Καλή επέμβαση της μοίρας: Αεροναυμαχία Πάφου – Τουρκική εμφύλια καταστροφή

Γύρω στο μεσημέρι της 20ης  Ιουλίου 1974 το ηρωϊκό 356Τ.Π. μή έχοντας υποστήριξη πυροβολικού για τις επιθέσεις του για εξάλειψη του παράνομου στασιαστικού Τουρκοκυπριακού θύλακα Μούτταλου Πάφου, ζήτησε από το Ελληνικό αρματαγωγό πολεμικό πλοίο «Λέσβος» υπό στοιχεία L172 υποστήριξη πυροβολικού. Το Λέσβος αποβίβαζε εκείνη την στιγμή περίπου 450 στρατιώτες της Ελ.δύ.Κ οι οποίοι τελούσαν υπό την διοίκηση του Κύπριου (εξ Αγίας Φύλας Λεμεσού) ηρωϊκού λοχαγού πεζικού του Ελληνικού στρατού Λούη Ιωαννίδη ο οποίος διακρίθηκε στις επικές μάχες Γερολάκκου ως διοικητής του 4ου λόχου της Ελ.Δυ.Κ.

Οι

στρατιώτες του Λούη Ιωαννίδη επέστρεφαν Ελλάδα αφού είχαν ήδη έλθει στην Κύπρο οι αντικαταστάτες τους. Όμως στο θαλάσσιο ύψος Λεμεσού πληροφορήθηκαν από το ραδιόφωνο ότι ξεκίνησε ο πόλεμος και έτσι έλαβαν  διαταγή να συνεχίσουν το ταξίδι  όχι μέχρι το νόστιμο ήμαρ την Ελλάδα, αλλά μέχρι την Πάφο και να αποβιβαστούν εκεί.

Ο Πλωτάρχης Π.Ν. Ελευθέριος Χανδρινός ήταν ο κατάλληλος αειναύτης την κατάλληλη στιγμή της ιστορίας των Ελλήνων. Οχι όπως τους  άλλους που πήραν λέει(παράνομη)  διαταγή να μην πλήξουν τα Τούρκικα πλοία.

Ο 37χρονος καλός απόγονος του Τομπάζη και του Κανάρη ο Πλωτάρχης Χανδρινός όχι μόνο δεν ζήτησε άδεια από το Γ.Ε.Ν αλλά έκλεισε και τους ασυρμάτους μην τυχόν δυνάμεις του κακού του πούν «μην βάλεις».

Από τις 3.30 μ.μ. της 20ης Ιουλίου 1974 μέχρι και τις 5.30 μ.μ. τα 14 πυροβόλα(7 δίδυμα) «Μπόφωρ» των 40’’ του Χανδρινού με βολές καμπύλης τροχιάς (ενώ τα Μπόφωρ είναι ευθυτενούς) έβαλλαν κατά του θύλακα Πάφου. Συνολικά έριξαν 900 βλήματα ήτοι ένα κάθε δύο λεπτά από κάθε μια από τις 14 κάννες επί του πλοίου Λέσβος. Ο Μούτταλος παραδόθηκε.

Οπως ήταν φυσικό οι Τουρκοκύπριοι ένοπλοι στασιαστές της Πάφου αγωνιωδώς ειδοποιούν την «στρατιωτική» τους διοίκηση (Κιόνελι) ότι βομβαρδίζονται από «Ελληνικά πολεμικά πλοία». Η «διοίκηση» των παράνομων Τουρκοκυπρίων με την σειρά της ειδοποιεί το Τούρκικο επιτελείο ότι οι Παφίτες Τουρκοκύπριοι ένοπλοι στασιαστές βάλλονται ανηλεώς από «Ελληνικά πλοία».

Μάλιστα οι Παφίτες Τουρκοκύπριοι έδωσαν στους «ανωτέρους» τους την πληροφορία, ότι τα Ελληνικά πολεμικά πλοία διενήργησαν απόβαση στην Πάφο. Μακάρι να ήταν έτσι.

