Συνάντηση ΥΠΑΝ με τους πρωτεύσαντες και πρωτεύσασες των Παγκύπριων Εξετάσεων

Σειρά εισηγήσεων για βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, έτσι ώστε να γίνει λιγότερο υλοκεντρικό και πιο μαθητοκεντρικό και δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό, έδωσαν οι πρωτεύσαντες και πρωτεύσασες των Παγκύπριων Εξετάσεων 2023, κατά τη διάρκεια σημερινής συνάντησης και συζήτησης με την Υπουργό Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου.

Τα παιδιά τόνισαν το πόσο πολύ τους έχουν βοηθήσει οι εξωσχολικές δραστηριότητες, δηλαδή τα διάφορα ερευνητικά και ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία συμμετέχει ένα σχολείο, αλλά στάθηκαν και στο

θέμα της πιο ανθρώπινης προσέγγισης που έτυχαν από τους εκπαιδευτικούς τους.

Η Υπουργός Παιδείας ακούγοντας τις εισηγήσεις των παιδιών για βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, είπε πως θα τις λάβει σοβαρά υπόψη.

Υποδεχόμενη τα παιδιά στο Υπουργείο Παιδείας, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι είναι πολύ χαρούμενοι που έχουν σήμερα μαζί τους, τους περισσότερους και τις περισσότερες από τους απόφοιτους/ες, τους τελειόφοιτους/ες που έχουν πρωτεύσει στις φετινές Παγκύπριες Εξετάσεις, αγόρια και κορίτσια, σε όλα τα πεδία στα οποία είχαν παρακαθίσει.

Η Υπουργός Παιδείας συνεχάρη τα παιδιά, σημειώνοντας ότι νιώθουν πραγματικά περήφανοι για αυτούς.

«Λέω πάντα ότι μια εξέταση δεν είναι ποτέ το τέλος, είναι πάντα η αρχή για πολλά πράγματα και για σας ξεκινά έτσι ένας δρόμος πολύ καλά, ένας μεγάλος δρόμος», πρόσθεσε.

Όπως είπε απευθυνόμενη προς τα παιδιά, «θα έχετε δυσκολίες, θα έχετε σίγουρα προβλήματα, αλλά θα θέλαμε πάρα πολύ αυτά τα εφόδια που πήρατε από το σχολείο αλλά και από την υπόλοιπη ζωή σας, από τα μαθήματα, από τη συνεργασία με τους καθηγητές σας, τους φίλους, την οικογένεια σας, όλα αυτά να τα αξιοποιήσετε στη μελλοντική σας ζωή».

«Άρα, είμαστε βέβαιοι για σας ότι θα έχετε έτσι ένα λαμπρό μέλλον. Στηριζόμαστε στους νέους μας, στους νέους που ξεκινούν δυνατά, με εφόδια , για να κάνουν ότι καλύτερο για τον εαυτό τους και για τον τόπο τους», συμπλήρωσε.

Στο μεταξύ, σε δηλώσεις της μετά το πέρας της συνάντησης, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι ήταν μια εξαιρετικά σημαντική συνάντηση, πολύ ευχάριστη, γιατί τα παιδιά είναι χαρούμενα για την επιτυχία τους «και είμαστε περήφανοι γι’ αυτά».

«Μέσα από τη συζήτηση μαζί τους, μας έδωσαν και δείγματα της ωριμότητάς τους. Συγκεκριμένα, συζητήσαμε δυο θέματα: τι είναι αυτό που τους βοήθησε να φτάσουν σε αυτό το σημείο, δηλαδή ποια χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού μας συστήματος ήταν αυτά που τους στήριξαν και από την άλλη ποια ήταν αυτά που τους δυσκόλεψαν. Ζητήσαμε επίσης εισηγήσεις βελτίωσης. Τα παιδιά εστίασαν πραγματικά στις αναζητήσεις που έχουμε και εμείς σε όλα τα σημεία στα οποία τώρα προβληματιζόμαστε και τα οποία προσπαθούμε να αλλάξουμε, ώστε να έχουμε ένα πιο μαθητοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα», πρόσθεσε.

Συγκεκριμένα, είπε η κα. Μιχαηλίδου, έθεσαν το θέμα της πιο ανθρώπινης προσέγγισης από τους εκπαιδευτικούς τους, ενώ στήριξαν και επαίνεσαν εκείνες και εκείνους τους/τις εκπαιδευτικούς που ήταν κοντά τους καθόλη τη διάρκεια της προετοιμασίας τους, στο σχολείο.

