Ποιον φοβάται το Google? [News & Views]

To Google είναι αναμφισβήτητα ο νικητής του πολέμου των μηχανών αναζήτησης που σάρωσε το internet την περασμένη δεκαετία. Κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί αυτό και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το ‘μονοπώλιο’ ουσιαστικά που εκπορεύεται από αυτό. Σίγουρα είναι ο κυρίαρχος, σίγουρα δεν έχει με το τεράστιο brand του τίποτε να φοβηθεί. Σωστά;

Κάτι φαίνεται όμως να μην πηγαίνει σωστά εδώ. Αν και το Google+ συνεχώς ανεβαίνει το facebook εξακολουθεί να ηγείται στον κόσμο του

Web 2.0 και το Google το οποίο στηρίζει όλο το business plan του πάνω στο search engine marketing πως να ξεκινήσει ο μέσος επισκέπτης να ψάχνει για προϊόντα μέσα από το facebook και τα social media τότε θα έχει τεράστιο πρόβλημα.

Προς το παρόν φυσικά δεν συμβαίνει αυτό. Το έχω τονίσει πολλές φορές πως η διαφορά στα κοινωνικά δίκτυα είναι πως το state of mind του χρήστη τους δεν είναι επικεντρωμένο στην αγορά μα στο παιχνίδι και την επικοινωνία, κι έτσι μ’ αυτό το δεδομένο το Google έχει… δεμένο τον γάιδαρό του. Δείτε όμως τι συνέβη με το Pinterest. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα όχι μόνο είχε τεράστια άνοδο αλλά αποδεικνύεται πως έχει μονπωλήσει ένα state of mind χρηστών (όπως είπαμε και εδω) που επικεντρώνονται στην αγορά.

Κι ύστερα υπάρχει και το amazon… ναι σωστά ακούσατε το amazon, που μπορεί να μην είναι κοινωνικό δίκτυο ούτε μηχανή αναζήτησης μα εξελίχθηκε σύμφωνα με το αρχικό όραμα του Bezos σε ένα χώρο στο οποίο πουλιούνται τα πάντα. Λογικό δεν είναι λοιπόν πλέον αν θες να αγοράσεις εκεί (και προφανώς είσαι ήδη με το state of mind του αγοραστή) να ψάξεις στο απόλυτο brand marketplave που πλέον βρίσκεις τα πάντα;

Το google από πλευράς επιχειρησιακής στρατηγικής έχει σχεδόν όλα τα αβγά του σε ένα καλάθι αυτή τη στιγμή παρόλο που ξέρει πως η επέκταση με όλο και περισσότερα προϊόντα είναι μονόδρομος γι’ αυτό (αλλά το Moneymaker είναι σίγουρα η μηχανή αναζήτησης μια που από εκεί προέρχονται τα περισσότερα leads). To facebook ξέρει πολύ καλά τι έχει να κάνει – αλλά απλά δεν ξέρει πως να το κάνει, πώς δηλαδή να αλλάξει αυτό το state of mind των χρηστών, ενώ το amazon μπορεί να ανήκει στο «παραδοσιακό» ιντερνετ αλλά έχει κάνει εξαιρετικά στρατηγικά βήματα και αποτελεί σημαντικό παίχτη στον χώρο που σίγουρα θα εξελίσσεται συνεχώς και με διαφορετικούς τρόπους (φανταστείτε π.χ. μια συνεργασία amazon με facebook τι επανάσταση θα προκαλούσε). Θα κάνει την έκπληξη το Google με μια κίνηση που θα αφήσει τους υπόλοιπους πίσω; Ή θα μείνει παρατηρητής ώσπου να αλλάξουν τα πράγματα;

Interesting times? Σίγουρα. Και μες στο 2013 θα δούμε μάλλον αλλαγές που θα μας εκπλήξουν. Ας είμαστε προετοιμασμένοι.

Βασίλης Δρόλιας, PhD, @basileios
Internet business consultant

Keywords
Τυχαία Θέματα