Στο 2,1% επιβραδύνθηκε ο πληθωρισμός

Παρά το γεγονός ότι η ύφεση γίνεται βαθύτερη…

Στο 2,1% επιβραδύνθηκε ο πληθωρισμός το Φεβρουάριο, από 2,3% που ήταν τον Ιανουάριο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Φεβρουαρίου 2012 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2011, προκύπτει αύξηση 2,1%, έναντι αύξησης 4,4% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2012, ο Γενικός Δείκτης μειώθηκε το Φεβρουάριο κατά 1,5%, έναντι μείωσης 1,3% που

σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2011 – Φεβρουαρίου 2012, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2010 – Φεβρουαρίου 2011, παρουσίασε αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 5,1% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,5%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 18,1% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 3,5% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

γ) Κατά 0,3% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

δ) Κατά 0,4% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω, κυρίως της επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του ώρου Χριστουγέννων.

ε) Κατά 1,2% της ομάδας Αλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων αλλά και εξαιτίας της επαναφοράς των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του ώρου Χριστουγέννων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: αρνί και κατσίκι (νωπά), ελαιόλαδο.

β) Κατά 0,6% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

γ) Κατά 1,0% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο

Δείκτη του Φεβρουαρίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,2% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : φρούτα νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 4,0%

Keywords
Τυχαία Θέματα