Αποκάλυψη βόμβα από τον Νικολόπουλο, χαλάει το πάρτι της συναίνεσης κράτους – Siemens!

18:27 28/2/2012 - Πηγή: Olympia
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
● Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
● Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων1) Βραβείο διαπλοκής, υπερβάσεων, κατασπατάλησης εθνικών πόρων αλλά και δικαστικής βραδυπορίας διεκδικεί, χωρίς αντίπαλο,  η σύμβαση 994/2005 του τρίτου τμήματος του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (ΣΚΑ – Τρεις Γέφυρες – Αθήνα – Πειραιάς), που ο ΟΣΕ ανέθεσε στις 26 Απριλίου 2005 στην κοινοπραξία Siemens AG
ΑΚΤΩΡ ΑΤΕΤΕΡΝΑ Α.Ε. με τίμημα 160 εκατ. ευρώ.Το «σουλάτσο» της σχετικής δικογραφίας, μεταξύ Πρωτοδικείου, Εφετείου και ανακριτικών γραφείων, άρχισε το 2004 και ήδη διαρκεί σχεδόν οκτώ (8) ολόκληρα χρόνια(!!!), ενώ το τεράστιο αυτό σκάνδαλο απασχόλησε και την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση της Siemens.2) Όλα άρχισαν το φθινόπωρο του 2002, όταν η ΕΡΓΟΣΕ ακύρωσε τον διαγωνισμό 266 για το τρίτο κομμάτι του προαστιακού, μετά την ακύρωση του έργου από το ΣτΕ, λόγω της  απουσίας μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.Τον Μάρτιο του 2003 (επί υπουργίας Χ. Βερελή) εγκαταλείφθηκε η εγκεκριμένη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου από το Γ’ ΚΠΣ και αποφασίστηκε να γίνει με εθνικούς πόρους από τον ΟΣΕ. Μόνο εξ αυτού του λόγου, η Εθνική Οικονομία επιβαρύνθηκε, τουλάχιστο, με το ποσό των 80 εκατομμυρίων ευρώ.Στον πρώτο διαγωνισμό ουδείς εργολάβος εμφανίστηκε και στον επαναληπτικό συμμετείχε μόνο η κοινοπραξία Siemens AG – ΑΚΤΩΡ ΑΤΕΤΕΡΝΑ Α.Ε. , στην οποία και κατακυρώθηκε το έργο με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΣΕ, μειοψηφούντος του αιρετού μέλους του Δ.Σ  κ. Δ. Καραπάνου.Το Ε’ κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (πρακτικό 393/2003) έκρινε ότι «η κατακυρωτική απόφαση είναι μη νόμιμη», επισημαίνοντας ότι «μετετράπη η διαδικασία σε απευθείας ανάθεση, εξαιτίας της ύπαρξης μιας μόνο προσφοράς και μάλιστα με έκπτωση 0,964%».Το VI τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στο οποίο παραπέμφθηκε αργότερα η απόφαση του κλιμακίου, μετά από έντονο παρασκήνιο, στο οποίο, σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τα  όσα διαδραματίσθηκαν την εποχή εκείνη στον ΟΣΕ, πρωτοστάτησε Καθηγητής- συνδαιτυμόνας του Χριστοφοράκου και των Εθνικών Εργολάβων, μέλος του Δ.Σ. του ΟΣΕ τότε,   με την 123/2004 απόφασή του «νομιμοποίησε» την κατακύρωση του έργου, αποδίδοντας «συγγνωστή πλάνη» στα μέλη του Δ.Σ. του ΟΣΕ. Παρά την εν λόγω, όμως, απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η σύμβαση δεν υπεγράφη, γιατί η εταιρεία ΑΚΤΩΡ αδυνατούσε, λόγω των προβλημάτων που είχε με το νόμο περί «βασικού μετόχου», να προσκομίσει το απαιτούμενο για την υπογραφή της σύμβασης πιστοποιητικό διαφάνειας. Μόλις, στις 13-4-2005, η εν λόγω εταιρεία έλυσε τα προβλήματά της με τον «βασικό μέτοχο» και , παρά το ότι είχαν περάσει οι Ο.Α., για τις ανάγκες των οποίων προοριζόταν το έργο, η σύμβαση υπεγράφη, τη Μεγάλη Τρίτη (26 Απριλίου 2005)  από τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Κ. Γιαννακό. Το έργο είχε χαρακτηριστεί Ολυμπιακό και έπρεπε, βάσει της προθεσμίας εκτέλεσης της υπογραφείσας σύμβασης, να παραδοθεί έτοιμο στις 26 Δεκεμβρίου 2005(!!!). Όμως, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω, ακόμη εκτελείται…3)  Η σύμβαση του ποδαρι
Keywords
Τυχαία Θέματα