Προφανώς εξέλαβαν την αποβίβαση από το «Λέσβος» με βάρκες των 450 Ελδυκάριων στο λιμάνι της Πάφου ως απόβαση Ελληνικών στρατευμάτων.

Ηταν ήδη 6.00 το απόγευμα όταν εν τέλει ενημερώθηκε το Τούρκικο επιτελείο.

Ομως ήταν «περασμένη η ώρα».  Αν και το Τούρκικο επιτελείο πανικοβλήθηκε από την εξέλιξη αυτή των πολεμικών γεγονότων στην Πάφο, δεν μπορούσε να αντιδράσει αμέσως εφ΄όσον ήταν «περασμένη η ώρα», αφού μετά τις έξι το απόγευμα η Τουρκική πολεμική αεροπορία ΔΕΝ επιχειρεί διότι Οθωμανική θρησκευτική δοξασία λέει ότι αν τυχόν σκοτωθούν στις επιχειρήσεις(στρατιώτες γενικά) και στην περίπτωση που εξετάζουμε  οι πιλόττοι, τότε επειδή θα είναι βράδυ, δεν θα πάει η ψυχή τους στον παράδεισο.

Ομως και το ναυτικό του εχθρού ήταν τρομερά απασχολημένο στην περιοχή Κερύνειας όπου διενεργείτο η απόβαση. Εκτός του ότι ήταν δυσκολότατο μέχρι αδύνατο να αποσπαστούν οι παραμικρές ναυτικές δυνάμεις από την περιοχή της απόβασης, αφού διενεργούσαν/κάλυπταν την απόβαση και οι αποβιβαζόμενες δυνάμεις κυριολεκτικά κατεκόπτοντο από την  Ε/Φ, από την άλλη θα χρειάζονταν αρκετές ώρες ταξίδι για να φτάσουν στην Πάφο τα πλοία αλλά και όταν θα έφταναν (νύκτα) πώς θα επιχειρούσαν χωρίς αεροπορική παρατήρηση για εντοπισμό του υποτιθέμενου εχθρού αλλά και για την εξ αέρος και θαλάσσης κάλυψη των πλοίων και μάλιστα νύκτα; Πώς ήταν δυνατόν να πραγματοποιηθεί μια πολεμική επιχείρηση σε άγνωστα νερά, με άγνωστο αριθμό αντιπάλων πλοίων, τα οποία ήταν σε άγνωστο ή εν πάση περιπτώσει όχι ακριβώς γνωστό σημείο και, το κυριότερο, πώς θα εντοπίζονταν τα εχθρικά πλοία νύκτα;

Για τους Τούρκους όμως έπρεπε πάση θυσία να ανακοπεί η …Ελληνική επέμβαση στην Πάφο αφού όπως πολύ σωστά οι Τούρκοι επιτελείς συμπέραναν (νοουμένου ότι ευρίσκετο στ΄αλήθεια Ελληνικός στόλος στην Πάφο) προφανέστατα ο σκοπός των Ελληνικών δυνάμεων - αφού αποβιβάστηκαν στην Πάφο - ήταν να κτυπήσουν εκ των όπισθεν τα Τούρκικα στρατεύματα. 

Εν τω μεταξύ οι θρασύτατοι Τούρκοι μόλις ενημερώθηκαν για το συμβάν τηλεφωνούν αμέσως στους φίλους τους, υφυπουργό εξωτερικών Τζόζεφ Σίσκο και στον υπουργό εξωτερικών της Αμερικής ΧένρυΚκίσιγκερ για να του …παραπονεθούν - άκουσονάκουσον θράσος - διότι επενέβη, λέει, η Ελλάς με πολεμικά πλοία στην Κύπρο και ότι τους χαλά την δουλειά. Απαιτούν από τον Κκίσιγκερ να ζητήσει αμέσως ανάκληση των Ελληνικών ναυτικών δυνάμεων (γιατί; από πού;) Μάλιστα η κ. Κκίσιγκερ πολύ αναστατωμένη διότι οι Τούρκοι τηλεφωνούσαν στον φίλο τους Κκίσιγκερ πολύ αργά το βραδύ, λόγω της μεγάλης διαφοράς ώρας Τουρκίας – Αμερικής, εξοργίστηκε και είπε για τα υποτιθέμενα Ελληνικά πλοία την περιβόητη φράση που καταγράφηκε, και αυτή όπως πολλές άλλες, στα σκουπίδια της ιστορίας: «ας τα βυθίσουν όλα»!

