Μείωση 6,2% της καταναλωτικής δαπάνης το 2011

Δεν υπάρχει ρευστότητα για περιττές αγορές, δώρα και ταξίδια.

Όσο και αν μειώνονται οι τιμές, όσο και αν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων προχωρούν σε μπαράζ προσφορών και εκπτώσεων, οι δείκτες της Eurostat αποδεικνύουν ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει πλέον ρευστότητα για περιττές αγορές, δώρα και ταξίδια.

Οι

καταναλωτές περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα και μάλιστα μείωσαν το τελευταίο έτος τις δαπάνες κατά 6,2%.

Ειδικότερα, όπως εκτιμά η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία, η μείωση του Ακαθάριστου Εγχώριου προϊόντος ανήλθε το 2011 στο 5,5%, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μείωση στην Ευρωζώνη και την Ευρώπη των «27».

Παράλληλα, δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις και για το 2012, καθώς προβλέπονται περαιτέρω μειώσεις, της τάξης του 2,8% για το ΑΕΠ και του 4,3% για την καταναλωτική δαπάνη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο Επίτροπος Υγείας και Πολιτικής Καταναλωτών, John Dalli, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Κώστα Πουπάκη για το οικογενειακό καλάθι και τα βασικά αγαθά πρώτης ανάγκης, οι αυξήσεις των τιμών πέρυσι σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων υπερέβη κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ειδικότερα, οι τιμές σε αλκοολούχα ποτά και προϊόντα καπνού αυξήθηκαν κατά 5,6%, ενώ ο τομέας εστίασης και ξενοδοχείων σημείωσε αύξηση 2,7%, χαρίζοντας στην Ελλάδα το αρνητικό προβάδισμα στην ακρίβεια, σε σύγκριση μάλιστα με ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς.

Keywords
Τυχαία Θέματα