Σε ελεύθερη πτώση η ελληνική μεταποίηση

Σε τροχιά βαθιάς ύφεσης.

Ραγδαία επιδείνωση παρουσίασαν οι συνθήκες στην ελληνική μεταποίηση τον Απρίλιο, με την παραγωγή και την απασχόληση να μειώνονται και τα προβλήματα χρηματοδότησης να εξακολουθούν να δυσκολεύουν τον κλάδο.

Σύμφωνα με την έρευνα της Markit, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) υποχώρησε στις 40,7 μονάδες από τις 41,3 μονάδες του Μαρτίου, παραμένοντας για έναν ακόμη μήνα κάτω από τις 50 μονάδες που διαχωρίζουν την συρρίκνωση από την επέκταση.

Οι νέες παραγγελίες συνέχισαν να μειώνονται σημαντικά, με την εξασθενημένη ζήτηση να επιδεινώνεται από τη δυσκολία

πρόσβασης των επιχειρήσεων σε κεφάλαια κίνησης. Οι παραγγελίες από το εξωτερικό κατέγραψαν περαιτέρω μείωση τον Απρίλιο, αν και μέτρια, λόγω της υποτονικής ζήτησης από το εξωτερικό.

«Μέλη του πάνελ ανέφεραν και πάλι τα προβλήματα πρόσβασης σε κεφάλαια κίνησης και την απαίτηση για πραγματοποίηση πληρωμών μόνο με μετρητά, αφήνοντας να εννοηθεί είτε ότι οι δίοδοι εξασφάλισης πιστώσεων παραμένουν κλειστές, είτε ότι οι συμφωνίες θα υπογράφονται με περιοριστικούς όρους», σχολίασε στο Reuters ο Πολ Σμιθ, οικονομολόγος της Markit.

«Προς το παρόν, παραμένει δύσκολο να προβλέψουμε τον τρόπο με τον οποίο θα επιλυθούν τα προβλήματα αυτά, υποδηλώνοντας ότι οι μήνες που θα ακολουθήσουν αναμένονται δύσκολοι για τον μεταποιητικό τομέα» προσέθεσε.

Παρά την αύξηση των τιμών εισροών σε υψηλό εξαμήνου, οι κατασκευαστές μείωσαν τις τιμές χρέωσης σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν πελάτες.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι μεταποιητικές επιχειρήσεις λειτούργησαν με πλεόνασμα προσωπικού τον Απρίλιο, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι αδιεκπεραίωτες εργασίες. Η έλλειψη νέων παραγγελιών, ωστόσο, οδήγησε σε μείωση των θέσεων εργασίας, ενώ δεν έλειψαν οι περικοπές ωρών εργασίας και μισθών.

Keywords
Τυχαία Θέματα