Ετσι την επομένη της νομίμου δράσης του αρματαγωγού «Λέσβος» κατά των Τουρκοκυπρίων στασιαστών της Πάφου και μετά και από επιπρόσθετες «πληροφορίες» που συγκέντρωσε το Τούρκικο γενικό επιτελείο από αναγνωριστικό αεροπλάνο ότι στην περιοχή Πάφου βρίσκονται … 11(;) πολεμικά πλοία τα οποία επιχειρούν/επιχείρησαν μάλιστα αποβίβαση, εξήχθη το ατράντακτο συμπέρασμα ότι, ναι, υπήρχε Ελληνικός στόλος στην θαλάσσια περιοχή Πάφου.
Η Τουρκία θα πρέπει πάσει θυσία να αντιδράσει.

Δυστυχώς για τον εχθρό υπάρχει η πολύ άσχημη παράμετρος της κατάστασης στον χώρο της απόβασης η οποία ήταν κάτι παραπάνω από τραγική - ούτε λόγος για απόσπαση δυνάμεων από την Κερύνεια, ειδικά με το ναυτικό που είχε στην διάθεση του μόνο πέντε αντιτορπιλλικά στην περιοχή Κερύνειας. Ομως η αγωνία των Τούρκων επιτελών ήταν τόσο μεγάλη και άλλο τόσο μεγάλη  ήταν η ανάγκη να κτυπηθεί η φανταστική Ελληνική ναυτική μοίρα στην Νότια/Δυτική Κύπρο, αλλιώς το παιγνίδι για τους Τούρκους ήταν χαμένο, ώστε οι αρχηγοί της Τουρκικής αεροπορίας πτέραρχος Εμίν Αλκαπαγιάν, Αρμένης στην καταγωγή   και ο αρχηγός του ναυτικού, επίσης Αρμένης στην καταγωγή ναύαρχος Κεμάλ Καγιατζιάν(μας εκπλήσσει!) με  αγωνιώδεις προσπάθειες συντονίζονται για να βρούν λύση.

Οι αρχηγοί στόλου και αεροπορίας βρίσκουν τον τρόπο να αντιμετωπίσουν την (υποτιθέμενη)  Ελληνική ναυτική παρουσία στην Πάφο σε συνεννόηση με την διοίκηση του στρατιωτικού επιτελείου λαμβάνοντας την σκληρή αλλά απόλυτα αναγκαία απόφαση:

-  να αποσπαστούν από το πολεμικό πεδίο τρία αντιτορπιλλικά (από τα πέντε) και

-  από την αεροπορία 48 πολεμικά αεροσκάφη να αποσπαστούν,
για εκτέλεση αεροναυτικής επιχείρησης αντιμετώπισης/προσβολής της Ελληνικής ναυτικής δύναμης στην Πάφο.  Οι Τούρκοι υπολογίζουν με βάση τις πληροφορίες τους ότι στις 3.00 το απόγευμα η Ελληνική ναυτική μοίρα θα βρίσκεται στην περιοχή Πάφου ανοικτά του ακρωτηρίου Αρναούτη (Ακάμα).

