Τι λέει το Κοράνι για την Παναγία και η απόφαση του Λυκείου Παλουριώτισσας

Μεγάλη συζήτηση αλλά και αντιδράσεις προκάλεσε η απόφαση της Διεύθυνσης του Σχολείου Παλουριώτισας να δώσει επιλογή  στους μουσουλμάνους μαθητές  για αφαίρεση του λογότυπου, στο οποίο απεικονίζεται η Παναγία, από τις φόρμες που μπορούν να προμηθευτούν οι μαθητές για τον χειμώνα.

Γιατί όμως να αφαιρεθεί η Παναγία την ώρα που πολλοί αναλυτές τονίζουν ότι η Παναγία είναι ένα σεβαστό  και ιερό πρόσωπο στο Ισλάμ;

Σε σχετική ανάλυση στο Πανεπιστήμιο του Dayton αναφέρει ότι μεταξύ των ερωτημάτων που εγείρονται σχετικά με το Κοράνι

είναι η θέση που κατέχει η Μαρία, η Μητέρα του Ιησού, στο Ισλάμ. .

«Μερικές από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες της Μαρίας βρίσκονται στο Κοράνι. Και υπάρχουν άφθονα στοιχεία που δείχνουν ότι οι πηγές των αναφορών της Μαρίας στο Κοράνι βρίσκονται στις πρώιμες Ιουδαϊκή και Χριστιανική παράδοση.

«Οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι το Κοράνι έχει μια μυστηριώδη προέλευση. Είναι η νέα Αποκάλυψη «στην αραβική γλώσσα» που ήρθε να «επιβεβαιώσει» προηγούμενες αποκαλύψεις που περιέχονται στην Τορά και στο Ευαγγέλιο. Αυτός είναι ο λόγος που οι Εβραίοι και οι Χριστιανοί αποκαλούνται «Άνθρωποι της  Βίβλου».

«Η Μαρία και ο γιος της Ιησούς, ο προφήτης, κατέχουν μια προνομιακή θέση στο Κοράνι. Η Μαίρη είναι η μόνη γυναίκα της οποίας το όνομα αναφέρεται. Ενώ άλλα θηλυκά δεν ονομάζονται καθόλου, το όνομα της Μαρίας επαναλαμβάνεται συχνά. Η έκφραση «Ιησούς γιος της Μαρίας» εμφανίζεται δεκατρείς φορές. και «Ιησούς, ο Μεσσίας, υιός της Μαρίας» βρίσκεται τρεις φορές. Περίπου σαράντα πέντε φορές βρίσκουμε το όνομα της Μαρίας ή αναφορές σε αυτό.

Σύμφωνα με το Κοράνι, ο Θεός έκανε τη Μαρία και τον Ιησού σημάδι, μάρτυρα της πίστης: «Και κάναμε προμήνυμα τον γιο της Μαρίας και τη μητέρα του» (Σ. 23:50· Σ. 21:91).

«Γενικά το Κοράνι εστιάζει σε δύο συγκεκριμένα γεγονότα στη ζωή της Μαρίας: τη γέννησή της και τον χρόνο της στον Ναό. "Οι άγγελοι είπαν: Ω Μαρία! Ο Αλλάχ σε διάλεξε και σε έκανε αγνή και σε προτίμησε πάνω από όλες τις γυναίκες της δημιουργίας" (S. 3:42)».

«Ο Θεός διάλεξε τη Μαρία και την προετοίμασε για μια σημαντική αποστολή, «να προσκυνήσει και να αποδώσει τιμή» (Σ. 3:43). Η Μαρία επιλέχθηκε να είναι αγγελιοφόρος του Θεού και να γεννήσει παιδί μέσω του Λόγου του Θεού και όχι μέσω της κανονικής επαφής».

« Οι μουσουλμανικές ιστορίες για τη Μαρία βασίζονται στις ίδιες απόκρυφες ιστορίες που πίστευαν οι Χριστιανοί σε χώρες όπου το Ισλάμ αντικατέστησε το Ευαγγέλιο».

«Το σημαντικό σημείο στη γενεαλογία της Μαρίας για τους Μουσουλμάνους ερμηνευτές είναι ότι η οικογένειά της προέρχεται από τη γενεαλογία του Δαβίδ, επειδή το Ισλάμ δίνει μεγάλη σημασία στη γραμμική καταγωγή από τους προφήτες».

«Ο Ευαγγελισμός της Μαρίας έχει ιδιαίτερη σημασία στο Κοράνι, ειδικά στις σούρες 3 και 19.

«Οι Σουνίτες, οι Σιίτες και οι Σούφι σχολιαστές εκφράζουν όλοι βαθύ σεβασμό και βαθιά εκτίμηση για τη Μαρία. Αν και η κλήση και η αποστολή του Ιησού, και η σχέση της Μαρίας μαζί του, δεν δηλώνονται με σαφήνεια στο Ισλάμ όπως στα Ευαγγέλια, ιδιαίτερα του Λουκά, αυτές οι πεποιθήσεις βρίσκονται στο Κοράνι ή υποδεικνύονται σε σχόλια.

«Τόσο το Κοράνι όσο και ολόκληρη η ισλαμική παράδοση θεωρούν τη Μαρία την πιο ευλογημένη και εξέχουσα γυναίκα. Αυτή η πεποίθηση φτάνει στον Μωάμεθ, όπως σημειώνεται στο Musnad από τον Ibn Hanbal. Ο ιδρυτής του Ισλάμ έβαλε τη Μαρία πάνω από ακόμη και την κόρη του Φατιμά, και είπε ότι η Φατιμά θα ήταν η υψηλότερη μεταξύ των γυναικών αν δεν ήταν η Μαρία».

.

Keywords
Τυχαία Θέματα