Οι πρώτες εκλογές στην ιστορία χωρίς προσδοκίες από τους πολίτες…

Οι εκλογικές αναμετρήσεις πάντα δημιουργούσαν ένα κλίμα προσδοκίας στην κοινή γνώμη, με τον λεγόμενο αέρα της “αλλαγής”. Ωστόσο, φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά και δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι οι προσδοκίες νοικοκυριών αλλά και επιχειρήσεων μοιάζουν μηδαμινές, με φόντο την τεράστια αβεβαιότητα για την οικονομία την επόμενη μέρα.

Όλα αυτά απεικονίζεται στην έρευνα οικονομικής συγκυρίας για τον Απρίλιο που πραγματοποίησε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών. “Η προεκλογική περίοδος δημιουργεί συνήθως υψηλότερες προσδοκίες σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά, όμως ειδικά

σε αυτές τις εκλογές οι αβεβαιότητες για την πορεία της οικονομίας κυριαρχούν. Τα νοικοκυριά φαίνεται να αναμένουν τις μετεκλογικές εξελίξεις, που θα καθορίσουν άλλωστε τις κρίσιμες επιλογές της οικονομικής πολιτικής και άρα και τις νέες παραμέτρους της κοινωνικοοικονομικής ζωής της Ελλάδας στο επόμενο διάστημα, την ίδια στιγμή που η ανεργία κλιμακώνεται συνεχώς και οι προοπτικές ανάκαμψης της οικονομίας είναι ιδιαίτερα θολές”, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έρευνα, όπου ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εμφανίζεται να σημειώνει μικρή, μόνο, βελτίωση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες και να παραμένει κοντά στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Τα ελληνικά νοικοκυριά παραμένουν πρώτα και με διαφορά στην ευρωπαϊκή κλίμακα απαισιοδοξίας, ενώ ακολουθούν σταθερά η Πορτογαλία, η Ουγγαρία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Κύπρος, η οποία όμως σημειώνει σημαντική θετική μεταβολή. Εν γένει, η καταναλωτική εμπιστοσύνη κινείται ανοδικά σε 16 ευρωπαϊκές χώρες τον Απρίλιο, ενώ θετικοί δείκτες καταγράφονται και πάλι μόνο στην Φινλανδία, την Σουηδία και την Δανία.

Και μάλιστα έχουν αυξηθεί όσοι εκτιμούν ότι θα ανεβεί η ανεργία και θα αυξηθούν εκ νέου οι τιμές καθώς και όσοι “τρώνε” από τα έτοιμα, από τις καταθέσεις που έχουν απομείνει, προκειμένου να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Αμετάβλητες οι δυσοίωνες προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών

Οι προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών τον Απρίλιο για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τους προσεχείς 12 μήνες παραμένουν στα ίδια επίπεδα, μετά την ελαφρά άνοδο του περασμένου μήνα, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται εκ νέου στις -73,3 μονάδες. Τα 4/5 των Ελλήνων καταναλωτών κρίνουν ότι το επόμενο διάστημα η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί ελαφρά ή αισθητά και το 1/10 εξ’ αυτών θεωρεί ότι δεν θα μεταβληθεί. Οι σχετικοί δείκτες στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη διαμορφώνονται αμφότεροι στις -10,5 μονάδες.

Στα ίδια επίπεδα και οι πολύ χαμηλές προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας

Στα ίδια, δυσμενή επίπεδα διαμορφώνονται οι προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους το προσεχές 12-μηνο, με το σχετικό δείκτη να κινείται οριακά προς τα κάτω, στις -77,6 μονάδες. Το ποσοστό των καταναλωτών που προβλέπουν αισθητή επιδείνωση φθάνει στο 77%, αν και ενισχύεται στο 6% (από 4%) το ποσοστό εκείνων που αναμένουν μικρή βελτίωση. Οι αντίστοιχοι δείκ

Keywords
Τυχαία Θέματα