Στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ τα μεγάλα λιμάνια της χώρας- Ξεκινούν οι αποκρατικοποιήσεις

Τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης παίρνουν άμεσα τον δρόμο της αποκρατικοποίησης προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα και να τηρηθούν οι δεσμέυσεις της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στους δανειστές.

Εκτός απροόπτου το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να προκρίνει την απεθείας πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού στους ενδιαφερόμενους που θα συμμετάσχουν στους σχετικούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς

και δεν θα ακολουθήσει την οδό της παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθώς επενδυτικοί κύκλοι εκτιμούν πως προσφέρει μεγαλύτερες προοπτικές. Ανάλογη είναι και η εικόνα άλλωστε της μελέτης σκοπιμότητας που έχει στα χέρια του το ΤΑΙΠΕΔ.

Στη μελέτη επισημαίνεται ότι η πώληση μετοχών θα μπορούσε να αποτελεί μια βασική προσέγγιση για τα λιμάνια στα οποία οι επενδυτές έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το σύνολο των δραστηριοτήτων τους.

Τι θα γίνει με τα μικρά λιμάνια

Μεγαλύτερες είναι οι προκλήσεις που συνοδεύουν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των μικρότερων λιμανιών της χώρας, που δεν είναι εισηγμένα στο Χρηματιστήριο. Ο λόγος, για τα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, του Βόλου και του Ηρακλείου.

Σε αυτά το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 100% και εξετάζει το προσφορότερο μοντέλο για κάθε περίπτωση ή ακόμα και τη λύση της μαζικής παραχώρησης, εφόσον υπάρξει σχετικό ενδιαφέρον. Στη μελέτη σκοπιμότητας, το ΤΑΙΠΕΔ προκρίνει μια σειρά επιλογών, μεταξύ των οποίων κεντρική θέση κατέχει η σύσταση μιας εταιρείας συμμετοχών, στην οποία θα εισφερθούν όλα τα λιμάνια ή εναλλακτικά στη δημιουργία 3—4 εταιρειών περιφερειακού χαρακτήρα, όπου θα ενταχθεί μια σειρά λιμανιών με γεωγραφική εγγύτητα )π.χ. λιμάνια Αττικής, λιμάνια δυτικής Ελλάδος κ.ο.κ.).

Keywords
Τυχαία Θέματα