Ετσι - 

 στις 10.00 το πρωί της 21ης Ιουλίου 1974 διατάζονται τα αντιτορπιλλικά «Κοτζιάτεπε», «Αντάτεπε» και «ΦεβζήΤσακμάκ» να πλεύσουν αμέσως στην Πάφο σε σημείο κάπου δέκα χιλιόμετρα Νοτιοδυτικά, ανοικτά του ακρωτηρίου Αρναούτη (Ακάμα) όπου κατόπιν των πληροφοριών των Παφιτών (Τουρκοκυπρίων) καθώς και πληροφοριών από αναγνωριστικά αεροσκάφη «εθεάθη» Ελληνικός στόλος με περίπου δέκα με έντεκα πλοία να κατευθύνεται στην Πάφο.

 στις 2.15 μ.μ. της 21ης Ιουλίου 1974  κατόπιν διαταγής «σηκώνονται» 16 πολεμικά αεροσκάφη από την αεροπορική βάση ΕσκιΣεχήρ, και με χρονική διαφορά 15 λεπτών (2.30), ακόμη δύο μοίρες εκ 16 αεροσκαφών επίσης εκάστη, ήτοι μία από την αεροπορική βάση Αττάλειας και μία από την αεροπορική βάση Μουτρέντ, σύνολο 48 πολεμικά αεροσκάφη τύπου ΕΦ 100, για να κτυπήσουν τα ανύπαρκτα Ελληνικά πολεμικά πλοία.

Στις 2.45 μ.μ. της 21ης Ιουλίου 1974 τα 48 αεροσκάφη όντως φτάνουν στην θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Πάφου και από το ύψος του ακρωτηρίου Αρναούτη (Ακάμα) περιπολώντας μέχρι το ύψος του ακρωτηρίου «Δρέπανον» ψάχνωντας για τον υποτιθέμενο εχθρικό (Ελληνικό) στόλο.

Πράγματι σε λίγο οι Τούρκοι πιλόττοι εντοπίζουν στην θαλάσσια περιοχή Νοτιοδυτικά του ακρωτηρίου «Δρέπανον» και περί τα 20 χιλιόμετρα ανοικτά της Πάφου στο ύψος της Πέγειας - Κισσόνεργας τρία αντιτορπιλλικά με Τουρκικές σημαίες.  Οι Τούρκοι πιλόττοι δεν έχασαν καιρό. Αρχίζουν τις επιθέσεις κατά των πολεμικών πλοίων που συνάντησαν αφού όπως ήταν φυσικό θεωρούν ότι πρόκειται για τα Ελληνικά πολεμικά πλοία στα οποία μάλιστα με σκοπό να τους παραπλανήσουν οι «Γκιαούρηδες» ύψωσαν Τουρκικές σημαίες. Στην πραγματικότητα επρόκειτο για τα αποσπασμένα από τον χώρο της απόβασης Tούρκικα αντιτορπιλλικά «Κοτζιάτεπε», «Αντάτεπε» και «ΦεβζήΤσακμάκ», τα οποία έψαχναν για το ίδιο πράγμα.

Οι Τούρκοι ναυτικοί δεν περίμεναν κάτι τέτοιο -  υφίστανται απίστευτο αεροπορικό αιφνιδιασμό. Ετσι αρχίζει μια εμφύλια φονικότατη και σκληρότατη αεροναυμαχία. 

Ο αρχηγός του Τουρκικού στολίσκου αντιτορπιλλικών ο οποίος ευρίσκετο στο αντιτορπιλλικό «Αντάτεπε» ενημερώνει αμέσως την ναυτική διοίκηση στην Τουρκία ότι επιτέθηκαν στον στολίσκο του πολεμικά αεροπλάνα. Οταν τα αντιτορπιλλικά αντιλαμβάνονται ότι τα αεροπλάνα που τους κτυπούσαν ήταν φίλια αποστέλλουν επείγοντα μηνύματα απελπισίας στους πιλόττους των Τούρκικων αεροσκαφών, προσπαθώντας να τους εξηγήσουν ότι πρόκειται για τραγικότατο λάθος. Οι πιλόττοι όμως δεν θέλουν να ακούσουν τίποτα. Θεωρούν τα μηνύματα ως επίσης επιπρόσθετο μέρος του τεχνάσματος των Ελλήνων με τις Τούρκικες σημαίες. Fulvia plena - Η σύγχυση είναι πλήρης.

