Επενδύσεις 55 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζουν τα ΑΒ Βασιλόπουλος

Με ισχυρούς ρυθμούς συνεχίζουν να υποχωρούν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τους πρώτους μήνες του 2013, ωστόσο οι λιανέμποροι βλέπουν φως στην άκρη του τούνελ και σταθεροποίηση της αγοράς από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΒ Βασιλόπουλος ο ρυθμός μείωσης των εσόδων στην αγορά συνολικά έφτασε στο 4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους συνεχίζοντας την καθοδική πορεία της προηγούμενης χρονιάς (-6% αλλά με επιβραδυνόμενους ρυθμούς. Η μείωση στον όγκο είναι μικρότερη (-2,2%), ενώ ο τζίρος επηρεάζεται

κυρίως από τις προσφορές και τις περιοδικές μειώσεις τιμών των λιανεμπόρων και τη στροφή των καταναλωτών σε φτηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που υπολογίζεται ότι αποσπούν πλέον περίπου το13-14% του τζίρου των σούπερ μάρκετ. Η πασχαλινή περίοδος κύλησε ανέλπιστα θετικά.

Όπως ανέφεραν χθες στελέχη της εταιρείας, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης στο νέο κέντρο logistics στα Οινόφυτα, εκφράζεται αισιοδοξία ότι η κατάσταση στην αγορά θα αρχίσει να σταθεροποιείται αν όχι να αναστρέφεται από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Η διοικητική ομάδα της βελγικών συμφερόντων ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζει ότι οι πωλήσεις εξακολουθούν να κινούνται ανοδικά, με την εταιρεία να έχει αποκτήσει μερίδιο 23% έναντι 21% πέρυσι σύμφωνα με τη Nielsen. Για το 2012 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 1,7 δισ. ευρώ (+200 εκατ. ευρώ από το 2011) ενώ σε ανοδική τροχιά παρέμεινε ο τζίρος της και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013 παρουσιάζοντας ρυθμούς αύξησης «κάτω από το 5%».

Η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις της τάξης των 55 εκατ. ευρώ για την ανανέωση και την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυό της, ενώ σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος για την Ελλάδα Γιάννη Κυρίτση, θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί προωθητικές ενέργειες και προγράμματα μείωσης τιμών των προϊόντων της που απορρόφησαν περίπου 10 εκατ. ευρώ τον τελευταίο χρόνο αλλά και να αναζητά ευκαιρίες για εξαγορές.

Η αλυσίδα διατηρεί υψηλό μερίδιο αγοράς της τάξης του 28% στην αγορά των private label προϊόντων, τα οποία συνεισφέρουν περίπου το 25% του τζίρου της. Ωστόσο όπως ανέφεραν χθες στελέχη της εταιρείας, η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει αρχίσει πλέον να επιβραδύνει καθώς παρατηρείται σύγκλιση τιμών με τα επώνυμα προϊόντα και δεν παρουσιάζει τις ανοδικές τάσεις του παρελθόντος. Ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία της ICAP, σύμφωνα με τα οποία η αύξηση των PL το 2012 ήταν της τάξης του 4%-5% έναντι μέσης ετήσιας αύξησης 11% την πενταετία 2007-2011. Το κέντρο logistics στα Οινόφυτα στο οποίο επενδύθηκαν 57,4 εκατ. ευρώ εκτείνεται σε 30.000 τ.μ. και μέσω αυτού εξυπηρετείται το κομμάτι της κεντρικής Ελλάδας μέχρι τη Λαμία.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι μέσα στον Απρίλιο η εταιρεία ενεργοποίησε ξανά τη συμφωνία συνεργασίας με την αλλαντοβιομηχανία Νίκας για την προμήθεια αλλαντικών ιδιωτικής ετικέτας, η οποία είχε «παγώσει» προσωρινά με αφορμή τις διαδοχικές αποσύρσεις προϊόντων στα οποία είχαν ανιχνευτεί ίχνη από DNAαλόγου.

Πηγή:www.capital.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα