Ρατσισμός: Ζούμε έναν αριστερό «μακαρθισμό»;

Γράφει ο Πέτρος Κωστόπουλος

Υπάρχει ένας απίστευτος κανιβαλισμός –κυρίως στο Ίντερνετ- τα τελευταία χρόνια απέναντι σε ανθρώπους που με τον ένα ή άλλο τρόπο είναι γνωστοί στο κοινό, όταν αυτοί θέλουν να εκφράσουν μια άποψη.

Βρίσκω κανιβαλισμό αυτό που έγινε στην περίπτωση της κυρίας Κικής Δημουλά. Δεν την γνωρίζω ούτε τη διαβάζω –γιατί δεν είμαι της ποίησης- όμως γνωρίζω για αυτήν, αυτό το αφήνω στον Κώστα Καραμανλή και τη γυναίκα του που είναι και φάν. Διάβασα ολόκληρο το κείμενο για τον λόγο που έβγαλε και δεν κατάλαβα πουθενά το γιατί μάζεψε τόσα μπινελίκια. Σε κανένα σημείο

δεν διέκρινα κανένα ρατσισμό, αντίθετα το μόνο που διέκρινα ήταν ο φόβος μιας γυναίκας να βγει στη γειτονιά της. Μιας γυναίκας της οποίας την αδελφή λήστεψαν και ξυλοκόπησαν στην ίδια γειτονιά. Έμεινα πολλά χρόνια στην Κυψέλη και έχω μάνα που στα 90 της ληστεύθηκε μέσα στο σπίτι της και χτυπήθηκε από «αγνώστους».

Η Κυψέλη δεν είναι αυτό που ήταν. Δεν είναι μόνο το πολυπολιτισμικό είναι και η κρίση και η φτώχεια που έχει αποδιαρθρώσει μια παλιά αστική περιοχή της Αθήνας. Κάποτε, όταν εγώ πήγαινα πανεπιστήμιο θεωρείτο για εμάς κάτι σαν προνομιακή περιοχή. Οκ επαρχιώτης ήμουν, αλλά ήταν ωραία γειτονιά. Αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να είναι όπως λένε οι Αμερικάνοι η μικρή Αμπούτζα ή το μικρό Καράτσι. Δεν είναι οι ξένοι ή το χρώμα του δέρματος που ενοχλεί. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο γουστάρω τη Νέα Υόρκη, γιατί περπατάς και βλέπεις όλα τα χρώματα του πλανήτη- άσπρο, μαύρο, κίτρινο, ερυθρόδερμο. Είναι η φτώχεια και η βία που προκαλείται μέσα από αυτή. Είτε ήταν Αλβανός, είτε Αφγανός είτε Έλληνας, αν μπορούσα αυτόν που χτύπησε τη μάνα μου μέσα στο σπίτι της θα τον έκανα τουλούμι. Ποιο είναι το κλειδί της υπόθεσης- ότι οι πιο φτωχοί και οι πιο απεγνωσμένοι στρέφονται πιο εύκολα στη βία και στην περίπτωσή μας αυτοί είναι συνήθως οι λαθρομετανάστες. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι μέχρι να βρούμε λεφτά σαν κράτος και σαν κοινωνία μπορούμε να ανεχθούμε τον οποιονδήποτε (ασχέτως χρώματος και προέλευσης) να βιαιοπραγεί.

Και κάτι ακόμα. Δεν είναι όλες οι κουλτούρες ίδιες και είναι σαφές ότι κάποιες κοινωνίες εμπεριέχουν μεγαλύτερη βιαιότητα στο modus vivendi τους από ότι κάποιες άλλες. Έτσι ήταν έτσι είναι και –μάλλον- έτσι θα είναι. Δηλαδή ας πούμε αν έβρισκα και κανέναν ανθρωποφάγο από κάποια φυλή της Αφρικής θα τον συγχωρούσα λόγω διαφορετικής κουλτούρας; Δεν είναι άσχετη βέβαια η βία με το οικονομικό επίπεδο μιας χώρας αλλά και με τα ήθη και τα έθιμα ταυτόχρονα. Η πολυπολιτισμικότητα είναι ένα υπέροχο πράγμα όταν κάποιος σέβεται τα ήθη και τα έθιμα της χώρας που ζει. Δηλαδή αν πας σαν χαζοχαρούμενος Έλληνας στο Αφγανιστάν ή στο Πακιστάν και χαμουρεύεσαι με την γκόμενά σου που φοράει μίνι για εξήγησέ μου ακριβώς που θα σε βρουν; Για αυτό και θεώρησα ότι καλά έκαναν οι Γάλλοι που δεν δέχονται την μπούργκα – γιατί και εγώ σέβομαι τον Πακιστανό που δεν θέλει τη μίνι φούστα στη χώρα του. Και εμείς σαν λαός ήμασταν πολύ πιο άγριοι κάποτε. Δεν είναι τυχαίο που τα αρχεία της αστυνομίας της Νέας Υόρκης το 1929 – που τα είχε παρουσιάσει ο Ιος στην Ελευθεροτυπία- έδειχναν ότι οι πρώτοι από πολύ μακριά, διπλάσιοι από τους δεύτερους Ιταλούς εγκληματίες ήταν οι Έλληνες!! Κανείς δεν σκέφτηκε στην πολυπολιτισμική Αμερική να τους αφήσει ελεύθερους γιατί ήταν φτωχοί. Γνωρίζετε εσείς κανέναν Έλληνα ο οποίος να μη φρίκαρε με τους πιστολέρο της Μανωλάδας; Μόνο βλαμμένα, διαταραγμένα άτομα θα μπορούσαν να το χαρούν.

Έχει γίνει μια τεράστια ευκολία το να καταγγέλλουμε τους πάντες για ρατσισμό ή για ξενοφοβία. Το μόνο που κάνεις με αυτόν τον τρόπο είναι ότι στέλνεις τον φοβισμένο κατευθείαν στην αγκαλιά του Κασιδιάρη και του πιστολέρο Γερμενή που την έπεσε στον Καμίνη. Αυτόν τον δήθεν αντιρατσισμό τον βρίσκω στην ουσία έναν νέο μακαρθισμό από την ανάποδη. Αριστερού χαρακτήρα τάχα μου. Από αυτούς που είναι στο απυρόβλητο. Θεωρώ έγκλημα το να ωθούμε μια κοινωνία στο να ψάχνεται κάθε μέρα αν είναι ρατσιστική και ξενόφοβη. Ασφάλεια θέλουν οι άνθρωποι και ηρεμία στη γειτονιά, στα σχολεία και τα πάρκα τους. Κι ας κόβουν βόλτα εκεί όλες οι φυλές του πλανήτη.

Keywords
Τυχαία Θέματα