Εν τω μεταξύ:

Την αεροναυμαχία - βλέπε σκυλλοφάγωμα - από ασφαλή απόσταση περίπου 40 χιλιομέτρων Δυτικά του ακρωτηρίου «Ζευγάρι» της χερσονήσου Ακρωτηρίου Λεμεσού παρά το ύψος των Κουκλιών - Μανδριών, παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον και με ακόμη μεγαλύτερη χαιρεκακία οι φίλοι των Τούρκων Εγγλέζοι και Αμερικάνοι (παρέα) νομίζοντας και αυτοί ότι τα Τούρκικα αεροπλάνα κτυπούν Ελληνικά πλοία. Ηταν τα εξής πλοία:

-   ο 6ος Αμερικανικός στόλος,

-   τρία  Εγγλέζικα πολεμικά πλοία το «Brighton», το «Minerva» και το «Goldriver».

ενώ από πολύ κοντινότερη απόσταση ανοικτά της Πάφου (Κτήμα) ένα Εγγλέζικο ελικόπτερο με χαιρεκακία επίσης παρακολουθεί την αεροναυμαχία.

Πού να ήξεραν οι φλεγματικοί Εγγλέζοι και οι “υπερατλαντικοί” ότι οι φίλοι τους Τούρκοι σκυλοτρώγονταν μεταξύ τους;

Το θέαμα έχασε το Εγγλέζικο ελικοπτεροφόρο «Ερμής» το οποίο ευρίσκετο από την προηγούμενη μέρα σε «υπηρεσία» στην Βόρεια περιοχή της Κύπρου σε αποστολή δήθεν περισυλλογής Εγγλέζων τουριστών από τα ξενοδοχεία της Κερύνειας. Ομως ο «Ερμής» αποτελούσε την εγκληματική βάση εξορμήσεως των 40 (το λιγότερο) ελικοπτέρων που διέθεσαν οι Εγγλέζοι στους Τούρκους για μεταφορά στον θύλακα Κιόνελι, Τούρκων κκομάντος. 
Η εμφύλια μεταξύ του εχθρού αεροναυμαχία συνεχίζεται σφοδρότατη, αιματηρότατη.

«Ευτυχώς» για τα Τούρκικα πλοία, στο αντιτορπιλλικό «ΦεβζήΤσακμάκ», βρίσκεται πιλόττος Τούρκικου πολεμικού αεροσκάφους - το αεροπλάνο του  κατερρίφθη την προηγούμενη μέρα, 20 Ιουλίου, στην περιοχή της Κερύνειας από αντιαεροπορικά πυρά της Ε/Φ και περισυνελέγηαπό το Τούρκικο αντιτορπιλλικό.   Με αγωνία ο Τούρκος πιλόττος καλεί από το ραδιοτηλέφωνο του σκάφους τους συναδέλφους του να σταματήσουν τις επιθέσεις κατά των δικών τους πλοίων, και ότι πρόκειται για τραγική παρεξήγηση, όμως οι πιλόττοι δεν τον πιστεύουν θεωρώντας τον ασφαλώς ως Τουρκομαθή Ελληνα.

Απεγνωσμένα συνεχίζει την προσπάθεια του ο Τούρκος πιλόττος για να πείσει τους συναδέλφους του. Οι Τούρκοι πιλόττοι όπως ήταν φυσικό του ζητούν τα αεροπορικά συνθηματικά και αυτός ασφαλώς τους λέει, όχι τα συνθηματικά της ημέρας εκείνης (δηλαδή της 21ης Ιουλίου) αλλά τα χθεσινά συνθηματικά (της 20ης Ιουλίου) αφού το αεροπλάνο του κατερρίφθη από την προηγούμενη και συνεπώς δεν μπορούσε να γνωρίζει τα (επικαιροποιημένα)αεροπορικά συνθηματικά της ημέρας εκείνης. Ασφαλώς δεν τον πιστεύουν οι Τούρκοι πιλόττοι για τον πολύ απλό λόγο ότι τα συνθηματικά που τώρα τους λέει ο φερόμενος ως συνάδελφος τους, ήταν … χθεσινά.

