Πουλήστε τα όλα, λέει η Κομισιόν – Ζητά αποκρατικοποιήσεις σε Ελ. Βενιζέλος και Πειραιά

Καθυστερήσεις και αναβολές εντοπίζει στην έκθεσή της που έφερε στο φώς της δημοσιότητας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσον αφορά την πορεία των αποκρατικοποιήσεων στην χώρα μας. Η έκθεση που αφορά την τρίτη στη σειρά αναθεώρηση του δεύτερου προγράμματος προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «η συνολική ταχύτητα της διαδικασίας των αποκρατικοποιήσεων παραμένει μη ικανοποιητική παρά το γεγονός ότι έχει συντελεστεί σημαντικό έργο προετοιμασίας αποκρατικοποιήσεων».Οι ετήσιοι στόχοι αναθεωρούνται έως το τέλος του 2016), ο πήχυς κατεβαίνει κατά 400 εκατ. ευρώ και ανέρχεται

πλέον στα 10.7 δις. ευρώ από 11,1 δις που ήταν ο προηγούμενος στόχος. Επιπλέον, για την δεκαετία 2012 -2022 τα έσοδα θα διαμορφωθούν στα 24, 2 δις. ευρώ απέχοντας παρασάγγας από τον στόχο των 50 δις. ευρώ που είχε αρχικά ορισθεί.

Στο επίκεντρο του νέου Μνημονίου δε, είναι οι αποκρατικοποιήσεις καθώς πολλές από αυτές θα έπρεπε να έχουν ήδη ξεκινήσει και άλλες ξεκινούν από τον Σεπτέμβριο. Στο στόχαστρο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, Τραινοσε κ.α.

Επίσης αποκρατικοποιήσεις που ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι, τώρα μετατίθενται προς το τέλος του έτους (πώληση και επαναμίσθωση 28 κτιρίων, πώληση ακινήτου στο Παλιούρι κ.ά.).

Για φέτος η Κομισιόν προβλέπει έσοδα ύψους 187 εκατ. ευρώ από την πώληση του ΔΕΣΦΑ (31% του μετοχικού κεφαλαίου), 133 εκατ. ευρώ από την εκχώρηση της άδειας των λαχείων και 622 εκατ. ευρώ από την πώληση του ΟΠΑΠ (33%). Οι δύο τελευταίες συναλλαγές, βρίσκονται μάλιστα «σε υψηλό επίπεδο ρυθμιστικών εγκρίσεων», εκτιμώντας ότι θα ολοκληρωθούν σύντομα.

Για τη ΔΕΠΑ, η οποία απέτυχε παταγωδώς στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, η έκθεση αναφέρει ότι θα ιδιωτικοποιηθεί στο άμεσο μέλλον, ενώ η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ (που σχετίζεται με τη ΔΕΠΑ) προβλέπεται πλέον για Δεκέμβριο του 2013.

Εν γένει όλο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων εμφανίζει μικρές διολισθήσεις προς τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2013. Η έναρξη της διαδικασίας παραχώρησης της Εγνατίας Οδού έχει οδηγηθεί για τον Σεπτέμβριο, ενώ το ίδιο ισχύει για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΔΑΑ. Σε ότι αφορά τον τελευταίο, τώρα κρίνεται ότι πρώτα πρέπει να ολοκληρωθεί η συναλλαγή μεταξύ Hochtief και Καναδών επενδυτών, βάσει της οποίας το 27% των μετοχών του ΔΑΑ θ’ αλλάξει χέρια.

Επίσης η κύρωση των νέων συμβάσεων παραχώρησης των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων η οποία αρχικά ήταν να γίνει τον Μάιο στην Ελληνική Βουλή, τώρα μετατίθεται για τον Ιούλιο.

Με δεδομένο όμως ότι βρισκόμαστε στο τέλος Ιουλίου, σημαίνει ότι και η αναθεώρηση αυτή, πιθανώς να βρεθεί εκτός και των νέων στόχων του προγραμματισμού.

Παράλληλα, σε εκκρεμότητα τίθενται πλέον μια σειρά άλλων ιδιωτικοποιήσεων, όπως των ΛΑΡΚΟ, ΕΑΣ και ΕΛΒΟ, καθώς η κυβέρνηση πλέον πρέπει ν’ αποφασίσει τον τρόπο αναδιάρθρωσης.

Keywords
Τυχαία Θέματα