμπερτ Γκέιτς.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς είχε αποκαλύψει την 20ή Απριλίου ότι η κυβέρνηση του Καντάφι παρακάμπτει τις διεθνείς κυρώσεις και εισάγει βενζίνη στην δυτική Λιβύη χρησιμοποιώντας ενδιάμεσους για να μεταφέρουν καύσιμα μεταξύ πλοίων στην Τυνησία.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία του Valle di Navarra, η Navigazione Montanari SPA, ανέφερε ότι το δεξαμενόπλοιο είχε ναυλωθεί από τη Σάρας για το ταξίδι από την Ιταλία στην Τυνησία. «Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι το Valle di Navarra απέπλευσε με φορτίο 40.000 τόνων και το παρέδωσε στη Λα Σχίρα την 3η Απριλίου», ανέφερε στέλεχος της εταιρίας υπό τον όρο να μην κατονομαστεί.

Τα δεδομένα πορείας του πλοίου που έδωσε η AIS Marine Traffic έδειξαν ότι το πλοίο κινήθηκε προς την Τυνησία στα τέλη Μαρτίου κι απέπλευσε από τη χώρα την 4η Απριλίου, ενώ υπάρχει ένα πενθήμερο κενό στα στοιχεία από τους δορυφόρους.

Το Σάρας είναι το τρίτο μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας στη Σαρδηνία με παραγωγική δυνατότητα 300.000 βαρελιών την ημέρα. Το δεξαμενόπλοιο επέστρεψε στην πόλη Σάροκ, όπου βρίσκεται το διυλιστήριο, την 16η Απριλίου.

Πριν επιβληθούν
Keywords
Τυχαία Θέματα