Αρα; Η εμφύλια σφαγή συνεχίζεται αιματηρότατη. 

Ο κυβερνήτης του «Αντάτεπε» εναγωνίως μέσω ραδιοτηλεφώνου επικοινωνεί με τον προϊστάμενο του, Αρμένιο αρχηγό στόλου Καγιατζιάν, ο οποίος με την σειρά του επικοινωνεί με τον αρχηγό αεροπορίας Αλκαπαγιάν για να μάθει τί ακριβώς γίνεται με αποτέλεσμα η σύγχυση να γιγαντώσει. Αυτό που τραγικά απουσίαζε κατά την διεξαγωγή της μεταξύ του εχθρού αεροναυμαχίας, ήταν τα μεταξύ των εναέριων και θαλάσσιων επιχειρησιακά συζευγμένων( υποτίθεται) μαχομένων δυνάμεων «συνθηματικά αναγνωρίσεως». Είναι ποτέ δυνατόν μια τέτοια συνδυασμένη επιχείρηση ισχυρών ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων από κοινού να πολεμά εναντίον του(υποτιθέμενου) αντιπάλου χωρίς προηγούμενη (απόλυτη) αναγνώριση του στόχου;

Οταν ακόμη και μια σε απλή βολή τυφεκίου οι στρατιώτες καλούνται με παράγγελμα: στόχους αναγνωρίσατε; Οταν  ακόμη και αυτός ο φρουρός σε μια σκοπιά στην πιό απομακρυσμένη από το πολεμικό μέτωπο και «ασφαλή» στρατιωτική μονάδα κατά την αναγνώριση του οιουδήποτε τον πλησιάζει ζητά συνθηματικά ώστε να ξέρει ποιοί τέλος πάντων είναι οι δικοί του;

Αποτέλεσμα:

Οταν με την λήξη του αεροπορικού επιχειρησιακού χρόνου τα Τούρκικα πολεμικά αεροσκάφη αποχωρούν είναι 45, δηλαδή κατά τρία λιγότερα αφού:

 Τρία Τουρκικά  αεροσκάφη καταρρίπτονται.

 Το Τούρκικο αντιτορπιλλικό «Κοτζιάτεπε» βαρύτατα τραυματισμένο από τις αεροπορικές προσβολές εγκαταλείπεται από το πλήρωμα του και βυθίζεται πέντε χιλιόμετρα Νοτιοανατολικά του σημείου της αεροναυμαχίας και περί τα 10 χιλιόμετρα ανοικτά ακριβώς στο ύψος της Πάφου (Κτήμα) παίρνοντας μαζί του στον βυθό 64 από τους 289 άνδρες που ήταν το πλήρωμα του:

13 αξιωματικούς από τους 16.
14 υπαξιωματικούς από τους 35
37 ναύτες από τους 238.

Ενώ πολλοί τραυματίστηκαν.

Να σημειωθεί ότι αρκετοί από τους νεκρούς ναύτες ήταν αποτέλεσμα της μανίας και εκδικητικότητας αλλά προπάντων της «παλληκαριάς» των Τούρκων πιλόττων που αφού κτυπούν και σχεδόν βυθίζουν το «Κοτζιάτεπε», με αποτέλεσμα το πλήρωμα να προσπαθεί να το εγκαταλείψει,  δεν σταματούν τις επιθέσεις τους αλλά πολυβολούν και σκοτώνουν τους ανήμπορους να αμυνθούν πλέον ναύτες, όταν αυτοί από το νερό προσπαθούν να επιβιβαστούν στις ναυαγοσωστικές λέμβους ή ευρίσκονται μέσα σ΄αυτές.
Λεπτομέρεια: να σημειωθεί ότι αυτό …«απαγορεύεται» από το …δίκαιο του πολέμου! 