«Τους και τις εκπαιδευτικούς που δεν στάθηκαν μόνο στην ύλη, αλλά είχαν τον χρόνο και την ευγένεια να είναι κοντά τους και στα διάφορα άλλα ζητήματα που αντιμετώπισαν. Τόνισαν τα ίδια τα παιδιά το πόσο πολύ τους έχουν βοηθήσει οι εξωσχολικές δραστηριότητες, δηλαδή τα διάφορα ερευνητικά και ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία συμμετέχει ένα σχολείο και αυτό είναι πολύ σημαντικό που το ακούσαμε από τα ίδια τα παιδιά, όπως επίσης και το πόσο τους στήριξαν βεβαίως οι φίλοι και η οικογένειά τους», συμπλήρωσε.

Από την άλλη, ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, τους έδωσαν μια σειρά εισηγήσεων για το εκπαιδευτικό  σύστημα, έτσι ώστε να γίνει λιγότερο υλοκεντρικό και πιο μαθητοκεντρικό, να δώσουν έμφαση στη Συμβουλευτική και Επαγγελματική Αγωγή «και έτσι μπορέσαμε και εμείς να τους πούμε ότι μέσα από το ίδιο το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης όντως δουλεύουμε σε αυτές τις παραμέτρους», όπως είπε.

Ερωτηθείσα για το πώς αξιολογούνται τα φετινά αποτελέσματα των Παγκύπριων Εξετάσεων, με δεδομένο ότι ο μέσος όρος στα Νέα Ελληνικά ήταν λίγο πιο πάνω από τη βάση, η κα. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι κάθε χρόνο έχουμε αυτά τα αποτελέσματα.

«Ευελπιστούμε ότι και με το νέο Σύστημα Αξιολόγησης, αλλά και πιο μακροπρόθεσμα, με τις αλλαγές που επιδιώκουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημά, θα έχουμε βελτιωμένες επιδόσεις. Σημασία για μας δεν έχει η τελική γραπτή εξέταση, όπως είπα, για να αποτιμήσουμε το σύστημα αλλά όλη η διάρκεια της χρονιάς. Αποτιμούμε το σύστημα με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Ακούσατε τα ίδια τα παιδιά πώς αποτιμούν το σύστημα, πόσο ανθρώπινοι, πόσο κοντά τους είναι οι εκπαιδευτικοί τους, για το ότι η ύλη θα πρέπει να είναι εστιασμένη και όχι τόσο πολλή, για να τους αφήνει περιθώριο να μάθουν στον ρυθμό τους και να φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα», πρόσθεσε.

Άρα, συνέχισε η κα. Μιχαηλίδου, «όλα αυτά μαζί συνθέτουν την προσπάθεια που καταβάλλουμε για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος και για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων».

Δηλώσεις των πρωτευσάντων

Εξάλλου, ο Γιώργος Κυριάκου, του Λυκείου Αρχαγγέλου Απόστολος Μάρκος, ο οποίος πέρασε στη Σχολή Ικάρων – Τμήμα Μηχανικών (Στρατιωτική Σχολή – Πλαίσιο 19), σε δηλώσεις του είπε ότι με την Υπουργό έθιξαν θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό σύστημα, για το πως μπορεί να βελτιωθεί, τι προβλήματα αντιμετωπίζει αλλά και τι θετικά τους προσέφερε καθόλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, αλλά και γενικότερα στην μαθητική τους πορεία.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο Γιώργος Κυριάκου είπε ότι πρότειναν στην Υπουργό να έχουν περισσότερο διδακτικό χρόνο στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Ο Σίμος Αντωνίου, του Λυκείου Αγίου Νικολάου, ο οποίος πέρασε στο Τμήμα Οικονομικών (Οικονομικά) του Πανεπιστημίου Κύπρου (Πλαίσιο 22), σε δηλώσεις του είπε ότι με την Υπουργό μίλησαν για τις δυσκολίες που είχαν, το τι τους βοήθησε για να φτάσουν εκεί που έφτασαν, και πως μπορεί να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα.

