Ράλλυ Ακρόπολις 2013: Η μεγάλη στιγμή

Ένας από τους παλαιότερους, αλλά και δυσκολότερους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ παίρνει εκκίνηση στη χώρα μας: Το 59o ράλλυ Ακρόπολις.

Για 3 ημέρες η «καρδιά» του WRC θα χτυπά στο Λουτράκι και οι οδηγοί του θα αντιμετωπίσουν το χρόνο και τις δύσκολες συνθήκες στις Ειδικές Διαδρομές της Πελοποννήσου. Λίγες εβδομάδες μετά το ράλλι Αργεντινής, οι ομάδες θα βρεθούν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Οι σκληρές διαδρομές και η εξαντλητική ζέστη κάνουν το Ράλλυ Ακρόπολις μια σοβαρή δοκιμασία τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και

για τα πληρώματα.

Ολόκληρος ο αγώνας φέτος κινείται στην περιοχή της Πελοποννήσου. Το αγωνιστικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει το πρωί της Παρασκευής 31/5 όπου θα γίνει το shakedown και η Κατατακτήρια Διαδρομή (Qualifying Stage). Στη μήκους 3,1 χιλιομέτρων διαδρομή τα περάσματα των πληρωμάτων θα χρονομετρηθούν και ο οδηγός με τον ταχύτερο χρόνο θα επιλέξει πρώτος τη σειρά του, εκείνος με το δεύτερο χρόνο θα επιλέξει δεύτερος κ.ο.κ.

Το απόγευμα της Παρασκευής 31/5. Αμέσως μετά την τελετή εκκίνησης στο Ζάππειο, τα πληρώματα θα κατευθυνθούν προς την εκκίνηση της 1ης ΕΔ του αγώνα (ΚΙΝΕΤΑ-ΠΙΣΙΑ), που είναι και η μεγαλύτερη με μήκος 47,7 χιλιόμετρα. Αφού ολοκληρώσουν αυτήν την διαδρομή, τα αυτοκίνητα θα επιστρέψουν στην εκκίνησή της και θα διανύσουν ξανά τα πρώτα 26,05 χιλιόμετρα της σε μία νυχτερινή δοκιμασία.

Η 2η ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει 4 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές στο Νομό Κορινθίας, που είναι ίδιες με την πέρσι. Τα πληρώματα θα περάσουν διαδοχικά από τις ΚΛΕΝΙΑ-ΜΥΚΗΝΕΣ (17,41 χλμ), ΓΥΜΝΟ (17,61 χλμ), ΚΕΦΑΛΑΡΙ (18,40 χλμ) και ΖΗΡΙΑ (21,36 χλμ), προτού επιστρέψουν στο Λουτράκι για ένα σύντομο (διάρκειας 30 λεπτών της ώρας) σέρβις.

Αμέσως μετά θα φύγουν για το 2ο πέρασμα από τις ίδιες Ειδικές Διαδρομές. Το Σάββατο (1/6) είναι η μεγαλύτερη και πιο δύσκολη ημέρα του αγώνα και αυτή στην οποία θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό η τελική του έκβαση.

Για την τελευταία ημέρα του, Κυριακή (2/6), το Ράλλυ Ακρόπολις θα επιστρέψει στην περιοχή γύρω από το Λουτράκι για 2 επαναλαμβανόμενες Διαδρομές. Τα ΠΙΣΙΑ (11,47 χλμ) (η περυσινή ΝΕΑ ΠΙΣΙΑ με αντίθετη φορά)και το ΛΟΥΤΡΑΚΙ (30,14 χλμ).

Το δεύτερο πέρασμα από το ΛΟΥΤΡΑΚΙ (30,14 χλμ) αποτελεί την Power Stage.

Τα βλέμματα όλων θα είναι στραμμένα στον β. Ο Γάλλος οδηγός με το VW Polo έχει αποδειχτεί σχεδόν ανίκητος σε όλες τις επιφάνειες αλλά δεν έχει περάσει ακόμα το τεστ των ελληνικών χωμάτων. Ο S. Ogier βέβαια έχει κερδίσει στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2011, όταν έτρεχε για τη Citroen, και γνωρίζει τι πρέπει να κάνει.

Όσο μάλιστα ο Jari-Matti Latvala εγκλιματίζεται στην ομάδα και ανεβάζει την απόδοσή του, όπως είδαμε στον προηγούμενο αγώνα, τα πράγματα για τον ανταγωνισμό γίνονται ακόμα πιο δύσκολα. Για να εξασφαλίσουν τους βαθμούς οι ιθύνοντες της VW επιστράτευσαν και τον Andeas Mikkelsen, με ένα ακόμη VW Polo.

Για άλλη μία φορά η εργοστασιακή ομάδα Citroen είναι αυτή που αναλαμβάνει το μεγαλύτερο βάρος για την αντιμετώπιση του S. Ogier. Οι Mikko Hirvonen και Dani Sordo θα οδηγούν τα εργοστασιακά Citroen DS3 WRC με στόχο τη νίκη. Ένας γνώριμος μας από τη Formula 1 θα πάρει την πρώτη γεύση από την… ελληνική σκόνη. Δεν είναι άλλος από τον Robert Kubica, ο οποίος στην μακρά και κοπιαστική προσπάθειά του για (ψυχική ανάρρωση και αυτοπεποίθηση) έχει επιλέξει να αγωνίζεται σε αγώνες ράλλυ.

Στην πρώτη τριάδα θέλουν να βρεθούν και οι οδηγοί της Qatar M-Sport Ford. Ο Mads Ostberg με το Ford Fiesta RS WRC έχει αποδείξει την ταχύτητά του, ιδιαίτερα στο χώμα, και ελπίζει για μία θέση στο podium. Αν και φέτος δε θα δούμε κάποιον Έλληνα οδηγό με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, το παρών θα δώσουν οι νικητές της κατηγορίας PWRC το 2009, Λάμπρος Αθανασούλας – Νίκος Ζακχαίος με ένα Mitsubishi Lancer Evo X, όπως και οι Γιάννης Ζούνης, Χάρης Καλτσούνης.

Τον αγώνα στο σύνολό του θα ακολουθήσουν επτά ελληνικά πληρώματα, εντούτοις, απέναντί τους -από το Σάββατο- θα βρουν ακόμα είκοσι έξι συμμετέχοντες που θα αγωνιστούν μόνο για το Ελληνικό Πρωτάθλημα.

Ανάμεσά τους, μερικοί από τους κορυφαίους συνδυασμούς των ελληνικών αγώνων, όπως οι περυσινοί Πρωταθλητές Ελλάδας Γρηγόρης Νιώρας-Κωνσταντίνος Κακαλής, οι Πρωταθλητές 2011, Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης, οι πάντα θεαματικοί Δημήτρης Ψύλλος-Κώστας Κόντος και πολλοί ακόμα.

Πάρε μια γεύση.

Keywords
Τυχαία Θέματα