Τα άλλα δύο αντιτορπιλλικά «ΦεβζήΤσακμάκ» και «Αντάτεπε» πλήττονται βαρύτατα.

Αποχωρώντας από το πεδίο της εμφύλιας αεροναυμαχίας τα Τούρκικα αεροσκάφη πολυβολούν τον ναυτικό σταθμό Πάφου. Οταν τα Τούρκικα αεροσκάφη πολυβόλησαν τον ναυτικό σταθμό Πάφου καθώς και το μέχρι σήμερον προσαραγμένο εμπορικό πλοίο στον ύφαλο «Μουλιά» τα πληρώματα των δύο βαριά τραυματισμένων Τούρκικων αντιτορπιλλικών απόλυτα πλέον πείστηκαν ότι αφού τα αεροπλάνα εκείνα κτύπησαν Ελληνικούς στόχους ήταν σίγουρα Τούρκικα.

Τα δύο εχθρικά αντιτορπιλλικά «ΦεβζήΤσακμάκ» και «Αντάτεπε» επέζησαν μεν της εμφύλιας μεταξύ των Τούρκων αεροναυμαχίας, εξήλθαν όμως με σοβαρότατες ζημιές και με πολλή δυσκολία κατορθώνουν να κρατηθούν στην επιφάνεια της θαλάσσης και μετά από κοπιώδες ταξίδι φτάνουν στο λιμάνι της Μερσίνας για επισκευές.

Δέκα με δεκαπέντε χιλιόμετρα Νοτίως του σημείου όπου βυθίστηκε το «Κοτζιάτεπε» και άλλα τόσα Δυτικά της Πάφου περισυλλέγονται στις 4.00 το απόγευμα της επομένης, 22 Ιουλίου, επιβιβασμένοι σε ναυαγοσωστικές λέμβους ναυαγοί του Τούρκικου πολεμικού πλοίου «Κοτζιάτεπε» από διερχόμενο Ισραηλινό πλοίο, το «ΜεβούτΓιάμ», και μεταφέρονται στην Χάϊφα. Αλλοι ναυαγοί του «Κοτσιάτεπε» ξεχασμένοι και αβοήθητοι μέσα στις ναυαγοσωστικές λέμβους περιπλανώνται στην θάλασσα, αβοήθητοι φτάνοντας μέχρι την περιοχή ανοικτά του κόλπου της Επισκοπής Λεμεσού. Από τις 23 Ιουλίου μέχρι και τις 26 Ιουλίου  παραπλέοντα στην περιοχή αυτή Νορβηγικά και Λιβυκά σκάφη επίσης περισυλλέγουν Τούρκους ναυαγούς του «Κοτσιάτεπε». Συνολικά 42 ήταν οι περισυλλεγέντες Τούρκοι ναυαγοί ενώ 80 άλλοι ναυαγοί, με βάση μαρτυρία των συναδέλφων τους στην Χάϊφα, πνίγηκαν, αβοήθητοι από τα παραπλέοντα Εγγλέζικα και Αμερικάνικα πολεμικά πλοία. Γιατί;  Διότι απλά όπως νόμιζαν το βυθισθέν πολεμικό πλοίο ήταν Ελληνικό και συνεπώς οι ναυαγοί όπως πίστευαν ήταν Ελληνες. Κατά τα άλλα η Ελλάδα ήταν (και είναι) σύμμαχος χώρα με τους Εγγλέζους και Αμερικάνους ούσα μέλος του Ν.Α.Τ.Ο.!

Να σημειώσουμε ότι:  οι Τούρκοι, όντες «μάνες» στην προπαγάνδα, βλέπε παραπληροφόρηση, το τραγικότατο γι΄αυτούς επεισόδιο το παρέθεσαν στο εσωτερικό τους για ευρεία κατανάλωση από τον κόσμο ως νικηφόρα γι΄αυτούς αεροναυμαχία με Ελληνικά πλοία τα οποία δήθεν καταβύθισαν.