«Το κύριο θέμα για το οποίο μίλησαν ήταν ο επαγγελματικός προσανατολισμός για το πως μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να βοηθήσει τους μαθητές να διαλέξουν το σωστό δρόμο, το δρόμο που εκείνοι θέλουν πραγματικά. Μιλήσαμε για τα εξεταζόμενα μαθήματα, πόσο θα έπρεπε να εμβαθύνουμε πάνω τους γιατί η ύλη είναι πολύ μεγάλη και μπορεί να την πει κανείς και παρατεταμένη. Είναι πολύ δύσκολο για τους μαθητές, τις περιορισμένες ώρες που έχουν να το εμπεδώσουν από το σχολείο μόνο, για αυτό και οι περισσότεροι μας πάμε φροντιστήρια για να μπορέσουμε να καταλάβουμε ακριβώς τι προσπαθούν να μας διδάξουν οι καθηγητές», πρόσθεσε. 

Η Μικαέλα Αντωνίου, του Λυκείου Κύκκου Β΄, η οποία πέρασε στο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (Πολιτική Επιστήμη) του Πανεπιστημίου Κύπρου (Πλαίσιο 6), σε δηλώσεις της είπε ότι έθιξαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης με την Υπουργό, κυρίως το θέμα της εξεταστέας ύλης, η οποία, όπως ανέφερε, πρέπει να μειωθεί, έτσι ώστε το σχολείο να είναι λιγότερο εξετασιοκεντρικό.

Η Νικολέτα Βρυωνίδου, του Λυκείου Α΄ Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ Πάφος, η οποία πέρασε στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου ( Πλαίσιο 14), σε δηλώσεις της είπε ότι με την Υπουργό Παιδείας μίλησαν για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αλλά και τα θετικά που τους βοήθησαν να φτάσουν πρώτοι σε αυτή τη θέση που έχουν κατακτήσει.

«Επίσης, προτείναμε και διάφορες λύσεις για το πως μπορεί να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως την αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ακόμα και εκτός του μαθήματος το απόγευμα να μιλούμε με τους καθηγητές και να μας βοηθούν, για τη μείωση της ύλης και τη λιγότερη προσήλωση στις εξετάσεις», κατέληξε.

Στη σημερινή συνάντηση παρέστησαν και οι  πρωτεύσαντες των Παγκύπριων Εξετάσεων Πρόσβασης 2023: Γιαννούκου Γιούλια – Λύκειο Αγίου Νεοφύτου – Τμήμα Αγγλικών Σπουδών Π.Κ -Πλαίσιο 1), Παπαγεωργίου Χρυσταλλένη – Λύκειο Αποστόλων Πέτρου και Παύλου – Τμήμα Νομικής (Π.Κ – Πλαίσιο 7), Γεωργίου Ιωάννα – Λινόπετρα – Τμήμα Μαθηματικών και Στατιστικής (Π.Κ -Πλαίσιο 19),  Κεφίλη Αθανασία – Λύκειο Λατσιών – Τμήμα Επιστημών Αγωγής (Προδημοτική Εκπαίδευση) (Π.Κ – Πλαίσιο 10), Όλσεν Κυριάκος – Λανίτειο Λύκειο – Τμήμα Νοσηλευτικής (Τ.Π.Κ – Πλαίσιο 28).

Τι ειπώθηκε κατά τη συνάντηση

Στην ερώτηση της Υπουργού τι ήταν αυτό που τους βοήθησε να επιτύχουν στις εξετάσεις, τα παιδιά ανέφεραν ότι σημαντικό παράγοντα έπαιξε η πλειοψηφία των καθηγητών τους, οι οποίοι ήταν δίπλα τους και εκτός ωραρίου των σχολείων. Μπορούσαν, ανέφεραν, να επικοινωνούν μαζί τους και να τους βοηθούν κάνοντας χρήση των προγραμμάτων μέσω της τεχνολογίας, η οποία είχε χρησιμοποιηθεί κατά την πανδημία, ενώ τους βοήθησε και η συμμετοχή τους σε διάφορα εξωσχολικά προγράμματα, από τα οποία απέκτησαν εμπειρίες και δεξιότητες.