 Υποπλοίαρχε Λευτέρη Τσομάκη, κυβερνήτη της Τορπιλλακάτου Τ.1, με τα 8 παλληκάρια σου που μόλις χθες διεκδικητικά και όλο αγάπη σας πήρε στην νερένια αγκαλιά της η  θάλασσα της Κερύνειας αναπαύσου τώρα εν ειρήνη, ήσυχος...

 Σημαιοφόρε Υπαρχε της κανονιοφόρου «Φαέθων» Παναγιώτη Χρυσούλη με τους πέντε καλούς σου ναύτες που από τις 8 Αυγούστου 1964 βαλσαμωμένοι και απόλυτα διατηρημένοι με γλυκό νερό στην αγκαλιά της θάλασσας του Ξερού τώρα βρίσκεστε, περιμένοντας με λαχτάρα την λύτρωση της πολεμικής αντιδικίας, στον Ποσειδώνα και στον Αγιο Νικόλαο ταμένοι, επίσης αναπαυθείτε εν ειρήνη και εν απολύτω λυτρώσει...  

Ο συμμαθητής σας, ο φίλος σας, ο αειναύτης αδελφός σας πλωτάρχης Λευτέρης Χανδρινός χωρίς καν διαταγή πήρε πίσω και πολύ παραπάνω το αίμα σας.
Πλοίαρχε Χανδρινέ είσαι καλός Ελληνας!

Και πάλι το υπό τον Γιωργίτση Γ.Ε.Ε.Φ.
Είχαν τις πληροφορίες οι επιτελικοί του γενικού επιτελείου Εθνικής Φρουράς , και αν δεν τις είχαν, όφειλαν να τις έχουν ή έπρεπε να τις έχουν. Τώρα ο εχθρός βρισκόταν στο πολεμικό παιγνίδι με τρία αντιτορπιλλικά «πλήν» και έστω τρία πολεμικά αεροσκάφη - το χειρότερο, με κατεξευτελισμένο και καταρρακωμένο το ηθικό, συνεπώς οι αποβιβαζόμενες εχθρικές δυνάμεις σχεδόν απροστάτευτες ή εν πάσειπεριπτώσει με πολύ λιγότερη αμυντική προστασία από πλοία μάχης.

Με δεδομένο τρία πολεμικά πλοία μάχης (αντιτορπιλλικά) «πλην» του εχθρού στον χώρο απόβασης,

Με δεδομένο ότι άρχισε να νυκτώνει-

η μεγάλη ευκαιρία ναυτικής νίκης(και ολικής) για τους Ελληνες.

Στην ναυτική βάση Μπογαζίου Αμμοχώστου «Παναγιώτης Χρυσούλλης» βρίσκονταν τρείς ταχύτατες και πανίσχυρες τορπιλλάκατοι του Κυπριακού πολεμικού ναυτικού. Δεν ήταν καθόλου αργά - θα μπορούσαν και μάλιστα από το ίδιο βράδυ να σπεύσουν στον χώρο απόβασης. Θα έκαναν ένα πολεμικό ταξίδι γύρω στα 200 χιλιόμετρα (ακολουθώντας Βορειοανατολική πορεία με περίπλου της χερσονήσου της Καρπασίας) διάρκειας γύρω στις 3 ώρες και μέχρι το πρωί όλα θα τέλειωναν.

Ω Ελληνες αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει λόγω εσκεμμένης καταστροφής πολεμικού πλοίου της Εθνικής Φρουράς από τους ναύτες του…
      
21 Ιουλίου 2023

Χρίστος Π. Σάββα
31ον τάγμα εθνοφυλακής.
Στρατιωτικός μελετητής.
Ιστορικός αναλυτής.  
Συγγραφέας. Δικηγόρος.

Από το βιβλίο Χρίστου Σάββα «Η Τρίτη γραμμή των Ελλήνων»
 

Keywords
Τυχαία Θέματα