Σε άλλη ερώτηση της Υπουργού τι ήταν αυτό που τους δυσκόλεψε ή τι θα άλλαζαν ή αν ήταν οι ίδιοι στη θέση της ηγεσίας του Υπουργείου ώστε να βοηθήσουν τους τελειόφοιτους, τα παιδιά ανέφεραν ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο, ούτως ώστε να τον αφιερώσουν και σε εξωσχολικές δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν και θα τους βοηθήσουν στη ψυχολογία τους. Αναφέρθηκαν επίσης στην ανάγκη για καλύτερη αξιολόγηση των καθηγητών, για μείωση της ύλης αλλά και στο να βρεθεί τρόπος να μην στηρίζονται τα παιδιά περισσότερο στα φροντιστήρια, για αύξηση στις διδακτικές περιόδους των εξεταζόμενων μαθημάτων.

Ανέφεραν, παράλληλα, ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός του εκπαιδευτικού συστήματος δεν δουλεύει σωστά και οι πλείστοι μαθητές όταν φτάνουν Γ΄ Λυκείου δεν γνωρίζουν τι θέλουν να κάνουν και στο τέλος αναγκάζονται να συμβιβαστούν με εκείνο που πέρασαν.

Σε παρέμβαση της, η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Δρ. Μαρίνα Ιωάννου Χασάπη συνεχάρη τα παιδιά, λέγοντας ότι η επιτυχία τους στις εξετάσεις είναι ένα μεγάλο επίτευγμα.

«Να μείνετε σταθεροί στους στόχους σας, να συνεχίσετε τη σκληρή δουλειά γιατί έξω η αγορά εργασίας είναι δύσκολη, υπάρχει πολύ ανταγωνισμός, για αυτό να μείνετε στους στόχους σας, να συνεχίσετε προσηλωμένοι στα μαθήματα σας, να συνεχίσετε με τους ίδιους ρυθμούς και σίγουρα θα πάτε μπροστά», πρόσθεσε.

Ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης Κυπριανός Λούη συνεχάρη τα παιδιά για τα επιτεύγματα τους και σημείωσε ότι οι δεξιότητες που έχουν αποκτήσει και οι επιδόσεις τους, θα τους βοηθήσουν να κάνουν συστηματικές σπουδές.

Η Διευθύντρια Ανώτερης Εκπαίδευσης, Δρ. Τέρψα Κωνσταντινίδου, ευχήθηκε σε όλους και όλες κάθε επιτυχία, συγχαίροντας τους ταυτόχρονα για το σημαντικό έργο που έχουν κάνει.

Ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εξετάσεων, Δημήτρης Χανδριώτης, συνεχάρη τα παιδιά για τους κόπους και τα αποτελέσματα που είχαν.

Κλείνοντας τη συνάντηση, η Υπουργός είπε απευθυνόμενοι στα παιδιά: «Να είστε ισορροπημένοι στη ζωή σας. Να μπορείτε να είστε οι έφηβοι νέοι της εποχής σας αλλά με τα όνειρα και τις φιλοδοξίες που έχετε. Άρα συνεχίστε να στοχεύετε ψηλά».

Πηγή: ΚΥΠΕ

Keywords
υπαν, υπαν, υπουργείο παιδείας, για μας, ευγένεια, νέα, κυπρος, σχολεια, συμμετοχή, κυπε, ρια αντωνιου, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , τονια αντωνιου, αθηνα, αξιολογηση, τμημα βιολογιας, τμημα νομικης, αποτελεσματα, σχολη ικαρων, δυνατα, το θεμα, δουλεια, θεμα, κυπρου, ονειρα, πλαισιο, προγραμμα, σημερινη, υλη, υπουργείο παιδείας, ψυχολογια, αγορα, αγορα εργασιας, αγωγη, αθανασια, αυξηση, γεωργιου, γινει, δεδομενο, δηλωσεις, δρομος, ειπε, υπαρχει, εξετασεις, επρεπε, επιτυχια, ζωη, ιδια, ιδιο, ιωαννα, ιωαννου, λυκειο, μειωση, μπορειτε, παντα, οικογενεια, ολσεν, ορος, παιδια, παμε, παφος, πεδια, προβληματα, προγραμματα, σιγουρα, συγκεκριμενα, συζητηση, σειρα, συμμετοχή, σχολειο, τι ειναι, τμημα, υπουργος παιδειας, φροντιστηρια, ωρες, αγορια, δημητρης, ελληνικα, εμφαση, ευγένεια, φιλοι, για μας, ικαρων, υπουργειο, κυριακου, νικολετα, σωστο, θεματα, θετικα, βεβαιως
Τυχαία Θέματα